Standaard 50cc uitlaat aan 125cc blok; past dat?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Standaard 50cc uitlaat aan 125cc blok; past dat?

Bericht door Roel »

Mijn 50cc bamiblok (Zhenhua Dax) begint na 13000 probleemloze kilometers toch wat meer vreemde geluiden te maken dan goed is voor mijn gemoedsrust. Het lijkt me wel leuk om hem te vervangen voor zo'n goedkoop 125cc blok. Niet om idioot hard te gaan blazen, maar lekker laag in de toeren ongeveer 70 te rijden.

Ik wil ook geen brul- of krijspijp eronder hangen en zou het liefst mijn standaard stille uitlaat erop laten zitten. Maar past dat wel?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Standaard 50cc uitlaat aan 125cc blok; past dat?

Bericht door nielspbr »

Je kan er natuurlijk ook een uitlaat van een 125cc bami dax op zetten.

Aangezien de uitlaat van een 125cc blok 15mm verder naar voren zit zal je met je originele uitlaat ook wat moeten doen.
(De cilinderhoogte van een 125cc is 78mm, 50cc is 63mm)

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Standaard 50cc uitlaat aan 125cc blok; past dat?

Bericht door Roel »

Kijk dat wist ik niet! Die 15mm kan ik wel overbruggen met een mooi beugeltje of iets dergelijks. Ik wil liever (nog) geen nieuwe uitlaat erop zetten, ik heb er nog 2 voor mijn 50cc blokje liggen. Het gaat mij vooral om de diameter van de pijp en de aansluiting op de uitlaatpoort: als daar alles gewoon past wil ik het eerst zo proberen.

Het gaat om dit setje: https://www.brinkmotoren.nl/motorblokke ... d_atv/1314
Voor de prijs hoef ik het niet te laten en er zit meteen een passende carb en spruitstuk bij.

(Vreemd: ik zie in de bekende webshops bij de uitlaten geen verschillende modellen voor verschillende blokken)

Plaats reactie