Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Deze mag verwijderd AUB!
Laatst gewijzigd door J@pie op 23 mei 2016 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Begin eerst eens met kijken in de faq over ontstekingen of er schema's zijn met overeenkomstige kleuren.
Verder is het ook handig te vermelden welke kleuren er uit het nieuwe blok komen en welke kleuren uit je oude blok.
Op de foto's die je hier hebt geplaatst staat verder geen zichtbare informatie over de wel aanwezige kleuren.
zwart met rode streep is normaal voeding van de cdi.
wit met rode of blauwe streep puls cdi. deze wil ook nog wel een blauw met een gele streep zijn.
Geel en wit zijn wisselspanning. Soms heb je ook 2 d=gele draden.
Soms zit er een massadraad bij. Kan zwart, zwart/wit of groen zijn.
Meestal zit er ook een neutraalschakelaar op. meestal groen met rode streep of groen met witte streep.
Wat kun je doen. Schroef het zijdeksel eraf.
Kijk welke kleur draad er onder de zwarte dop boven de uitgaande as komt. dat is je neutraalschakelaar.
Kijk met welke kleuren de pickup is aangesloten. De ene is de kleur van de cdi puls (de andere gewoon een massadraadje).
Voor de rest, maak een foto van de spoelenkrans en plaats deze op het forum.
Verder is het ook handig te vermelden welke kleuren er uit het nieuwe blok komen en welke kleuren uit je oude blok.
Op de foto's die je hier hebt geplaatst staat verder geen zichtbare informatie over de wel aanwezige kleuren.
zwart met rode streep is normaal voeding van de cdi.
wit met rode of blauwe streep puls cdi. deze wil ook nog wel een blauw met een gele streep zijn.
Geel en wit zijn wisselspanning. Soms heb je ook 2 d=gele draden.
Soms zit er een massadraad bij. Kan zwart, zwart/wit of groen zijn.
Meestal zit er ook een neutraalschakelaar op. meestal groen met rode streep of groen met witte streep.
Wat kun je doen. Schroef het zijdeksel eraf.
Kijk welke kleur draad er onder de zwarte dop boven de uitgaande as komt. dat is je neutraalschakelaar.
Kijk met welke kleuren de pickup is aangesloten. De ene is de kleur van de cdi puls (de andere gewoon een massadraadje).
Voor de rest, maak een foto van de spoelenkrans en plaats deze op het forum.
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
NielsPBR, allereerst dank voor je antwoord en je hebt gelijk,
ik hád ook eerst de FAQ's of de workshop manual moeten raadplegen maar ik dacht misschien is er iemand die me 'ff snel' kan uitleggen hoe dit nu aan te sluiten(àls het überhoofd aan te sluiten ìs?)
Hieronder de foto's van de stekkers, die had ik er natuurlijk meteen ff bij moeten doen.....
Bami ontst.-stekker:
Kleuren:
__________________________________
| Wit | Groen |
| Groen | Blauw/Wit |
__________________________________
Kymco ontst.-stekker:
__________________________________
| Groen | Blauw/geel |
| Wit | Geel |
__________________________________
Stekker schakelindicator/Neutraal maakt niet uit want die kun je eenvoudig overzetten.
Kun jij me dan wellicht uitleggen hoe ik dit dan evt. kan aansluiten?
Ik ben gerust niet 8erlijk qua sleutelen e.d. maar het electronische gedeelte is gwn echt mijn ding niet.
Hoewel ik het gerust kan als ik ervoor ga zitten.
Jip en Janneke-uitleg hoeft niet dus maar ik hoor héél graag van jou of iemand anders of en dan ook vooral hóe ik dit aansluit!
Thnx!
ik hád ook eerst de FAQ's of de workshop manual moeten raadplegen maar ik dacht misschien is er iemand die me 'ff snel' kan uitleggen hoe dit nu aan te sluiten(àls het überhoofd aan te sluiten ìs?)
Hieronder de foto's van de stekkers, die had ik er natuurlijk meteen ff bij moeten doen.....
Bami ontst.-stekker:
Kleuren:
__________________________________
| Wit | Groen |
| Groen | Blauw/Wit |
__________________________________
Kymco ontst.-stekker:
__________________________________
| Groen | Blauw/geel |
| Wit | Geel |
__________________________________
Stekker schakelindicator/Neutraal maakt niet uit want die kun je eenvoudig overzetten.
Kun jij me dan wellicht uitleggen hoe ik dit dan evt. kan aansluiten?
Ik ben gerust niet 8erlijk qua sleutelen e.d. maar het electronische gedeelte is gwn echt mijn ding niet.
Hoewel ik het gerust kan als ik ervoor ga zitten.
Jip en Janneke-uitleg hoeft niet dus maar ik hoor héél graag van jou of iemand anders of en dan ook vooral hóe ik dit aansluit!
Thnx!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
simpele dingen eerst
wit(k) =wit(m)
geel(k) = geel(m)
blauw met gele streep(k) = blauw met witte streep(m) = puls cdi (beetje vaag vanwege de flits?
Zit er op die groene draden nog iets van een streep, ik zie namelijk een contactje boven de uitgaande as, wat voor kleur hangt daaraan??
zwartrood(k) voeding cdi.
Komen er echt maar 4 draden uit je nieuwe ontsteking? Ik mis een voedingdraad voor je cdi (wat zou kunnen duiden op het gebruik van een 4-polige(gelijkstroom) cdi)
Is de gele draad van de nieuwe ontsteking helemaal geel of staat daar nog een rode streep op die niet in beeld komt?
Op die blokfoto's in de eerste post, ligt daar nog iets in de richting van een extra kabelboom bij? Ik zie rechts een stekker uit de ontsteking en links een stuk kabel met de contrastekker daarvoor.
wit(k) =wit(m)
geel(k) = geel(m)
blauw met gele streep(k) = blauw met witte streep(m) = puls cdi (beetje vaag vanwege de flits?
Zit er op die groene draden nog iets van een streep, ik zie namelijk een contactje boven de uitgaande as, wat voor kleur hangt daaraan??
zwartrood(k) voeding cdi.
Komen er echt maar 4 draden uit je nieuwe ontsteking? Ik mis een voedingdraad voor je cdi (wat zou kunnen duiden op het gebruik van een 4-polige(gelijkstroom) cdi)
Is de gele draad van de nieuwe ontsteking helemaal geel of staat daar nog een rode streep op die niet in beeld komt?
Op die blokfoto's in de eerste post, ligt daar nog iets in de richting van een extra kabelboom bij? Ik zie rechts een stekker uit de ontsteking en links een stuk kabel met de contrastekker daarvoor.
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Ehm, ik begrijp ff niet wat je bedoelt met de letters k en m bij de kleuren?
Hier heb ik ff een simpel Paint-plaatje met de draadkleuren.
Er zijn echt maar 4 draden bij 't Bamiblok:
Ik stuur je ff een PB!
Hier heb ik ff een simpel Paint-plaatje met de draadkleuren.
Er zijn echt maar 4 draden bij 't Bamiblok:
Ik stuur je ff een PB!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
k=kymco draadboom
m=motor
ff voor mijn begrip, is de stekker die jij kymco noemt van de kymco draadboom of van de kymco ontsteking?
m=motor
ff voor mijn begrip, is de stekker die jij kymco noemt van de kymco draadboom of van de kymco ontsteking?
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Ik heb het met Kymco idd. over de ontstekingsstekker.....
Hier nogmaals de foto's maar nu wat duidelijker.
De bami:
Groen
Blauw/Wit
Geel
Wit
De Kymco:
Wit
Groen
Geel
Blauw/geel
En los zwart/rood.
Hier nogmaals de foto's maar nu wat duidelijker.
De bami:
Groen
Blauw/Wit
Geel
Wit
De Kymco:
Wit
Groen
Geel
Blauw/geel
En los zwart/rood.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Ik heb hier toch het donkerbruine vermoeden dat deze ontsteking een gelijkstroom cdi nodig heeft bij gebrek aan een cdi-voedingskabel...
Dat wordt of een andere ontsteking of sleutelen aan je draadboom om een gelijkstroomcdi te kunnen gebruiken.
(Mijn keuze zou zijn, ongebruikte/onverbeunde motor terugsturen en wat passenders kiezen waarbij in ieder geval de bedrading voor een wisselstroomcdi uit komt.)
Dat wordt of een andere ontsteking of sleutelen aan je draadboom om een gelijkstroomcdi te kunnen gebruiken.
(Mijn keuze zou zijn, ongebruikte/onverbeunde motor terugsturen en wat passenders kiezen waarbij in ieder geval de bedrading voor een wisselstroomcdi uit komt.)
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Meen je 't?
Het is dus wel mogelijk maar wat zou ik dan moeten aanpassen?
Heb namelijk met de Dremel het '107cc' gietsel van de cylinder afgehaald dus hij is 'verbeund' nu...
Terugsturen is geen optie meer vrees ik....
Ik had wijzer moeten wezen en een blok moeten zoeken met de startmotor boven net zoals 't Kymcoblok maar goed...
Wat is nu het beste voor me om te doen denk jij?
Het is dus wel mogelijk maar wat zou ik dan moeten aanpassen?
Heb namelijk met de Dremel het '107cc' gietsel van de cylinder afgehaald dus hij is 'verbeund' nu...
Terugsturen is geen optie meer vrees ik....
Ik had wijzer moeten wezen en een blok moeten zoeken met de startmotor boven net zoals 't Kymcoblok maar goed...
Wat is nu het beste voor me om te doen denk jij?
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Moet nog kunnen, maar je hebt waarschijnlijk een gelijkstroomcdi nodig
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Okee, graag wat meer info hierover dan hoe e.e.a. aan te sluiten en heeft iemand misschien adressies waar ik dat kan scoren?
Of misschien dat iemand zo'n CDI'tje heeft liggen?
Is zo'n gelijkstroom versie dat type met 2 stekkers op de CDI of?
Of misschien dat iemand zo'n CDI'tje heeft liggen?
Is zo'n gelijkstroom versie dat type met 2 stekkers op de CDI of?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Als de binnendiameters van de vliegwielen gelijk zijn en de de spoelensets met schroeven aan de deksels vastzitten zou je misschien simpelweg de spoelenset over kunnen zetten van het ene deksel naar het andere deksel.
(Ik durf alleen niet te zeggen of dan ook het aantal magneten in het vliegwiel gelijk moet zijn, anders moet het vliegwiel ook over.)
Een gelijkstroomcdi heeft normaal 1 stekker met 4 pootjes. (ipv een zespolige met 5 aangesloten pootjes)
(Ik durf alleen niet te zeggen of dan ook het aantal magneten in het vliegwiel gelijk moet zijn, anders moet het vliegwiel ook over.)
Een gelijkstroomcdi heeft normaal 1 stekker met 4 pootjes. (ipv een zespolige met 5 aangesloten pootjes)
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Was het maar zo simpel Niels, dan had ik deze post niet hoeven plaatsen...
De ontstekingen zijn echt heel erg verschillend helaas....
Ik baal echt, 3e 110ccblok en nóg is 't niet goed, klotezooi.......
De ontstekingen zijn echt heel erg verschillend helaas....
Ik baal echt, 3e 110ccblok en nóg is 't niet goed, klotezooi.......
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
- Contacteer:
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Ik heb voor deze 2x een 110 automaat gehad met bovenliggende startmotor.
Omdat de vliegwielen verschillend waren(De kymco-versie is 'platter') heb ik een vliegwieltrekker besteld om m'n eigen ontstekingsset + vliegwiel op de bami's te monteren.
Dit was dus gelukt maar nu heb ik een onderliggende startmotor en daar kan ik dus nix mee....
Ik zit ff klem nu....Dunno what to do....
Ruilen/terugsturen gaat niet dus sja....
Omdat de vliegwielen verschillend waren(De kymco-versie is 'platter') heb ik een vliegwieltrekker besteld om m'n eigen ontstekingsset + vliegwiel op de bami's te monteren.
Dit was dus gelukt maar nu heb ik een onderliggende startmotor en daar kan ik dus nix mee....
Ik zit ff klem nu....Dunno what to do....
Ruilen/terugsturen gaat niet dus sja....
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18838
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Ontstekingsvraag bami/Kymco Activ
Koop een bamikap (zouden zat gebruikte te krijgen moeten zijn, ik denk zelfs dat ik ze heb slingeren) waar de Kymco ontsteking wel in past en zet dat spul allemaal op je nieuwe bamiblok.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.