SS50 na jaren stilstaan carburateur problemen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Boom
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2017 18:37
Bezit: Honda SS50

SS50 na jaren stilstaan carburateur problemen

Bericht door Boom »

Na 6/7 jaar stil te hebben gestaan probeer ik nu mijn geliefde oude SS50 weer tot leven te wekken maar ik loop tegen een probleem aan en m'n technische Honda kennis is wat weggezakt dus graag wat advies. Omdat het zo lang geleden is ben ik ook de correcte namen van enkele onderdelen vergeten dus alvast excuus.

Voorgeschiedenis : de carburateur zat helemaal vast. Zo vast dat de gashendel aan het stuur niet meer kon draaien. Met veel moeite heb ik de gasklep (dat cilindertje waar de naald aan vast zit en andere kant de veer) kunnen verwijderen en heb ik de carb en de gasklep en naald ontvet en ee gaskachel gesmeerd. Nu Beweegt dat alles weer soepel.

het stellen van de carb lukte niet goed. Ik ken de procedure maar hij wou maar niet mooi stationair draaien, toeren gingen alle kanten op of hij viel uit. Luchtschroef aanpassen leek geen enkel effect te hebben.

Nu heb ik hem na veel geklooi (redelijk) stationair, en 1 x trappen en hij start.

Probleem: zodra je een beetje gas geeft (in z'n vrij) blijft het hangen en schieten de toeren omhoog voor een paar seconden, daarna weer redelijk stationair. Nou had ik dat redelijk snel gefixt maar zodra ik ga rijden gaat 1e versnelling ok, bij schakelen naar 2 klappen de toeren enorm omhoog (ookal geef ik geen gas). De toeren gaan zo erg omhoog en stoppen niet meer waardoor ik het contact uit moet zetten.

Nou dacht ik: Valse lucht. Dus ik heb nieuwe rubberen ringetjes gekocht voor het tussenstuk tussen spruitstuk en carb (4,80 per stuk wtf leertouwer!!) en deze er goed op gemonteerd maar het probleem blijft.

Ik weet niet meer wat ik nu kan doen om het te fixen of wat de logische volgende stap is dus advies is zeer welkom

Mvg, Matthijs

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SS50 na jaren stilstaan carburateur problemen

Bericht door nielspbr »

Gaat de gasschuif elke keer soepel omlaag? (en dan heb ik het eigenlijk meer over dat blokje in je stuur wat vast zat.)

Boom
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2017 18:37
Bezit: Honda SS50

Re: SS50 na jaren stilstaan carburateur problemen

Bericht door Boom »

Dank voor je reactie, Ik heb snelgas dus geen blokje in m'n stuur. En Het was de naald en de gasklep in de carburateur die helemaal vast zaten. Dat probleem zat m Niet in de gashendel op het stuur. Maar dat heb ik dus schoongemaakt en de gaskabel, gasklep en naald bewegen allen soepel en gaan terug op hun plek bij loslaten gashendel. De oorzaak moet dus ergens anders zitten

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 na jaren stilstaan carburateur problemen

Bericht door NIX »

Vlak het spruitstuk en de carburateur. Verder zou ik de stationairsproeier doorprikken, de kanaaltjes echt schoon maken (koken in de dasty oid) en de sproeierbuis schoonmaken en doorprikken. Check verder of de kabel niet te strak staat afgesteld en of hij met sturen nergens achter haakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie