Revisie set op CB

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Siemen
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2017 19:10
Bezit: Honda MT5
Honda CB50J
Locatie: Hasselt, België

Revisie set op CB

Bericht door Siemen »

Hallo,

Ik had ondervonden dat mijn CB stottert in hoge toeren. Na wat opzoeken besloot ik een revisie set te kopen voor de ontsteking, omdat deze zijn beste tijd had gezien.
http://www.4taktwinkel.nl/revisie-set-h ... ing-draden
Nu is het probleem dat ik draden over heb als ik het aansluit. Ook heeft deze condensator 2 punten terwijl mijn oude maar 1 verbindingskabel heeft. Is hier ergens een elektriciteits goeroe die mij uit de nood kan helpen? Ik heb een foto van de set en het elektrisch schema in de bijlage gedropt.

Ook heb ik een foto met cijfertjes gedropt, is makkelijker communiceren.
Afbeelding

Mvg :D
Bijlagen
IMG_1935.JPG
IMG_1935.JPG (37.72 KiB) 664 keer bekeken
IMG_1934.PNG
/Siemen

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Revisie set op CB

Bericht door NIX »

Waarom denk je dat de ontsteking aan nieuwe spoelen toe is? Ik denk eerder dat je je kleppen goed moet stellen en dat je hooguit een condensator moet vernieuwen of mogelijk alleen de bougie en dop.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Siemen
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2017 19:10
Bezit: Honda MT5
Honda CB50J
Locatie: Hasselt, België

Re: Revisie set op CB

Bericht door Siemen »

Omdat er mij werd aangeraden om dit te doen. Zoveel ken ik niet van brommers om daar verder bij na te denken. Ik had gehoopt dat dit het zou oplossen.
/Siemen

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Revisie set op CB

Bericht door NIX »

Aangeraden door wie? Dit is partsthrowing in de hoop per ongeluk het juiste te vernieuwen. Doe eerst de zaken die ik hierboven adviseerde. Als de contatcpunten bij draaiende motor enorm vonken, is de condensator stuk. Verder luisteren CB's aardig nauw naar correcte klepspeling. Vandaar mijn adviezen. Ik vind een nieuwe ontsteking een raar advies als niet eerst even alleen de bougie en dop vervangen zijn door nieuwe en het juiste type. En dat niet eerst is nagegaan of de condensator uberhaupt ok is. Waarom iets vervangen door iets van onduidelijke kwaliteit als je niet eens weet of het wel stuk is?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie