Hallo,
De uitlaat van mijn Honda SS is door de vorige eigenaar, lang geleden vermassacreerd geweest, hij had het achterste stuk eraf geslepen en daarna terug vastgelast en er een hoop plamuur tegen aangesmeten. Hij maakt ook erg veel lawaai. Sinds kort rammelde er ook iets erg hard bij bepaalde toerentallen, dus heb ik besloten om er dan toch maar eens werk van te maken:
Opengeslepen:
De oorzaak van het ratelen! Dit stukje viel er gewoon uit, zat helemaal los (is niet hetzelfde stuk als op de foto hierboven, dat zit nog vast):
Binnenkant:
Ik heb hier al wat zitten zoeken, maar vind niet meteen foto's of een duidelijke beschrijving van hoe het er vanbinnen nu zou moeten uitzien.
Ik vermoed dat het losse stukje vastmoet aan het gebogen plaatje dat te zien is op de laatste drie foto's, maar om dit vast te lassen zou ik nog een stuk van de uitlaat moeten slijpen... Is dit ding essentieel voor de geluidsdemping?
Mankeert er voor de rest nog iets, hoort er ergens dempingswol te zitten ofzoiets? Ik zou graag hebben dat hij veel stiller is, zoals origineel.
Bedankt!!
Binnenkant uitlaat SS (demper)
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
Zit normaal gesproken geen wol in en die schotten horen er wel in. Normaal zit er ook een demper in, en die schroef je ast in het gedeelde dat je heb afgeslepen. Is eigenlijk gewoon een pijp met allemaal gaten erin.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
Ahzo! Nu weet ik toch al wat beter waar ik naar zoek. Vastschroeven, maar ik zie nergens een schroefdraad? Ik vermoed dat die demper dan dus tussen die twee platen met het kleinere gat inkomt (waarvan er een is losgekomen)?
Ik zag ook dit topic: viewtopic.php?t=22001, maar zo'n demper is dus blijkbaar nergens te krijgen?
Ik zag ook dit topic: viewtopic.php?t=22001, maar zo'n demper is dus blijkbaar nergens te krijgen?
-
- chaly addict
- Berichten: 18807
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
Gewoon zelf maken van een stuk geperforeerde pijp dat tenminste door het overgebleven schot steekt en past en met en eind dat precies in de uitgang past. Daar een gaatje in maken met een moertje erachter.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Shiva L. Niet
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 23 aug 2016 22:36
- Bezit: SS50
- Contacteer:
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
Hai Nicholas, ik heb nog een originele demper voor een hoge uitlaat liggen. Bij mij zitten de schotten schots en scheef, dus de demper krijg ik er niet meer in. Pb me maar als je interesse hebt.
als het maar ronddraait
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
Ik ben eens beginnen prutsen met twee buizen en heb zelf een demper proberen maken. 't Is niet moeders mooiste, maar dat moet ook helemaal niet, als het maar werkt. Heeft er nog iemand tips voor aanpassingen, vooraleer ik hem vastbak in de uitlaat?
De voorkant is dus dichtgemaakt en past in het voorste schot van de uitlaat, de achterkant is open en past in het achterste schot. In de twee laatste foto's is de demper nog niet volledig gelast voor de duidelijkheid.
De voorkant is dus dichtgemaakt en past in het voorste schot van de uitlaat, de achterkant is open en past in het achterste schot. In de twee laatste foto's is de demper nog niet volledig gelast voor de duidelijkheid.
- wim V8
- Kill me please, I'm trapped here!
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
Het schroefdraad zat altijd in de demper, in de uitlaat alleen een gaatje aan het eind.
In 1987 ooit zo'n ding nieuw gekocht. FL 100,- gulden toen.
Duurder dan welke brommer uitlaat ook.
Maar mooi! dat t weer was.
Je had bijna een hele nieuwe brommer alleen door de uitlaat.
Gr. Wim.
In 1987 ooit zo'n ding nieuw gekocht. FL 100,- gulden toen.
Duurder dan welke brommer uitlaat ook.
Maar mooi! dat t weer was.
Je had bijna een hele nieuwe brommer alleen door de uitlaat.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- Kill me please, I'm trapped here!
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Binnenkant uitlaat SS (demper)
In die schotten zat ook een gaatje volgens mij.(of meer)
Ik vind de jouwe erg benauwd, of lijkt dat alleen maar?
Waar het uitlaatgas langs moet mag zeker niet een kleinere doorgang hebben dan de uitlaatklep. (mm2)
Ik weet ook niet meer(1987 pfff) of er twee of drie schotten waren.
Ik weet nog wel, die bijmekaar geknepen klepjes bogen wij vroeger iets meer open.
En we deden ook gaatjes bijboren in het pijpje.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869