Honda P50 als snorfiets

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
hkooiman
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2017 11:14

Honda P50 als snorfiets

Bericht door hkooiman »

Hallo lezers.

Ben pas in bezit van Honda P50.
Deze loopt dik 45 km/u.
Hij moet nu gekeurd worden en wil hem zonder helm gaan berijden.
Het moet dus een snorfiets worden. (25 km/u)
Volgens mij is dit te regelen door het vliegwiel.
Er zaten vroeger twee veertjes in, die de ontsteking verdraaide dacht ik.
Volgens mij zijn er die uit.
Hoe kan ik nu aan die veertjes komen en de P50 weer naar 25 km/u brengen.
Of zit ik er helemaal naast.
Misschien heeft iemand een andere oplossing.
Alvast dank voor de reactie.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda P50 als snorfiets

Bericht door stoterstangen90 »

De p50 is nooit als 25 km snorfiets geleverd. Je kunt ze wel max 25 laten lopen en als snor laten keuren.
Maar niet met de veertjes. Hoewel die door slap worden wel eerder begrenzen dan oorspronkelijk bedoeld was (40 km/u)
Afbeelding

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4005
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda P50 als snorfiets

Bericht door wim V8 »

Ja de veertjes zullen er nog wel in zitten, of ze zijn er uit en is begrenzing(ontstekingsverlating) vastgezet.

Max 35 mag ie lopen op de roller aldaar. Dan gaat ie ongeveer 30 op de weg.
Dat ga je regelen door te gaan rijden met 25 km/u , vlakke weg geen wind, dan met een viltstift tijdens het rijden het gashandvat markeren in welke stand die staat.

Dan weer thuisgekomen, motor uit, gasschuifdop losdraaien, met gasschuif en veer en al er uit halen.
Dan het gashandvat weer in die stand houden van die 25km/u.
Opmeten tussen bovenkant gasschuif en onderkant dekseltje.
Die ruimte ga je opvullen zodat de gasschuif niet verder open kan, dmv een busje in dezelfde diameter of iets kleiner als de gasschuif.

Dat busje kan je met een pijpsnijder van een koper pijpje met de goede diameter afsnijden.
De hoogte is de maat die je net hebt opgemeten tussen gasschuif en dekseltje.

Als bij jouwe de veertjes er nu wel af zijn en het begrenzingsmechanisme is vast gezet kan je proberen om dat allemaal weer op orde te brengen en te gaan rijden, misschien rijdt ie net 35. (wat ze vroeger dus deden)Echt hard reden ze toch al niet, misschien redt je het er mee.
Anders de vaste voorontsteking nog een paar graden extra later zetten, dan ga je dat ook wel redden.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

hkooiman
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2017 11:14

Re: Honda P50 als snorfiets

Bericht door hkooiman »

Hallo lezers.

Das fijn om zo snel wat reacties te krijgen.
En volgens mij een gouden tip om de gasschuif te begrenzen.
Dat ga ik zekere proberen.
Dank alvast en ik laat zeker nog wat horen.
Wie weet zijn er nog meer oplossingen.
Groetjes en nogmaals dank.

H. Kooiman.



k

Plaats reactie