van de hoed en de stootrand

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

van de hoed en de stootrand

Bericht door Soop »

Hi, de CD mag weer naar buiten en ik heb 2 vragen.

Ik heb vorig jaar een nieuwe 70cc alu cilinder geplaatst. In verband met inrijden en ineens superveel controles hier heb ik de brommer begrenst door een buisje boven de gasschuif te plaatsen. Ik weet t niet precies, maar ik denk dat ik sindsdien misschien 1000 km heb gereden. Brommer rijdt 60 ofzo. Nou wil ik de brommer eigenlijk alleen nog maar voor zomerse ritjes gebruiken en mag t wel wat harder enwil de begrensing er uit halen.

Hoe zit t nou precies met de vorming van een stootrand in de cilinder? Moet ik daar nu al rekening mee houden? en hoe dan? Moet ik weer een soort van inrijden of gewoon gaan met die banaan?

Andere vraag: Volgens mij heb ik een veel te grote sproeier, waar zou ik de sproeiermaat moeten zoeken bij de volgende set up:
70cc alu met 50 kop
18mm echte keihin
sproeier 95
cheap ass sportfilter onder t zadel
motorsport uitlaat middelgat.
tandwielverhouding 14-42
CDI

Rijdt prima hiermee, maar wel erg 'jerky'. Als ik gas loslaat valt ie snel terug in toeren, wat erg onrustig is. Dit is ook een symptoom van een te rijk mengsel toch? Ik hoef in hartje winter nooit te choken en hij heeft soms ook wat benzine rook uit de uitlaat. Dus allemaal zaken waardoor ik denk dat ik veel te groot zit met de sproeier.

Alvast bedankt voor de hulp!

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: van de hoed en de stootrand

Bericht door NIX »

Ik zou me niet te druk over maken over die stootrand. Je bent in feite nog aan het inrijden. Waarom denk je dat de hoofdsproeier te groot is terwijl je alleen nog maar halfgas hebt gereden? Doe de naald wat lager en kijk wat er gebeurt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie