Hoi, oude 6v SS50 die weer de weg op moet slaat af zodra het licht aan gaat. Schakelaar is opnieuw gesoldeerd, en extra massapunten gemaakt, hielp 0,0.
Kan dit aan een rotte gelijkrichter liggen?
Er zit een nieuwe accu in, dus het systeem is verder origineel.
Wat moet ik doormeten om erachter te komen waar dit aan licht...
Heeft iemand een schema van de lichtschakelaar? Ik weet niet meer waar de bruine moet blijkbaar...nu brandt het achterlicht bij licht 'uit'. In het schema hieronder staat 2x geel....ik heb de bruine in het midden waar de enkele gele staat gesoldeerd, maar denk dat het juist bij de 'brug' moet? Vanwege het achterlicht dat moet branden bij zowel dim- als grootlicht...
Zodra licht aan....SS50 uit...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Normaal zou ik zeggen dat de condensator waarschijnlijk stuk is. Maar jij moet eerst uitsluiten of er geen sprake is van kortsluiting, want je schakelaar is iig niet in orde. Op de schema's van Honda zie je ook welke draden contact maken met elkaar bij iedere stand van de verlichtingsknop. Check hier even in de FAQ's.
Ik zou gewoon even de bougie eruit draaien en kijken of hij vonkt in de verschillende verlichtingsstanden, dan heb je daar iig uitsluitsel over.
Ik zou gewoon even de bougie eruit draaien en kijken of hij vonkt in de verschillende verlichtingsstanden, dan heb je daar iig uitsluitsel over.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Thanks....hoopte eigenlijk dat iemand hier een afbeelding had van de schakelaar-draden.
Dit is echt mijn zwakke plek...elektra problemen
Dit is echt mijn zwakke plek...elektra problemen
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Beste mensen, heeft er iemand een ori schakelaar liggen? Of een goede imi? Heb inmiddels een nieuwe condensator gemonteerd, maar het helpt geen drol....brommer spint als een poes....tot het licht aan gaat
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
En weer een update:
Had geel/wit-geel/bruin/wit met elkaar verbonden, toen startte hij niet, en toen ik de gele lostrok weer wel.
Als ik de gele draad doormeet met de multimeter op standje piepgeluid bij weerstand dan piept hij vanaf geel naar massa.......daar zit het hem hopelijk, want dat zou hij toch niet moeten doen?
Had geel/wit-geel/bruin/wit met elkaar verbonden, toen startte hij niet, en toen ik de gele lostrok weer wel.
Als ik de gele draad doormeet met de multimeter op standje piepgeluid bij weerstand dan piept hij vanaf geel naar massa.......daar zit het hem hopelijk, want dat zou hij toch niet moeten doen?
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Ik denk dat je gewoon even het schema er bij moet pakken en systematisch te werk moet gaan. Niet zomaar lukraak dingen vervangen of draden aan elkaar knopen en kijken wat het doet.
Wat Gerbrandicus zegt, eigenlijk.
Wat Gerbrandicus zegt, eigenlijk.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Hoi Jurrien,
Het schema heb ik juist gebruikt om erachter te komen dat deze kleuren bij stand 'licht aan' doorverbonden zijn aan elkaar.
Het zit nu nog òf in de ontsteking, òf in de gele draad in de boom.
Deze SS50z heeft 27 jaar in de schuur gestaan en is indertijd voorzien van een Kakstuur of Utrechtstuur..., en de eigenaar was toen nog 17jaar,
De standaard bedrading is nooit meer een probleem voor mij, maar dit ding is enorm verklooid, bedrading die bij de schakelaars helemaal geplet is, er is her en der aan gesoldeerd, maar het mag ook nog eens niks kosten, anders had ik er allang nieuwe schakelaars en draadboom opgeknald.
En dat het niks mag kosten vind ik dan wel weer de uitdaging...
Feit is dat de gele draad 'ergens' tussen de ontsteking en de koplamp sluiting maakt....eerst maar een draadje buitenom proberen....
Heb juist Gerbrandicus zijn raad helemaal opgevolgd
Het schema heb ik juist gebruikt om erachter te komen dat deze kleuren bij stand 'licht aan' doorverbonden zijn aan elkaar.
Het zit nu nog òf in de ontsteking, òf in de gele draad in de boom.
Deze SS50z heeft 27 jaar in de schuur gestaan en is indertijd voorzien van een Kakstuur of Utrechtstuur..., en de eigenaar was toen nog 17jaar,
De standaard bedrading is nooit meer een probleem voor mij, maar dit ding is enorm verklooid, bedrading die bij de schakelaars helemaal geplet is, er is her en der aan gesoldeerd, maar het mag ook nog eens niks kosten, anders had ik er allang nieuwe schakelaars en draadboom opgeknald.
En dat het niks mag kosten vind ik dan wel weer de uitdaging...
Feit is dat de gele draad 'ergens' tussen de ontsteking en de koplamp sluiting maakt....eerst maar een draadje buitenom proberen....
Heb juist Gerbrandicus zijn raad helemaal opgevolgd
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Laat het licht eens op de groene draad branden.
Ik gok dat er ergens een ontstekingsdraad op een massa zit.
Ik gok dat er ergens een ontstekingsdraad op een massa zit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Dat denk ik ook ja..vanmiddag als ik thuis ben, ga ik verder zoeken!
Re: Zodra licht aan....SS50 uit...
Ik heb dit probleem weleens gehad ja met een rotte gelijkrichter. met licht aan, brommer uit. Maar je kunt je gelijkrichter gewoon doormeten. 0 ohm weerstand de ene kant doorgemeten, en oneindig weerstand als je de draden andersom doormeet. Als ik me niet vergis.
''UNOX MAN''