Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Dus zo'n buitenbandklem gaat er niet op passen. Dan wordt er ook vaak gebruik gemaakt (in de cross/enduro) van velgen waar scherpe puntjes aan de binnenzijde van de velg zitten die bij oppomen in de dikke rand van de band drukken. Die zou je bij stalen velgjes kunnen oplassen, scherp vijlen, slijpen, of dremelen. Of simpel, van buitenaf aan iedere zijde vier parkertjes door de velgrand schroeven zo de rand van de band in, niet te diep, als de scherpe puntjes maar iets in t rubber prikken, 1.5mm ofzo. 100% resultaat.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
nou nee ik ga geen parkers in de velg draaien, maar dat brengt mij op ideeen. Ik kan pukkeltjes aan de binnenkant van de velg op lassen.
Gisteren kwam ie weer langs want zijn ventiel zat alweer helemaal scheef maar binnenband was nog niet kapot. Dus lucht eruit en weer rechtgetrokken. Ik heb hem gezegd om wat minder gas te geven of een kleinere motor. Nou nee das vond hij niks wat dat kost weer geld en zijn ori 50cc laat ie liever zo want die moet om de 2 jaar eronder voor de APk. Ik heb nu tiewraps om de velg en band omgelegd en naar 1.5 bar opgepompt en reed weer met een wheele weg. Eens kijken of het beter is. Mfg.
Gisteren kwam ie weer langs want zijn ventiel zat alweer helemaal scheef maar binnenband was nog niet kapot. Dus lucht eruit en weer rechtgetrokken. Ik heb hem gezegd om wat minder gas te geven of een kleinere motor. Nou nee das vond hij niks wat dat kost weer geld en zijn ori 50cc laat ie liever zo want die moet om de 2 jaar eronder voor de APk. Ik heb nu tiewraps om de velg en band omgelegd en naar 1.5 bar opgepompt en reed weer met een wheele weg. Eens kijken of het beter is. Mfg.
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Óplossing: Ander zadel of een andere brommer
Als je geen harde klappen op je rug wil moet je niet met een hardtail gaan rijden, tenzij met een goed geveerd zadel.
Als je geen harde klappen op je rug wil moet je niet met een hardtail gaan rijden, tenzij met een goed geveerd zadel.
cracque frontal
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
- Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
- Locatie: het altijd zonnige Bennekom
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Dat was de verkeerde link . dit bedoelde ik: http://www.amazon.co.uk/Carpride-Quick- ... B002J9E4NYml03zl schreef:Daar gaan ze in ieder geval mooi van glimmen...
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
over dat verende zadel heb ik em gezegd. Hij zei dat er thuis tussen de paarden, nog een roestige Harley staat met verende zadel. Hij gaat kijken of dat op zijn z50a te monteren is. Hahah, dadelijk is de zadel groter dan de brom.
Mvg.
Mvg.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
klinkt als een bijzonder persoon, En verroeste Harleys kunnen goud geld waard zijn. kan hij daar mooi zijn z50a van verbeteren.
ja dit is dus het broertje van bart.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
ik dacht al zoiets van die Harley maar ik zal maar niets van zeggen want ik weet niet veel van Harleys.
Haha zijn Z50a verbeteren, nou nee. Die was toen ie van mij had gekocht, in perfecte staat, bijna zo mooi als op de foto boven. Nu is ie alleen maar sterk achteruit gegaan, immi blok, een of ander knalpijp, enz. En dadelijk mogelijk met Harley zadel.
Mvg
Haha zijn Z50a verbeteren, nou nee. Die was toen ie van mij had gekocht, in perfecte staat, bijna zo mooi als op de foto boven. Nu is ie alleen maar sterk achteruit gegaan, immi blok, een of ander knalpijp, enz. En dadelijk mogelijk met Harley zadel.
Mvg
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Heb ik iets gemist? sinds wanneer moeten brommers of motoren voor een APK?mcc schreef:en zijn ori 50cc laat ie liever zo want die moet om de 2 jaar eronder voor de APk.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
De avonturen van Anton spelen zich af in Zwitserland.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Ha ja Zwitserland. Ik ben me even niet van de verwaring bewust. Ja in Zwitserland moet alles om de 2 jaar naar de keuring. Als ze ouder dan 30jr zijn, om de 5 jaar. Zo gaat dat hier.
Ik ben gepensioneerd en heb nu voor de hobby in Matten bij Interlaken, een garage werkplaats waar ik klassieke autos restaureer en verkoop. MCC staat voor Matten Classic Cars. En natuurlijk ook oude Hondas. Ik zou zeggen kom eens langs, adres is Rugenstrasse 75, Matten.
3 jaar geleden zag ik groep met allemaal DAXjes. Bleek een groep uit NL te zijn die helemaal uit NL ermee zijn gekomen.
Mvg.
Ik ben gepensioneerd en heb nu voor de hobby in Matten bij Interlaken, een garage werkplaats waar ik klassieke autos restaureer en verkoop. MCC staat voor Matten Classic Cars. En natuurlijk ook oude Hondas. Ik zou zeggen kom eens langs, adres is Rugenstrasse 75, Matten.
3 jaar geleden zag ik groep met allemaal DAXjes. Bleek een groep uit NL te zijn die helemaal uit NL ermee zijn gekomen.
Mvg.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Ah ok, was me er niet van bewust
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Ja dat zei ik Lassen! Veel motoren hebben dat, van die puntjes aan de binnenkant velgrand. Je krijgt natuurlijk wel verkleuring aan de buitezijde van t lassen.mcc schreef:nou nee ik ga geen parkers in de velg draaien, maar dat brengt mij op ideeen. Ik kan pukkeltjes aan de binnenkant van de velg op lassen.
Mooi klassieke wagens, ik heb 10 jaar in een montreal gereden. En net dit jaar mn citroen gs 1220 club break '73 verkocht.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
zeldzame mooie auto z'n Alfa Montreal. Van Citroen de mooiste natuurlijk de SM. Mvg.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
Dat klinkt als een knappe prestatie. Volgens mij komen de meeste Montreal eigenaren niet echt aan rijden toe, en zeker niet voor langere periodes. Ik ken ze eiegnlijk alleen als rijp voor restauratie, pas gerepareerd, of gestald met een probleem.wim V8 schreef: ik heb 10 jaar in een montreal gereden.
Maar misschien is het net als met de SM, en met sommige andere auto's, ook wel een kwestie van regelmatig gebruik, en niet te lang stilstaan. Als ik zie hoeveel werk mijn projectleider heeft aan z'n Spitfire bij 2000 km per jaar, dan staat dat in geen verhouding tot wat ik zelf had met zo'n 25000 per jaar.
In the beginning there was nothing, which exploded.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Z50A binnenband kapot door te veel vermogen.
apae01 schreef:Dat klinkt als een knappe prestatie. Volgens mij komen de meeste Montreal eigenaren niet echt aan rijden toe, en zeker niet voor langere periodes. Ik ken ze eiegnlijk alleen als rijp voor restauratie, pas gerepareerd, of gestald met een probleem.wim V8 schreef: ik heb 10 jaar in een montreal gereden.
De Montreal is nooit echt stuk geweest, echter voor ik ermee begon te rijden is technisch bijna alles vernieuwd.
Dus begon ik eigenlijk met een nieuwe, technisch gezien. De Montreal bleek een zeer betrouwbare wagen 10 jaar lang.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869