mystery ?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
kjs
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2017 13:39
Bezit: bakbrommer met c 90 e blok

mystery ?

Bericht door kjs »

ik heb een bakbrommer, waarschijnlijk met een c90 z2 blok. 6 volt. als ik meet komt er veel meer dan 6 v op de accu ; wel 20 en met hele rare pieken. nieuwe regelaar gekocht en aan de roze en gele draad van de dynamo gehangen. en aan + en -. Motor aangetrapt ; geen verschil. zelfde hoge voltage.
Als ik helemaal niks verbind aan de dynamo ( dus de 4 draden gewoon los laat hangen) meet ik nog steeds die rare waarden ?!
K heb de weerstand gemeten tussen de massa en de 4 draden die uit de dynamo komen ; geen kortsluiting te meten. en geen kortsluiting te meten op de bougiekabel / bougie ???
rara??

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: mystery ?

Bericht door NIX »

Je accu vlakt de pieken af. Meet op de rode draad van de accu en zorg dat de accu goed is en goed is aangesloten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

kjs
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2017 13:39
Bezit: bakbrommer met c 90 e blok

Re: mystery ?

Bericht door kjs »

ik meet juist aan de accu. das het gekke ; zelfs als de 4 draden van de dynamo nergens mee verbonden zijn,meet ik rare hoge voltages. De accu is dan alleen verbonden met massa en de condensator ?? alle draden nagekeken; geen doorschaafplekken, kortsluiting oid.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: mystery ?

Bericht door NIX »

Blijkbaar raakt je meter van de wijs door de pieken die het openen van de punten veroorzaakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

kjs
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2017 13:39
Bezit: bakbrommer met c 90 e blok

Re: mystery ?

Bericht door kjs »

dank je wel voor de info.
t is een 6 V c 90 z2
heb dr n nieuwe 6 V spanningsregelaar in gezet , heb ff 12 / 13 volt gemeten, en daarna weer pieken.
en nu laad ie nog steeds niet . pfff
dynamo lijkt ok.

Plaats reactie