Vervelend olielek
Vervelend olielek
Beste forum-mates,
Nu heb ik weer hetvolgende.
Ik heb een olielek in een vijsgat naast men vliegwiel. Ik denk waar vroeger het trapmechanisme op zat.
Nu heb ik geprobeerd het gat gewoon op te vullen met vloeibare pakking maar dat heeft niet echt gewerkt...
Weet iemand waar het precies vandaan komt en wat ik ertegen kan doen want er komt echt wel best veel uit?
Alvast bedankt!
Nu heb ik weer hetvolgende.
Ik heb een olielek in een vijsgat naast men vliegwiel. Ik denk waar vroeger het trapmechanisme op zat.
Nu heb ik geprobeerd het gat gewoon op te vullen met vloeibare pakking maar dat heeft niet echt gewerkt...
Weet iemand waar het precies vandaan komt en wat ik ertegen kan doen want er komt echt wel best veel uit?
Alvast bedankt!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Vervelend olielek
Is er soms een te lange bout in de voetsteun bevestiging gedraaid en even flink kracht gezet en zo door het aluminium van t blok gedraaid? Lekker hoor!
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vervelend olielek
Volgens mij lekt ie ergens anders.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Vervelend olielek
Nu je het zegt, er is inderdaad een bout in de voetsteun die wat minder vast zit dan de andere en hij lijkt me wat tilt te draaien...wim V8 schreef:Is er soms een te lange bout in de voetsteun bevestiging gedraaid en even flink kracht gezet en zo door het aluminium van t blok gedraaid? Lekker hoor!
Gr. Wim.
Maar hij is even lang als de rest dus ik ga ervan uit van niet
Laatst gewijzigd door Joske_t op 28 okt 2014 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervelend olielek
Dacht ikook eerst maar zou echt niet weten van waar en op die plek is echt wel elke keer de olie :/NIX schreef:Volgens mij lekt ie ergens anders.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
- Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc - Locatie: Deinze, België
Re: Vervelend olielek
krijg je dan niet eerder een kapotte schroefdraad ipv een gat te maken?wim V8 schreef:Is er soms een te lange bout in de voetsteun bevestiging gedraaid en even flink kracht gezet en zo door het aluminium van t blok gedraaid? Lekker hoor!
Gr. Wim.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vervelend olielek
Denk ik wel. Maak de boel schoon en kijk waar het werkelijk lekt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Vervelend olielek
Uitgaande as keerring. Maak alles eens echt goed schoon met remreiniger oid.
Als het de bout van de voetsteun zou zijn, dan lekt het niet achter het deksel. En ja, je draait gewoon een gat in het carter en niet het draad kapot.
Als het de bout van de voetsteun zou zijn, dan lekt het niet achter het deksel. En ja, je draait gewoon een gat in het carter en niet het draad kapot.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: Vervelend olielek
Uitgaande as-keerring? Gaat hetdan over de keerring van de versnellingspook?Eric schreef:Uitgaande as keerring. Maak alles eens echt goed schoon met remreiniger oid.
Als het de bout van de voetsteun zou zijn, dan lekt het niet achter het deksel. En ja, je draait gewoon een gat in het carter en niet het draad kapot.
Die heb ik namelijk net vervangen
Re: Vervelend olielek
Uitgaande as, is de as waar je tandwiel op zit. Ik zag al dat de keerring van de versnelling pook nieuw was. Vraag me af hoelang dat duurt, want de as is wat roestig.
Laatst gewijzigd door Eric op 28 okt 2014 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vervelend olielek
Er wordt gesuggereerd dat een M6 kap boutje door het carter is gedraaid. Dat lijkt me sterk.
Ik denk ook dat de uitgaande as keerring lekt en anders dat de olie uit de ontluchting komt. Zal dan blowby of teveel olie zijn.
AS VOORTANDWIEL!
Ik denk ook dat de uitgaande as keerring lekt en anders dat de olie uit de ontluchting komt. Zal dan blowby of teveel olie zijn.
AS VOORTANDWIEL!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Vervelend olielek
Zal dan inderdaad eens goed proper maken en kijken of het daar misschien vandaan komtEric schreef:Uitgaande as, is de as waar je tandwiel op zit.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
- Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst - Locatie: Arnhem
Re: Vervelend olielek
Ik heb het ooit bij een van mijn lekkerste blokjes ook voor elkaar gekregen (blok van een c70 tt).
NIX schreef:Er wordt gesuggereerd dat een M6 kap boutje door het carter is gedraaid. Dat lijkt me sterk.
Re: Vervelend olielek
Sorry voor het héle late antwoord maar ik had ontiechelijk veel schoolwerk.
Nu heb ik wel nog wat kunnen doen en ik heb ondervonden dat het lek effectief niet uit dat gat komt maar van de nokkenasketting spanner. (De vijs met de moer dus)
Gewoon wat vloeibare pakking tussensmeren of is hier een andere manier voor?
Alvast bedankt!
Nu heb ik wel nog wat kunnen doen en ik heb ondervonden dat het lek effectief niet uit dat gat komt maar van de nokkenasketting spanner. (De vijs met de moer dus)
Gewoon wat vloeibare pakking tussensmeren of is hier een andere manier voor?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Joske_t op 15 nov 2014 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervelend olielek
Sorry voor het héle late antwoord maar ik had ontiechelijk veel schoolwerk.
Nu heb ik wel nog wat kunnen doen en ik heb ondervonden dat het lek effectief niet uit dat gat komt maar van de nokkenasketting spanner. (De vijs met de moer dus)
Gewoon wat vloeibare pakking tussensmeren of is hier een andere manier voor?
Alvast bedankt!
Nu heb ik wel nog wat kunnen doen en ik heb ondervonden dat het lek effectief niet uit dat gat komt maar van de nokkenasketting spanner. (De vijs met de moer dus)
Gewoon wat vloeibare pakking tussensmeren of is hier een andere manier voor?
Alvast bedankt!