probleem laadspanning sachs madass

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
sbusscher
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017 07:52

probleem laadspanning sachs madass

Bericht door sbusscher »

hallo,

ik heb al een tijdje een sachs madass, en ik weet dat dit geen orgineel honda blok is maar toch zou de techniek ongeveer hetzelfde moeten zijn.

nu heb ik alleen een probleem, een hele tijd geleden startte de brommer niet meer elektrisch, na de accuspanning te hebben gemeten deze toch maar op geladen.
hij startte weer zonder problemen, echter hield hij hier na een tijdje ook mee op, echter is kickstarten net zo handig dus dat maar blijven doen.
tijdens mijn ritje van vorige week gebeurde er iets raars, wanneer de motor stationair liep bleef mn display (digitaal) gewoon branden, echter als ik meer toeren maakte viel deze uit. tenzij ik de verlichting aan zette, dan bleef mijn display gewoon werken.

mijn vermoeden was de spanningsregelaar, en omdat de accu nu ook dood was die ook maar nieuw besteld. na alles aan te hebben gesloten startte de motor prima.
toen ik echter de laadspanning na ging meten bleek deze bij stationair toerental iets onder de 15V te liggen, wat volgens mij niet verkeerd is. maar bij meer toeren viel de spanning weg tot iets van 6V.

ik vraag mij af waar dit in kan zitten, is mijn dynamo stuk of is er iets anders aan de hand?

ik hoop dat mijn verhaal duidelijk was en dat iemand hier weet waar dit aan kan liggen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: probleem laadspanning sachs madass

Bericht door nielspbr »

Werkt een madass niet met driefasen generator? één van de drie stroomkringen(spoelensets) overleden?

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: probleem laadspanning sachs madass

Bericht door NIX »

Zit er een spanningsregelaar op? Die kan ook overleden zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie