Honda Dax blokje wil maar niet lekker lopen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Honda Dax blokje wil maar niet lekker lopen

Bericht door SuzuhaTR1 »

Beste 4-takters, het volgende speelt al een tijdje met onze DaSS, een hoogwielige imi Dax met Honda 6v blok.
Eerst de specs:
6V
49cc
4-bak hand
vastgezet vliegwiel (geloof mitsu)
Nieuwe imi Dax 16mm carb van Coos met standaard sproeier, geloof dat in zo`n ding 72.5 zit, is eigenlijk altijd goed gegaan, heb er al 3 gekocht.

Het ding start koud echt mega slecht, ploft maar en wil verzuipen en totdat ik de 3e of 8e bougie probeer en dan ineens wil hij.....loopt een tijdje....bij gasgeven ploft hij er lustig op los, aan de inlaatkant dus...... wat heb ik afgesteld/gecheckt:

Nieuwe punten
Nieuwe condensator , geen vonk tussen de punten
Nieuwe bougie
Blauwe vonk op bougie
Kleppen gesteld .05 (beide)
Vliegwiel gecheckt op verschuiven op kruk
Timing distributieketting gecheckt
Valse lucht uitgesloten dit keer :)

Kan dit soort klachten aan de bobine liggen, ik heb er eerst al andere carbs op geprobeerd en weet ik wat meer........het enige wat overblijft is de bobine in mijn ogen, maar die heb ik niet liggen, dus wil ik eerst weten of het er wel aan kàn liggen..dank U

Marijn145
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 apr 2015 14:48
Bezit: SS50K1
CL70K2 Japan

Re: Honda Dax blokje wil maar niet lekker lopen

Bericht door Marijn145 »

Ik heb zelf ook eens last gehad van een vergelijkbaar probleem. (Motor ging erg stotteren in hoger toerental) Condensator vervangen hielp niet, daarna de bobine ook maar vervangen. Sindsdien geen problemenen meer ondervonden. 6v bobine komt bij Coos vandaan en doet het alweer ruim een jaar perfect.

Ik meen me te herinneren dat je de bobine ook kan doormeten, stond ook ergens op het forum dacht ik.

Deze: viewtopic.php?t=19718

Succes!

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Honda Dax blokje wil maar niet lekker lopen

Bericht door SuzuhaTR1 »

Hoi, dank voor je reactie!
Heb zojuist in ieder geval een nieuwe bobine besteld, maar zal de bestaande toch ook nog even doormeten, dank voor de tips en de link!

Plaats reactie