Willys jeep op schaal met C321E blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
FransV
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:36
Bezit: c321e

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door FransV »

Klopt, ik heb even gezocht, het is van een zundapp.
Ik heb gisteren een nieuwe besteld.
Zaterdag hoop ik het binen te hebben en wil ik het proberen.
De carb zelf zet ik ook nog extra vast met een trillingsdempertje aan het chassis.

ik ben heel benieuwd

FransV
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:36
Bezit: c321e

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door FransV »

Nieuw rubber er tussen gezet, de carb nog extra vast gezet met tril dempers, maar helaas, weer geen verschil.
Zou het kunnen dat door de nieuwe hogere zuiger en de nieuwe zuiger veren er te veel brandstof door de stationair sproeier wordt aangezogen en dat die brandstof deels achterblijft in het spruitstuk omdat dit te lang is en eerst naar boven loopt?

Ik heb even gekeken, ik heb onder een microscoop gekeken wat er op mijn stationair sproeier staat, en daar staat 38, is dit een beetje een normale waarde?, de carb is inwendig niet rond maar ik denk te vergelijken met een 16mm. de hoofd sproeier is 70.
Zijn er eigenlijk wel andere stationair sproeiers te krijgen?

Tot mijn verbazing is gisteren toch nog de carb uit china aangekomen, het ziet er eigenlijk niet uit en staat slordig in elkaar, echt een chinees product dus, maar op zich is het wel een test waard. Dan weet ik of het iets doet.
Ik moet dan wel een nieuw verloopje maken, en ik weet niet wanneer ik daar tijd voor heb.

Hier nog een foto van de stationair sproeier.
DSC07491.JPG

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2534
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door MrSinga »

Dennis schreef:wat ik mij afvraag, werkt een 12v (wel contactpunten, dat weet ik) bobine van een kever wel goed op een 6v systeem?

Het werd even snel genoemd in een rijtje, en ik hoor er verder niemand over. Waarom pakje niet een C310/320
bobine?

Groeten,
Dennis
Net ook snel diagonaal de hele post gelezen.
Ik ben ook niet voor de 12V bobijn
Ik heb ooit 2 Z50A K3 modellen samengezet, allez 1 voor mij en 1 voor ne maat. En ik had ook gewoon een nieuwe 12V bobijn gekocht voor 1 van de 2 (ik dacht toen echt dat die dingen hetzelfde waren, leken me beide gewoon een set spoelen om het cru te stellen). Dat ding startte wel maar draaide voor geen meter. Bobijn van de andere erop gezet en dat ding werkte perfect. De 12V op de andere gezet en zelfde liedje. Slecht lopend.
En ken nog mensen die klagen van 12V bobijn op 6V brommers, zelfs dat ze niet draaien!
6V bobijn op een 12V brommer lukt, in m'n motodax rij ik al jaren zo rond.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door NIX »

Jij hebt het over een CDI bobine op punten. Topicstarter heeft het over een auto bobine voor een accu-bobine ontsteking. Dat is weer wat anders.

Overigens denk ik nog steeds aan een verkeerd mengsel (ergens een kanaaltje dicht of en vlotternaald die niet goed afdicht oid) of een lekke inlaatklep. Maat van de stationairsproeier is niets spannends. Dat is altijd een 35 of 38, ook voor kleine carbjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door nielspbr »

Het is dat ie in zo'n uithoek woont, anders was het een stuk makkelijker om even een inlaattraject van een monkey of dax erop te zetten. Eventueel met een adapterplaatje ertussen als er verschil zit in gatafstand voor de spruitstukken.


Jeweetwel, zo'n lopend gedemonteerd setje ;)

FransV
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:36
Bezit: c321e

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door FransV »

Het probleem was de carburateur...

Ik heb net de carb uit China er op gezet en het probleem is opgelost. :P
Ongelofelijk, qua afstelling en sproeiers hebben we niks veranderd aan de KEI HIN, en ik heb hem al wel 10 x uit elkaar gehad en steeds niks kunnen ontdekken, en nog niet...
Maar feit is dat het probleem is opgelost!!!
Er moet dan toch nog wel een kanaaltje verstopt zitten of een onderdeeltje ontbreken van de KEI HIN, anders kan ik het echt niet verklaren. Van de winter op een regenachtige avond zal ik de KEI HIN nog wel eens een keer goed bekijken want ik wil natuurlijk toch wel graag weten waar het probleem vandaan kwam. Maar nu gaan we eerst lekker rijden!!
Het is opgelost en daar gaat het om.

Iedereen ontzettend bedankt voor het mee denken en de tips, daar heb ik echt heel veel aan gehad.
Ik kan me voorstellen dat het soms een beetje een langdradig verhaal werd maar ik ben blij dat jullie niet afgehaakt zijn, anders had ik het nu waarschijnlijk nog niet gevonden.
Al met al vond ik het een leuk project en jullie ook hoop ik. Het heeft alleen iets langer geduurd dan gepland :wink:
Ik zal binnenkort eens een mooie foto reportage op het forum plaatsen, dan kunnen jullie zien hoe het geworden is!

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door NIX »

Wat zei ik nou steeds?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door stoterstangen90 »

Fijn dat ie het nu goed doet.
Afbeelding

FransV
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:36
Bezit: c321e

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door FransV »

Net even een proefronde gereden, op een fietspad aan de waterkant achter de dijk, dat ging prima, geen problemen, geen technische problemen zal ik maar zeggen... want ik moest alleen een keer een iets drukkere weg oversteken, om thuis te komen.
Maarja, wanneer kom je nou politie tegen?, ja, vandaag natuurlijk, gelijk aan gehouden!!!, officiele waarschuwing, lekker hoor :evil:
Ik zal van de winter eens kijken of er mogelijkheden zijn om op een of andere manier een kenteken en/of verzekering er op te krijgen van een brommer, snorfiets, of eventueel scoot mobiel of landbouwvoertuig.

Maar goed, ik heb wat mooie foto's gemaakt, ik zal ze er eens op zetten.
Laatst gewijzigd door FransV op 13 sep 2017 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

FransV
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:36
Bezit: c321e

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door FransV »

Dit is het geworden, op naar een nieuw project!
DSC07499.JPG
DSC07500.JPG
DSC07502.JPG
DSC07505.JPG
DSC07506.JPG
DSC07508.JPG
DSC07510.JPG
DSC07511.JPG
DSC07513.JPG
DSC07520.JPG

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door NIX »

Wat een gaaf ding. Die blokophangrubbers zijn bijna schattig!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door roow »

Prachtig gewoon :D

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Willys jeep op schaal met C321E blok

Bericht door stoterstangen90 »

Schitterend.
Afbeelding

Plaats reactie