Brommer stopt als remlicht brand

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2528
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Brommer stopt als remlicht brand

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef:Eigenlijk best vreemd dat er gewoon een combilampje in dat achterlicht zit maar dat het remlichtdraadje er los bij hangt... (volgens het schema)
Bij een Z50A K3 model is het ook een combilampje echter ligt er geen draad aanwezig voor het remlicht in de boom (wel in het achterlicht zelf, hangt ook los)
Gewoon 1 stuk dat voor allemaal past hé. K3 is zelfde als Dax, waar dan wel remlicht op zit

Johan182
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 aug 2015 10:24
Bezit: Honda DAX ST50G 1974
Honda Monkey Z50J Finland

Voorheen:
Honda TLR200
Honda CB350T
Honda CB1
Honda SS50
Honda TS50DX
Honda C320S
Honda DAX NT
Locatie: Son

Re: Brommer stopt als remlicht brand

Bericht door Johan182 »

nielspbr schreef:Eigenlijk best vreemd dat er gewoon een combilampje in dat achterlicht zit maar dat het remlichtdraadje er los bij hangt... (volgens het schema)
Er is wel meer vreemd aan die Fin. Een mini achtertandwiel, een cdi met ogenschijnlijk japanse aansluiting maar die past niet op een japanse stekker en ook niet op een europese. Geen remlicht in een land waar het bijna altijd donker is, voorvork met lichtere bussen. Stickers heb ik uiteindelijk in Finland gevonden. Carb van 9mm schiet ook niet op. Een cdi ontsteking met 6v spoel in een gb4 nt blok. Een grijs zadel zonder studs dat geen enkele andere monkey heeft, ook in Finland een repro van gevonden. Dan heb je ook nog de meest vreemde kleurcombinaties zoals de 'tutti frutti' met roze en groen... (die zou ik graag nog eens eentje vinden) en een Rothmans versie (ook leuk). En een achterrekje dat je alleen in Finland ziet, moet ik nog regelen, zag dat oo racing ze heeft in aluminium maar die zijn best duur. En dan nog een vast stuur zoals de Z50R. Ik vergeet vast iets.

Maar dat alles maakt het dan ook weer extra leuk natuurlijk.

Ik hoop dat ik hem dit jaar op kenteken krijg.

Johan182
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 aug 2015 10:24
Bezit: Honda DAX ST50G 1974
Honda Monkey Z50J Finland

Voorheen:
Honda TLR200
Honda CB350T
Honda CB1
Honda SS50
Honda TS50DX
Honda C320S
Honda DAX NT
Locatie: Son

Re: Brommer stopt als remlicht brand

Bericht door Johan182 »

Hoera al mijn licht werkt en de toeter ook weer. En het remlicht :)
Alleen is het remlicht heel zwak, misschien een verkeerd lampje, wacht nu op een nieuwe.
Beugeltje gebeund voor de remlichtschakelaar.

Hopelijk kan ie nu gekeurd worden.

De veroorzaker van al mijn problemen was een defecte spanningsregelaar. Ik hoop dat mijn kitaco power rev cdi nu ook werkt. Zal ik deze week eens testen :p

Plaats reactie