Hallo,
Er is al best wat over geschreven en ik heb ondertussen heel het forum doorgespit, maar
de oplossing nog niet gevonden.
Ik ben nu al heel de week bezig om er voor te zorgen dat mijn CD50 weer stationair loopt. (rijd verder prima hoor laag toeren, hoog toeren
alles oké)
Hij heeft altijd netjes stationair gelopen en was goed af te stellen.
Echter nu lukt het niet meer.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
*Carburateur 2uur lang ultrasoon gereinigd met ontvetter.
*Carburateur 2uur lang ultrasoon gereinigd op 80graden met vaatwasser tabletten.
*Carburateur 2uur uitgekookt met dusty (wel goed spul trouwens)
*Kleppen gesteld. (stonden goed)
*Ontsteking is CDI en gecontroleerd met lamp (geen gebreken)
*Bougie vervangen. (was niet nodig maar je probeert wat hé)
*Andere carburateur geprobeerd en deze is goed af te stellen. (maar die wil ik niet want deze is kleiner)
Volgens mij zijn alle kanalen open dit heb ik geprobeerd met doorblazen met lucht en de carburateur in een emmer water houden.
Ook het kleine gaatje/kanaaltje onder de gasschuif.
Sproeiers zijn netjes open ook de gaatjes aan de zijkant
Carburateur reageert nauwelijks op de stationair schroef en de luchtschroef.
Wie weet raad?????????????????????
carburateur en stationair
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: carburateur en stationair
Is hij altijd goed geweest hiervoor met deze carburateur?
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: carburateur en stationair
Als je 'm hebt gestart kun je 'm dan met je gashandel lopend houden?
Ja, probeer dan het volgende:
Draai het stelschroefje voor de gasschuif helemaal in, draai het gas langzaam dicht.
Blijft ie dan lopen?
* Ja, dan stationairloop verder afstellen
* Nee, dan komt de gasschuif via de stelschroef onvoldoende omhoog.
Check of de gasschuif niet te ver is ingesleten door de stelschroef.
Je kunt ook eerst even checken of:
* Het luchtkanaaltje aan de voorkant van de carb open is.
* De gasnaald in de gasschuif goed zit (met circlip en W-veertje)
Succes.
Ja, probeer dan het volgende:
Draai het stelschroefje voor de gasschuif helemaal in, draai het gas langzaam dicht.
Blijft ie dan lopen?
* Ja, dan stationairloop verder afstellen
* Nee, dan komt de gasschuif via de stelschroef onvoldoende omhoog.
Check of de gasschuif niet te ver is ingesleten door de stelschroef.
Je kunt ook eerst even checken of:
* Het luchtkanaaltje aan de voorkant van de carb open is.
* De gasnaald in de gasschuif goed zit (met circlip en W-veertje)
Succes.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18
Re: carburateur en stationair
Jazeker heeft altijd goed gelopen en goed afstelbaar geweest.wim V8 schreef:Is hij altijd goed geweest hiervoor met deze carburateur?
Gr. Wim.
Gasschuif is zeker een paar mm omhoog te draaien en zelfs helemaal ingedraaid bleef hij niet lopen.ReezYard schreef:Als je 'm hebt gestart kun je 'm dan met je gashandel lopend houden?
Ja, probeer dan het volgende:
Draai het stelschroefje voor de gasschuif helemaal in, draai het gas langzaam dicht.
Blijft ie dan lopen?
* Ja, dan stationairloop verder afstellen
* Nee, dan komt de gasschuif via de stelschroef onvoldoende omhoog.
Check of de gasschuif niet te ver is ingesleten door de stelschroef.
Je kunt ook eerst even checken of:
* Het luchtkanaaltje aan de voorkant van de carb open is.
* De gasnaald in de gasschuif goed zit (met circlip en W-veertje)
Succes.
Maar het probleem is opgelost (letterlijk)!
Het kon niet anders dan dat er een kanaaltje verstopt zat dat was nog de enige optie.
Met een andere carb. loopt hij gewoon goed en is afstelbaar.
Na alles geprobeerd te hebben om hem open te krijgen dacht ik slim te zijn en de carb. te verhitten.
Deze moet je natuurlijk niet te heet maken want dan gaat het fout!
En natuurlijk ging het fout! Carb. krom en niet meer bruikbaar (was imie Keihin)
Nu zolang een andere gemonteerd 16mm.
Echter deze loopt niet zo fijn als de 20mm (70cc) dus op zoek naar een 20mm.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: carburateur en stationair
Heerlijke beun actie, dat uitstoken. Maar goed ik heb dan ook zelf een keer mijn olieretourkanaal doorgeboord
er is altijd een beun oplossing
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18
Re: carburateur en stationair
Uiteindelijk moet je toch iets proberen en dat is mislukt.
Het kan niet anders geweest zijn dan dat er een kanaaltje verstopt zat.
Nog ff een andere 20mm carb. Scoren.
Het kan niet anders geweest zijn dan dat er een kanaaltje verstopt zat.
Nog ff een andere 20mm carb. Scoren.