Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
MonkeyCruzer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:29

Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Bericht door MonkeyCruzer »

Hallo guys,

Dit is mijn eerste post op het forum, ik weet dus nog niet helemaal wat mag of niet mag... Maar oké, ik heb eigenlijk 2 vraagjes. Mijn eerste vraag is of het kwaad kan om een vliegwiel cover te kopen waar gaatjes in zitten (zie link) http://dirtytracker.tumblr.com/post/115 ... nstruction , ik ben vooral bang dat als ik in de regen rij er water door de gaatjes zal komen en op de ontsteking terecht zal komen of zal dit niet het geval zijn? Mijn 2e vraag is hoe ik de toerenteller van mijn set kan aansluiten, de km teller heeft gewoon een rode, groene en blauwe draad waarvan ik weet hoe ik deze moet aansluiten. De toerenteller daarin tegen heeft deze die 3 draden ook + nog een groene die samen op een stekkertje zit met een gele en nog een aparte bruine. Ik neem aan dat ik de rode, blauwe en groene gewoon hetzelfde moet aansluiten als de km teller maar hoe ik de 3 anderen moet aansluiten zou ik niet weten. Iemand ideeën? Ik heb een jincheng singa kabelboom van 2004. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Bericht door RaRe »

Welkom op het forum :-)

Die vliegwielcovers zijn een beetje opsmuk, maar ook om wat extra warmte kwijt te kunnen (snelle(re blokjes). Ze zijn niet bedoeld voor algemeen gebruik (regen, condensvorming, maar ook eventueel vuil. Een standaard blokje kan (tot aan het luchtfilter) in principe onder water rijden ;-)

Wat je teller betreft: Als de teller standaard bij je Singa hoort, horen de kleuren overeen te komen met de kabelboom, en zou aansluiten heel simpel moeten zijn. Als het niet bij elkaar hoort moet je eerst uitvinden welke kleur waarbij hoort. Er zijn in principe standaard kleuren die nagenoeg altijd gelijk zijn (geel = licht bijvoorbeeld), maar een andere fabrikant kan weer een andere kleur gebruiken voor de minder standaard aansluitingen. Doorgaans kun je het beste je teller Bingen of Yahoo'en en dan de schema's bekijken. Kleurtjes opschrijven en vergelijken met de Singa-kleuren in onze faq. Heb je stekkers die passen, maar komen de kleuren niet overeen? Je kunt stekkers vrij simpel uit elkaar halen en de draden op een andere plek weer insteken, maak wel altijd foto's van het begin en eindresultaat (voor het geval dat). Ik raad ook altijd aan om een los tussenstukje te maken als draden/stekkers niet passen (in plaats van alles afknippen). Wil je tóch afknippen, knip dan de draden van de teller, en niet van de draadboom (lastiger te herstellen).

Succes :-)
Ramon
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

MonkeyCruzer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:29

Re: Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Bericht door MonkeyCruzer »

RaRe schreef:Welkom op het forum :-)

Die vliegwielcovers zijn een beetje opsmuk, maar ook om wat extra warmte kwijt te kunnen (snelle(re blokjes). Ze zijn niet bedoeld voor algemeen gebruik (regen, condensvorming, maar ook eventueel vuil. Een standaard blokje kan (tot aan het luchtfilter) in principe onder water rijden ;-)

Wat je teller betreft: Als de teller standaard bij je Singa hoort, horen de kleuren overeen te komen met de kabelboom, en zou aansluiten heel simpel moeten zijn. Als het niet bij elkaar hoort moet je eerst uitvinden welke kleur waarbij hoort. Er zijn in principe standaard kleuren die nagenoeg altijd gelijk zijn (geel = licht bijvoorbeeld), maar een andere fabrikant kan weer een andere kleur gebruiken voor de minder standaard aansluitingen. Doorgaans kun je het beste je teller Bingen of Yahoo'en en dan de schema's bekijken. Kleurtjes opschrijven en vergelijken met de Singa-kleuren in onze faq. Heb je stekkers die passen, maar komen de kleuren niet overeen? Je kunt stekkers vrij simpel uit elkaar halen en de draden op een andere plek weer insteken, maak wel altijd foto's van het begin en eindresultaat (voor het geval dat). Ik raad ook altijd aan om een los tussenstukje te maken als draden/stekkers niet passen (in plaats van alles afknippen). Wil je tóch afknippen, knip dan de draden van de teller, en niet van de draadboom (lastiger te herstellen).

Succes :-)
Ramon
Ik heb toch een vliegwielcover met gaten in gekocht omdat ik niet van plan ben om in de regen te rijden enz. Bedankt voor de hulp! Ondertussen weet ik ook wel al ongeveer hoe ik de toerenteller kan aansluiten. Maar ik heb nog een probleem, ik heb geen bouten meer om de vliegwielcover vast te zetten :( Heb jij een idee welke maat van bouten dit zijn?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Bericht door nielspbr »

MonkeyCruzer schreef:( Heb jij een idee welke maat van bouten dit zijn?
Aangezien het een zb/r/rt cover is: m6x35 (3x, honda partnr 960010603507)

MonkeyCruzer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:29

Re: Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Bericht door MonkeyCruzer »

nielspbr schreef:
MonkeyCruzer schreef:( Heb jij een idee welke maat van bouten dit zijn?
Aangezien het een zb/r/rt cover is: m6x35 (3x, honda partnr 960010603507)
Oke bedankt!

MonkeyCruzer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:29

Re: Vliegwielcover + Takegawa DN tellers

Bericht door MonkeyCruzer »

Ik ben nu pas begonnen met het aansluiten van mijn teller maar ik heb nog een vraagje. Hoe kan ik het best de draad van mijn cdi aftakken naar mijn teller? Gewoon de draad van mijn tr teller op de plug van mijn cdi kabel solderen?

Plaats reactie