Hulp nodig met verlichting Dax. [opgelost]

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
bartembregts
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2017 13:14
Bezit: ST50
Locatie: Breda

Hulp nodig met verlichting Dax. [opgelost]

Bericht door bartembregts »

Hallo,
Ik ben in het bezit van een OT ST50 Dax, ik heb hem helemaal gereviseerd maar ik kom met een probleempje in de draadboom.
Ik heb ervoor gekozen om de Dax om te bouwen naar 12 volt, met CDI ontsteking, hij werkt perfect.
We kwamen vandaag met de laatste issue, voordat de Dax af was: de verlichting
Na een paar uur proberen met draadjes, was het gelukt met de verlichting. Alles werkte, knipperbollen, koplamp, claxon.
Maar toen we het contactslot omdraaide om te motor uit te zetten kwamen we erachter dat de verlichting aan bleef.

Normaal gaat de + van de accu naar de gelijkrichter / spanningsregelaar, maar we hadden een aparte + op de accu aangesloten die naar de rode plug ging onder het zadel (de + voor alle verlichting)
Natuurlijk weten wij ook wel dat het licht aan blijft als je de sluitel omdraait, maar het lukt niet om de verlichting via het contactslot te laten gaan, want we hebben eigenlijk geen draad die stroom geeft via het contactslot.

Heeft er iemand ervaring hier mee? hoe heb je dat opgelost? of weet iemand de oplossing? alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door bartembregts op 16 sep 2017 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Hulp nodig met verlichting Dax.

Bericht door MrSinga »

Rood naar contactslot wordt bij Honda zwart na contact. En wordt oranje na contzct bij chinezen

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Hulp nodig met verlichting Dax.

Bericht door nielspbr »

En de 12v + gaat nog steeds niet naar de verlichting. Dat is gewoon geel vanaf de ontsteking, ook bij 12v cdi.


(pak er maar eens een 12v schema uit de faq bij, honda of chinees)

bartembregts
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2017 13:14
Bezit: ST50
Locatie: Breda

Re: Hulp nodig met verlichting Dax.

Bericht door bartembregts »

Door de reactie van MrSinga is het opgelost, wat mij betreft mag hier een slotje op. Bedankt!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Hulp nodig met verlichting Dax.

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef:En de 12v + gaat nog steeds niet naar de verlichting. Dat is gewoon geel vanaf de ontsteking, ook bij 12v cdi.


(pak er maar eens een 12v schema uit de faq bij, honda of chinees)
er zijn chinezen, 1 serie bij JC en een paar bij Skyteam die weldegelijk rechtstreeks op batterij zitten. Als je daaraan voor de 1e keer begint te werken sta je ook ff van HUH wasda.
Nu, toegegeven, zit ook een andere gelijkrichter in (groter)

Plaats reactie