Rekenvraag

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Rekenvraag

Bericht door Ben C50 »

Zijn de overbrengingen van een vierbak voor een dax en een ss50 hetzelfde?

Ik denk dat mijn vierbak uit een dax komt. Die zit nu in mijn bakbrommer. Ik zit te denken er een begrensde cdi op te zetten, maar ik wil graag eerst uitrekenen op welke snelheid ik dan uit kom. Hebben jullie snelheden en tandwielverhoudingen en bandenmaat als voorbeeld? Dan kan ik het omrekenen naar mijn 4.00x18 band met 12 - 62 verhouding.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Rekenvraag

Bericht door Ben C50 »

Of weet iemand het standaard maximum toerental van zo'n begrensde cdi? En de overbrenging in zijn vier naar de uitgaande as van het blok?

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Rekenvraag

Bericht door NIX »

Bakken hebben dezelfde verhoudingen. Soms is de 4 geen overdrive en dat vind ik juist een verbetering. SS heeft 26/25 en soms heeft bami net als een SL 25/26. That's it. Eigenlijk is de 3 van een 3-bak ok vergelijkbaar met de 4 van een 4-bak. Bedenk ook dat de primaire aandrijving wel eens een tandje verschilt, maar dat zijn allemaal hele kleine verschillen. Overigens heeft een dax altijd een 3-bak. Ik ga ervan uit dat je een bamidax bedoelt. Dat is een SS-bak.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2543
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Rekenvraag

Bericht door MrSinga »

Ben C50 schreef:Zijn de overbrengingen van een vierbak voor een dax en een ss50 hetzelfde?

Ik denk dat mijn vierbak uit een dax komt. Die zit nu in mijn bakbrommer. Ik zit te denken er een begrensde cdi op te zetten, maar ik wil graag eerst uitrekenen op welke snelheid ik dan uit kom. Hebben jullie snelheden en tandwielverhoudingen en bandenmaat als voorbeeld? Dan kan ik het omrekenen naar mijn 4.00x18 band met 12 - 62 verhouding.
Dax was altijd 3bak. Enkel CT70H was 4 bak (en paar speciale japanse gevallen)
SS50 & OT Monkey (6V handkoppeling) hadden gelijkaardige bak. Overdrive 4e, 13t primaire as. De eerste replica, dx50-dx90) hadden dezelfde bak echter alles naar beneden.

NT monkey/gorilla/benly hadden een bak met andere verhoudingen. Primaire as 11t, geen overdrive 4e. Monkey R daarentegen heeft een snelle 4e

Nu, de huidige chinezen hebben allerlei bakken. Niet meer te zeggen deze of deze. ZC50 is a la NT monkey, dx90 is dan anders dan ss geworden (na 2007) met nog een tragere 4e dan de SS50.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Rekenvraag

Bericht door Ben C50 »

Dank!

Plaats reactie