Hallo,
Mijn brommer (Kymco K-Pipe) maakt erg hoge toeren bij vol gas. (Ik probeer zsm de exacte hoeveelheid toeren te vermelden.) ik heb een tandwiel verhouding van 11 - 51. Het is een 50cc 4T blok. Weet iemand of het iets met mijn tandwielen te maken heeft? Of heeft het een andere reden?
Grz KPR
Hoge toeren
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Hoge toeren
Laatst gewijzigd door KPR op 27 mei 2017 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hoge toeren
Ja probeer en 12 of 13 tands of een kleinere achter 46-of 48(net hoeveel, of hoe weinig ketting je hebt).
Maar, stel dat hij nu 50 loopt en erg veel toeren maakt. Wat je niet wilt.
Met een ander tandwiel zal hij dan bij ook 50 een stuk minder toeren maken, wat de bedoeling is.
Echter heb je nu dan wel nog wat gas over.
Als je dan weer volgas houd gaat hij gewoon weer naar dat hoge toerental(als de trekkracht er is),
en zal hij bijvoorbeeld 60-65 gaan met weer dat hoge toerental.
Gr. Wim.
Maar, stel dat hij nu 50 loopt en erg veel toeren maakt. Wat je niet wilt.
Met een ander tandwiel zal hij dan bij ook 50 een stuk minder toeren maken, wat de bedoeling is.
Echter heb je nu dan wel nog wat gas over.
Als je dan weer volgas houd gaat hij gewoon weer naar dat hoge toerental(als de trekkracht er is),
en zal hij bijvoorbeeld 60-65 gaan met weer dat hoge toerental.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Hoge toeren
Oke, duidelijk. Dankjewel !
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 05 feb 2017 12:18
- Bezit: geen honda, wel een kymco k-pipe
Re: Hoge toeren
en in een ander topic zeg je dat het fijn is? met de standaard tandwielverhouding trek je hem bij 63 op de teller al in overtoeren... en dat is dus met 11-43 ..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Hoge toeren
Ik snap je niet helemaal!? Het is idd fijn om op snelheid te komen tot ongeveer 53kmh. Als ik op deze snelheid blijf rijden is alles perfect. daarom rijd ik meestal ook met het gas drie kwart open in plaats van vol (op het rechte stuk). Ga ik vol gas rijden zijn de toeren wat aan de hoge kant.... Bergop heb ik hier geen last van.jordy1 schreef:en in een ander topic zeg je dat het fijn is? met de standaard tandwielverhouding trek je hem bij 63 op de teller al in overtoeren... en dat is dus met 11-43 ..
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Hoge toeren
Het toerental bij een bepaalde snelheid is alleen maar afhankelijk van de overbrengingsverhouding.
Dat je volgas bergop minder toeren maakt dan op vlakke weg, is omdat je niet genoeg vermogen hebt om dezelfde snelheid bergop te maken.
Dat je volgas bergop minder toeren maakt dan op vlakke weg, is omdat je niet genoeg vermogen hebt om dezelfde snelheid bergop te maken.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hoge toeren
KPR schreef:Hallo,
Mijn brommer (Kymco K-Pipe) maakt erg hoge touwen bij vol gas. (Ik probeer zsm de exacte hoeveelheid toeren te vermelden.) ik heb een tandwiel verhouding van 11 - 51. Het is een 50cc 4T blok. Weet iemand of het iets met mijn tandwielen te maken heeft? Of heeft het een andere reden?
Grz KPR
Ja je had eerst 11-43 toen vond je dat ie overtoeren maakte.
Nu ga je achter naar 51! en dan vind je dat natuurlijk nog want nu maakt ie nog sneller veel meer toeren.
Het is ook niet de bedoeling dat je altijd volgas rijd. Je vind nu dat ie met 53 lekker rijd.
Dan is dat dus je kruissnelheid. Het restant gas dat je dan over hebt tot 63 is een extraatje voor inhalen, bergop, tegenwind, duopassagier. enz. Oja, aanhanger.
Wil je meer, moet je hem opvoeren.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Hoge toeren
Oke het komt dus door de tandwiel verhouding. Duidelijkwim V8 schreef:KPR schreef:Hallo,
Mijn brommer (Kymco K-Pipe) maakt erg hoge toeren bij vol gas. (Ik probeer zsm de exacte hoeveelheid toeren te vermelden.) ik heb een tandwiel verhouding van 11 - 51. Het is een 50cc 4T blok. Weet iemand of het iets met mijn tandwielen te maken heeft? Of heeft het een andere reden?
Grz KPR
Ja je had eerst 11-43 toen vond je dat ie overtoeren maakte.
Nu ga je achter naar 51! en dan vind je dat natuurlijk nog want nu maakt ie nog sneller veel meer toeren.
Het is ook niet de bedoeling dat je altijd volgas rijd. Je vind nu dat ie met 53 lekker rijd.
Dan is dat dus je kruissnelheid. Het restant gas dat je dan over hebt tot 63 is een extraatje voor inhalen, bergop, tegenwind, duopassagier. enz. Oja, aanhanger.
Wil je meer, moet je hem opvoeren.
Gr. Wim.
Ik rijd inderdaad ook enkel echt vol gas als ik berg op ga of als de motor op een andere manier wordt belast zodat hij niet te hoog in toeren gaat. (Soms ook kleine stukjes op het rechte stuk maar niet lang) Ik dacht echter dat dit niet normaal was dat ik zo hoog in de toeren zat bij vol gas maar nu weet ik beter, bedankt !