Bij de meeste brommers kan ik altijd de contactpunt van de ontsteking juist zetten met een oude batterijlader en een lampje
Als het contactpunt open gaat brand het lampje dan iets zwakker wat bij mn C310s niet gaat?
Is dit nu omdat ik de zwarte draad te ver neem in de koplamp en niet rechtstreeks aan de draad uit de motor?
Probleem bij een c310s is dat de motor los moet om er aan te kunnen net zoals ook om de versnellingkabel te smeren waar de hendel zit op de motor .
Nog een vraag terwijl zit er een ontluchtings gat op de c310s motor ergens op het blok?
Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Zonder lampje doe ik het altijd met een vloeitje(iets dunners vind je bijna niet) tussen de punten.
Als die loskomt gaan ze open(dat moet dus op F zijn).
Daarna controleer ik met de strobo en zo nodig nog wat verstellen.
Gr. Wim.
Als die loskomt gaan ze open(dat moet dus op F zijn).
Daarna controleer ik met de strobo en zo nodig nog wat verstellen.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Bedoel je zoeen vloeitje om sigaretten te rollen?
Of zoiets als een 0,05mm lammeletje of hoe je het ook noemt... om kleppen te regelen?
Stroboscoop heb ik niet maar lijkt me leuk om ontsteking zo te controleren.
Of zoiets als een 0,05mm lammeletje of hoe je het ook noemt... om kleppen te regelen?
Stroboscoop heb ik niet maar lijkt me leuk om ontsteking zo te controleren.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Sigarettenvloeitje.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Ja precies ook mijn manier, ik zet de brommer wél op een verhoging..Anders heb je morgen een zere nek!!!wim V8 schreef:Zonder lampje doe ik het altijd met een vloeitje(iets dunners vind je bijna niet) tussen de punten.
Als die loskomt gaan ze open(dat moet dus op F zijn).
Daarna controleer ik met de strobo en zo nodig nog wat verstellen.
Gr. Wim.
De ontluchting zit boven op het blok, met een slangetje naar beneden
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Gewoon op het oog, liefst net paar mm voor F open. Dan zit je altijd goed. Indien te vroeg afgesteld, pakt hij niet lekker op met gas geven.
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Ok bedankt
Re: Contactpunt op punt zetten C310s hoe?
Kleine nuance omdat je waarschijnlijk een vervroegend vliegwiel hebt. Doe maar niet teveel voor F open laten gaan. Als dat veertje die vervroeging regelt wat slap is, gaat ontsteking erg vroeg op lage toeren. Al verwacht ik nog steeds dat er niks stuk gaat.
''UNOX MAN''