Hoi,
Heb net pf50 blokje gereviseerd. Wil niet starten. Heeft iemand een stappenplan om uit te sluiten waarom hij niet start?
Waar te beginnen?
reviseerde moterblok pf50 start niet
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, MD50, Press Cub, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Stappenplan voor elke motor.
1. Krijgt ie benzine. (Is de bougie nat na een aantal trappen)
2. Vonkt ie (Bougie eruit halen en tegen de kop houden en trappen maar)
3. Heeft ie compressie. Amigo moet redelijk zwaar rondgaan
Mochten deze stappen niet helpen dan is er meer aan de hand.
1. Krijgt ie benzine. (Is de bougie nat na een aantal trappen)
2. Vonkt ie (Bougie eruit halen en tegen de kop houden en trappen maar)
3. Heeft ie compressie. Amigo moet redelijk zwaar rondgaan
Mochten deze stappen niet helpen dan is er meer aan de hand.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 aug 2017 21:25
- Bezit: Amigo-R
- Locatie: Zeist
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
hoi,
bedankt voor je reactie.
Waarschijnlijk krijgt hij geen benzine, want de bougie is niet nat en ik heb de carb er af gehaald en die was van binnen ook niet nat.
Maar er zit wel benzine in de benzine slang die naar de carb gaat.
Er is ook een vonk. (Geen grote)
En compressie is er zeker.
Dus er moet denk ik iets mis zijn met de carb, waardoor hij geen benzine door laat.(Al zit er wel benzine in het reservoir van de carb)
De benzine slangen waren de eerste keer wel verkeerd aangesloten. (Invoer slang zat op de aftap van de carb)
Maar zit nu wel goed.
En doet nog steeds niks.
Groet
Wiebe
bedankt voor je reactie.
Waarschijnlijk krijgt hij geen benzine, want de bougie is niet nat en ik heb de carb er af gehaald en die was van binnen ook niet nat.
Maar er zit wel benzine in de benzine slang die naar de carb gaat.
Er is ook een vonk. (Geen grote)
En compressie is er zeker.
Dus er moet denk ik iets mis zijn met de carb, waardoor hij geen benzine door laat.(Al zit er wel benzine in het reservoir van de carb)
De benzine slangen waren de eerste keer wel verkeerd aangesloten. (Invoer slang zat op de aftap van de carb)
Maar zit nu wel goed.
En doet nog steeds niks.
Groet
Wiebe
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, MD50, Press Cub, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Dan heb je grote kans dat de sproeiers dicht zitten.
Doorprikken met een draadje uit een staalborstel en nog eens proberen.
Doorprikken met een draadje uit een staalborstel en nog eens proberen.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 aug 2017 21:25
- Bezit: Amigo-R
- Locatie: Zeist
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
sproeier is open, er loopt wel benzine de carb in maar geen benzine uit richting motor
Suggesties?
Groet Wiebe
Suggesties?
Groet Wiebe
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Ik zou gaan kijken naar mijn vlotterhoogte, komt er wel peut bij de sproeier.
Heeft hij voorheen met deze carb wel gelopen en wat heb je ondertussen met de carb gedaan?
Succes!
Heeft hij voorheen met deze carb wel gelopen en wat heb je ondertussen met de carb gedaan?
Succes!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 aug 2017 21:25
- Bezit: Amigo-R
- Locatie: Zeist
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Het is een nieuwe carb en heeft nog nooit echt met deze motor gelopen.
Hij is ondertussen wel twee keer open gehaald maar alles zit op precies de zelfde plek waar het hoorde.
Voor vlotterhoogte ga ik even kijken.
Bedankt.
Hij is ondertussen wel twee keer open gehaald maar alles zit op precies de zelfde plek waar het hoorde.
Voor vlotterhoogte ga ik even kijken.
Bedankt.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 aug 2017 21:25
- Bezit: Amigo-R
- Locatie: Zeist
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Vlotterhoogte is volgens mij goed.
De kortste pijn in het midden staat 5mm onder en de andere meer.
Als de vlotter de invoer dicht zet.
De kortste pijn in het midden staat 5mm onder en de andere meer.
Als de vlotter de invoer dicht zet.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 aug 2017 21:25
- Bezit: Amigo-R
- Locatie: Zeist
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Pijn = Pijp
Type fout
Type fout
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 aug 2017 21:25
- Bezit: Amigo-R
- Locatie: Zeist
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Er zitten wat ik zei twee buizen in het midden van de carb door het gat van de vlotter.
Een dunne en een dikke.
Maar ik weet niet door welke het benzine weer omhoog gaat naar de motor.
Een dunne en een dikke.
Maar ik weet niet door welke het benzine weer omhoog gaat naar de motor.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
Waar die messing sproeier in zit. Dat zal de dikke zijn.
Die sproeier moet je er ook even uit draaien en tegen het licht kijken of die open is.
Anders even open prikken met een adertje van een (rem oid)binnenkabel.
Gr. Wim.
Die sproeier moet je er ook even uit draaien en tegen het licht kijken of die open is.
Anders even open prikken met een adertje van een (rem oid)binnenkabel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: reviseerde moterblok pf50 start niet
heb je remmenreiniger?
Spuit eens een pufje in je luchtfilter of in je carbu aan de achterkant, of in het bougiegat, en daarna bougie er weer in.
Als hij dan wel even leven geeft, zit het in je brandstof toevoer. Een verkeerde kleur vonk, vaak geel, geeft ook een niet lopende
honda in veel gevallen. Andere bougie of betere aarding waar dan ook nodig, en of condensator stuk.
Staat je timing wel goed? Al zou dat meestal toch wel een paar ploffen geven als het fout staat.
Spuit eens een pufje in je luchtfilter of in je carbu aan de achterkant, of in het bougiegat, en daarna bougie er weer in.
Als hij dan wel even leven geeft, zit het in je brandstof toevoer. Een verkeerde kleur vonk, vaak geel, geeft ook een niet lopende
honda in veel gevallen. Andere bougie of betere aarding waar dan ook nodig, en of condensator stuk.
Staat je timing wel goed? Al zou dat meestal toch wel een paar ploffen geven als het fout staat.
''UNOX MAN''