17mm valstroom carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

17mm valstroom carburateur

Bericht door Wdaan »

ik heb een replica 17mm keihin carburateur op mijn verder standaard honda c50 gezet, gekocht bij daxdodo.
nu weet ik niet de precieze maat van de sproeier maar dit is volgens mij 70. hij loopt wel aardig maar trekt niet lekker door en moet dus een kleinere sproeier ergens vandaan halen aangezien het verzetten van de gasnaald ook niet veel uithaalt. na te hebben gebeld met daxdodo en viertaktwinkel ben ik niet echt verder gekomen en ben ik toch op zoek naar een oplossing. iemand een 65 sproeier liggen of een ander idee?
ik hoor het graag :D
Laatst gewijzigd door Wdaan op 17 mar 2017 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
nasi is meer mijn ding

aussie 777

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door aussie 777 »

ik ben er vanaf gestapt van de valstroom , heb nu een 19 mm carbi met spruitstuk en powerfilter , heefd nog nooit zo mooi gelopen , heb mijn setje compleet besteld bij de 4 takt winkel ,

zeebaarsje
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 jun 2015 16:45
Bezit: Honda C50 1971
Locatie: Enschede, Den Haag

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door zeebaarsje »

Valstroom werkt overigens gewoon hartstikke goed hoor dus daar zal het probleem niet aan liggen. Wat wel een probleem is, meen ik mij te herinneren, dat de sproeiers voor die imitatie valstroom carburateurs moeilijk te verkrijgen zijn. Misschien kan je het nog bij de 4taktwinkel proberen. Heb je er een powerfilter op gezet?

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Wdaan »

aussie 777 schreef:ik ben er vanaf gestapt van de valstroom , heb nu een 19 mm carbi met spruitstuk en powerfilter , heefd nog nooit zo mooi gelopen , heb mijn setje compleet besteld bij de 4 takt winkel ,
heb juist net een nieuwe valstroom gekocht :?
nasi is meer mijn ding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Wdaan »

zeebaarsje schreef:Valstroom werkt overigens gewoon hartstikke goed hoor dus daar zal het probleem niet aan liggen. Wat wel een probleem is, meen ik mij te herinneren, dat de sproeiers voor die imitatie valstroom carburateurs moeilijk te verkrijgen zijn. Misschien kan je het nog bij de 4taktwinkel proberen. Heb je er een powerfilter op gezet?
juist 4taktwinkel gebeld maar hadden nou niet wat ik zocht, en nee een standaard luchtfilter met zo'n zwarte balg voor luchtinlaat.
nasi is meer mijn ding

zeebaarsje
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 jun 2015 16:45
Bezit: Honda C50 1971
Locatie: Enschede, Den Haag

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door zeebaarsje »

Hoe heb je geconstateerd dat er een kleinere sproeier in moet?

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Wdaan »

zeebaarsje schreef:Hoe heb je geconstateerd dat er een kleinere sproeier in moet?
heb met een grotere gereden waardoor de bougie zo zwart werd dat hij niet meer vonkte en afsloeg. en heb met die maat 70 dat hij niet doortrekt. het ding is dat nergens maten op staan en ik uitga van een maat genoemd in een andere post. er zal nu een 75 a 70 inzitten. het ding is dat ik geen vervangende sproeiers kan vinden.
nasi is meer mijn ding

aussie 777

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door aussie 777 »

sorry van mijn reacktie naar jou toe , , maar ik had ook eerst een imi valstroom , en was moeilijk om hem normaal aan de praat te krijgen , was voor mij ook allemaal nieuw in het begin toen ik voor het eerst mijn c50 kocht , heb veel geleerd in de tijd , en veel geld uitgegeven aan de verkeerde dingen , maar nu zoveel geleerd over de c , en vooral veel gelezen hier op de site , dat heefd zeker goed gedaan , heb nu zelfs mijn blok gereviseerd , en de bedrading zelf geregeld , erg trots op mezelf , ha ha , maar met behulp van een goede 4 takt winkel ook in de goede richting gekomen met mijn c , maar ben wel afgestapt van valstroom , succes verder er mee

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door NIX »

Leertouwer of Loef heeft ze vast wel gebruikt liggen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Eric »

Ik dacht dat er sproeier boren bestaan. Dat kun je de sproeier dicht solderen en hem om de gewenste maat boren. Wel een soort van logboek bijhouden welke maat je dan hebt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2592
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door MrSinga »

Eric schreef:Ik dacht dat er sproeier boren bestaan. Dat kun je de sproeier dicht solderen en hem om de gewenste maat boren. Wel een soort van logboek bijhouden welke maat je dan hebt.
Idd dezelfde setjes gebruiken we voor modelbouw

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Wdaan »

MrSinga schreef:
Eric schreef:Ik dacht dat er sproeier boren bestaan. Dat kun je de sproeier dicht solderen en hem om de gewenste maat boren. Wel een soort van logboek bijhouden welke maat je dan hebt.
Idd dezelfde setjes gebruiken we voor modelbouw
misschien nog een idee wanneer echt nergens iets kan vinden. maar echt dichtsolderen?
nasi is meer mijn ding

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Eric »

Hoe wil je hem anders kleiner krijgen?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door carel »

Misschien is het handiger om een te kleine sproeier groter te boren?
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: 17mm valstroom carburateur

Bericht door Wdaan »

Eric schreef:Hoe wil je hem anders kleiner krijgen?
het klinkt nogal apart aangezien dit de eerste keer is dat ik zoiets hoor en een carburateur is best gevoelig voor kleine veranderingen in mijn beleving. hoe ik hem anders kleiner krijg, geen idee :wink:
nasi is meer mijn ding

Plaats reactie