C50 mooi lopen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

C50 mooi lopen

Bericht door Ben C50 »

Mijn c50 tt met achterstevorencarburateur krijg ik niet helemaal mooi lopend.

Tot nu toe:

Had ooit lang stil gestaan, sproeiers doorgeprikt, stationair viel niet mee, zat erg dicht. Hele spul uitgekookt met dasty. Leek allemaal goed. Paar jaar gereden zo, maar toch nog niet helemaal tevreden.

Hij liep volgas prima, en bleef stationair bijna altijd aardig lopen. Maar schakelen met de semi ging nooit zo soepel, omdat hij halfgas niet lekker reageerde. Als ik volgas reed en even gas terug nam, om vervolgens weer gas te geven, duurde het zo'n twee seconden voordat hij oppakte. Dat merkte je dus ook met opkomen van de koppeling bij op en terugschakelen.

Nu heb ik de sproeiernaald (stond op een na laagst, dus cliphe een na hoogst) op een na hoogst gezet. Hierdoor reageerde hij veel beter op het gas, tenminste bij half tot vol gas. Helaas stationair verzuipt hij. Als ik afrem op de motor blijft hij even lopen, maar slaat daarna af als ik voor rood licht sta te wachten. Als ik beetje gas houd pruttelt hij alsof hij verzuipt. Laat ik dan weer gas los, slaat hij direct af.

Gisteravond sproeiers er uit en doorgeprikt en geblazen, ook zijgaatjes. Sproeiernaald in het midden gezet. Vanmorgen weer geprobeerd maar zelfde beeld. Loopt lekker op half tot volgas, maar stationair of weinig gas is beroerd. Ik denk te rijk. Heb net geprobeerd stationair af te stellen volgens faq, maar de enige manier om hem uberhaupt te laten lopen stationair is met stuitstelschroef heel ver in, dan blijft hij lopen, vervolgens weinig tot geen reactie op luchtstelschroef. Als hij zo eventjes loopt(met gesputter), begint na een poosje het toerental te stijgen tot aardige hoogte. Ik vermoed omdat de stelschroef zo ver is ingedraaid en hij op een of andere manier niet meer verzuipt wat ik moest compenseren met inschroeven stationairschroef.

Ik denk misschien iets met de vlotterhoogte? Maar die is van plastic dus niet te buigen. Of misschien stationair sproeier vernaggelt met doorprikken met staalborsteldraadje? Andere suggesties?

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: C50 mooi lopen

Bericht door wim V8 »

Is de benzine oud? Vul hem eens met lekkere frisse benzine.
En monteer een papier benzinefiltertje tussen de slang.

Of oud luchtfilter, papieren filters lijken vaak nog schoon, uitkloppen heeft geen zin.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: C50 mooi lopen

Bericht door Ben C50 »

Benzine is vers.

Luchtfilter is erg oud inderdaad. Zal hem straks eens zonder proberen. Moet zeggen hij volgas wel aardig doortrekt hoor. Helemaal standaard en trekt lekker door naar 60/65 op de teller

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C50 mooi lopen

Bericht door NIX »

Ik zou ook eens de pakkingvlakken vlak maken. Die staan altijd bol wat valse lucht betekent.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: C50 mooi lopen

Bericht door Ben C50 »

Zonder luchtfilter loopt hij veel beter stationair! Maar het lijkt verder alsof ik weer bij af ben. Hij gedragt zich nu zoals hij steeds deed voor ik er laatst aan begon te rommelen. Dus prima volgas, niet echt lekker/vlot en soepel op gas reageren bij halfgas en redelijk stationair, heb alleen stuitschroef afgesteld, nog niet de luchtschroef. En hij staat nu dus met de naald op de middrlste stand. Eerst maar edn nieuw filter bestellen denk ik en dan weer van voor af aan proberen af te stellen lijkt me?

Plaats reactie