Honda innova ANF 125

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door stoterstangen90 »

In een auto loopt een pomp ook wel eens droog.
Gaat ie ook niet direct stuk van.
Als je zorgt dat zodra de motor uitvalt ook gelijk de pomp afslaat gaat het wel goed lijkt me.
Afbeelding

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Kan de bij een innova de pomp doordraaien met een lege tank?
Ik wil toch voor alle zekerheid een vlotter monteren, zit zo’n vlotterschakelaar ergens op, BV op een scooter, als ik maar gewaarschuwd word als de tank bijna leeg is.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door nielspbr »

Je valt stil, je pomp levert namelijk geen benzinedruk meer...
Als dat nog geen waarschuwing is.

Reedcontcact in een buisje, vlotter met magneet erin om de buis. Klaar.
Kijk maar eens bij tankmeters in de watersport oid.

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Zo vlug is dat niet klaar, waar vind ik een benzine bestendige vlotter vlotter met magneet, dat was juist de vraag.
Watersport is alleen met meter (analoog), geen schakelaar.
Op ebay stonden er maar dan moest je 200 stuks nemen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door stoterstangen90 »

Heeft de Innova een droogloopbeveiliging door middel van een vlotter?
Afbeelding

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Dat was juist de vraag.

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

1DSC01240.JPG
Gisteren begonnen met maken van de uitlaat en voetsteun.
Laatst gewijzigd door henkc90 op 17 dec 2015 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Voetsteunen en uitlaat (heb ik alles aan moeten passen) zijn klaar en zitten eronder, was echt veel pas en meet werk ,maar het zit.
Alleen denk ik dat de steunen wat naar de lage kant zijn, in ieder geval het moeilijkste (kruising voetsteun, rem en uitlaat) zit goed, (zie foto).
2DSC01246.JPG

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Dit is uiteindelijk het schema geworden.
2bij gewerktgoedgoedschemaanf 001.jpg
Innova kabelboom aan gepast voor op de c90.

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 391
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door mattijsvos »

goed bezig
Incompetente droeftoeters.

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Heb proef gereden.
Ik heb redelijk wat rijervaring op motorfietsen, maar niet op c90 en inova, dit ging echter te paard met het nodige gekraak.
Dat weten jullie natuurlijk allang, maar ik nu pas, de versnellingen werken andersom, naar onder is opschaken, naar boven terug schakelen.
Bij (nagenoeg) alle motoren is het juist andersom.
Daar ik meerdere motoren heb die wel “goed om” schakelen zal dit slecht wennen.
Ik ga dit dan ook ombouwen, hoe? ….Gaat wel lukken.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door stoterstangen90 »

Andere schakelrol in het blok bouwen?

Ik weet niet hoe de MSX schakelt.
Afbeelding

henkc90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2015 20:43
Bezit: c90 1975, VW T1 1965, messeschmitt kr200 1959 (heb ik een honda ingebouwd), BMW R69S 1964, BMW r68 1953 , 2x berini m13 rond 1960, fiets met hulpmotor 1911.

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door henkc90 »

Gaan we met stangetjes oplossen, ik heb deze al besteld, als het klaar is maak ik er wel foto's van.
http://www.ebay.de/itm/400954694706?_tr ... EBIDX%3AIT

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door stoterstangen90 »

Ik zou er gewoon aan wennen.
Maar ik rijd dan ook al 27 jaar alles door elkaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda innova ANF 125

Bericht door gerbrandicus »

Het is even wennen, maar ik wil tegenwoordig niet meer anders. Ook mijn handkoppeling blokken heb ik het liefst alles naar beneden (rotatie ook).
Ik zou dus ook doen wat SS90 aanraadt: Gewoon wennen.

Als ik op een echte motor rijd schakel ik nooit mis. Net als dat ik in de auto ook niet ineens met mijn rechterhand gas probeer te geven :lol:

Plaats reactie