Gereedschap aanschaffen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
mielmania
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:10
Locatie: Utreg

Gereedschap aanschaffen

Bericht door mielmania »

Ik huur tegenwoordig met een maatje van mij een kleine ruimte om te sleutelen in Utrecht.

Nou lopen we tegen het probleem aan dat we allebei weinig gereedschap hebben, en al helemaal niet genoeg om een 2e setje daar te leggen.
Ik las een hele tijd terug hier iets over goed en goedkoop gereedschap kopen via een kanaal dat oud leger gereedschap is.

We hebben weinig budget maar vinden 2e hands gereedschap dan ook geen enkel probleem.
Het zou gaan om standaard gereedschap (doppenset etc.) alswel speciaal 4takt gereedschap.
Iemand nog goeie tips?

Mocht je het overigens gezellig vinden om een keertje te komen chillen, je (ongevraagde) advies willen geven en/of een biertje te komen drinken in ons 4takt "hol" dan ben je welkom. Stuur maar een pbtje!
hoi

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Soop »

gewoon een feestje geven en iedereen vragen zijn dubbele gereedschap mee te nemen. Je moest eens weten wat mensen allemaal op zolder hebben liggen.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Saik0 »

Gereedschap kost nou eenmaal geld, koop je goed gereedschap, heb je er de rest van je leven plezier van.

Voelermaatjes kopen bij een auto groothandel meuk, kost niet zoveel.
Doppen/ratelset, ik heb deze inmiddels 14 jaar en er is nog geen dop kapot: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8102 ... -8-2045-SL)
Poelietrekker, die je in je vliegwiel draait, is hetzelfde voor veel types brommers en scooters, check evt. bij een brommerzaak
Slagschroevendraaier, kost niet veel.
schroevendraaiers kun je heel goed bij de action kopen, dat zijn bij mij de enige die nog steeds niet kapot zijn.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door fs1tom »

Ik vind die Action schroevendraaiers juist gigantisch kut :P platte schroevendraaiers die afbreken, kruiskop schroevendraaiers die 'rond' worden...
Ik heb trouwens dezelfde Mannesmann doppenset, maar dan iets uitgebreider. Let er op dat er verschillende lijnen in de Mannesmann serie zijn. Die van de Conrad is de betere serie.
Ohja, nog een tip, koop een setje JIS schroevendraaiers. Ik heb afgelopen week een setje besteld. Die zijn speciaal voor de Japanse schroefjes (zoals b.v. de schroefjes van je remvloeistofreservoir).
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Stoel »

+1 voor die doppenset.

Ik zou kringloopwinkels en rommelmarkten af gaan struinen, daar ligt meestal wel een bak met steek/ringsleutels en andere meuk.
Ik liep laatst langs een knakker die ook nog allemaal buig gereedschap een kolomboormachine en allerlei ander mooi spul had staan voor een prikkie. Jammergenoeg was ik toen op weg naar oerol en kon ik niets mee nemen.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Soop »

offtopic: Was je met de brommer op oerol? wij van Boomhuttenfest waren met bakbrommer, c50 en honda scoopy. Hebben we elkaar gezien?

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Saik0 »

fs1tom schreef:Ik vind die Action schroevendraaiers juist gigantisch Opel :P platte schroevendraaiers die afbreken, kruiskop schroevendraaiers die 'rond' worden...
Ik heb trouwens dezelfde Mannesmann doppenset, maar dan iets uitgebreider. Let er op dat er verschillende lijnen in de Mannesmann serie zijn. Die van de Conrad is de betere serie.
Ohja, nog een tip, koop een setje JIS schroevendraaiers. Ik heb afgelopen week een setje besteld. Die zijn speciaal voor de Japanse schroefjes (zoals b.v. de schroefjes van je remvloeistofreservoir).
Je hebt meerdere sets, je hebt de grootste set die is helemaal niet praktisch die heeft alleen een hele kleine en een hele grote ratel. Ik heb juist een lading schroevendraaiers van Stanley gekocht ooit, duur spul! Chroom spat er al af als je ernaar kijkt. Die van de action zijn allemaal nog netjes ondanks jaren misbruik. Misschien dat de kwaliteit achteruit is gegaan, ik heb ze ook al wat jaartjes.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Saik0 »

Soop schreef:offtopic: Was je met de brommer op oerol? wij van Boomhuttenfest waren met bakbrommer, c50 en honda scoopy. Hebben we elkaar gezien?
Zat jij laatst in dat busje te roepen toen ik op mn monkey langskwam? Stoel is een maatje van me die woont ook in de buurt van 101, we komen binnenkort wel ff koffie doen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Soop »

Beetje ordinair vanuit busjes naar brommers roepen doe ik over het algemeen niet. Jullie zijn altijd welkom om een koffie of biertje te komen te drinken bij de buurtwerkplaats. We zijn er soms savonds doordeweeks, altijd op zaterdag en soms op zondag. Stuur maar een PB'tje anders. Gezellig

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Stoel »

Nee ik was op de huurfiets, maar volgend jaar ga ik zeker met de bakbrommer! Ik heb wel een mooie bak zien staan en her en der kwam ik wat 4taktjes tegen.
Saik0 en ik komen binnenkort wel even langs!

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door apae01 »

Kijk voor die mannesmann doppendozen ook eens op de duitse amazon: vaak heel leuk geprijsd, en de mijne was binnen drie werkdagen thuisbezorgd.
En let op bij de kringloop: steeksleutels enzo zijn vaak behoorlijk versleten en dus niet meer goed op maat. Dan kan je ze beter niet hebben dan zo... Nieuwe handen zijn altijd duurder!
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16224
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door nielspbr »

Ik gebruik nog steeds mijn ring- en steeksleutels die ik ooit voor de lts heb aangekocht. (Ringsleutels type elora 110 uit W-germany(!))
Mijn bahco schroevendraaiers uit die tijd zijn ook nog goed. (Alleen heb je op die oude hardplastic handvaten minder grip als op die moderne schroevendraaiers.)

NIX
chaly addict
Berichten: 18850
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door NIX »

Ik heb nog ringsleutels die ik toen ik 14 was bij de Profimarkt heb gekocht. Superkwaliteit, de set is alleen incompleet omdat ik een paar sleutels ben kwijtgeraakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door apae01 »

Het wisselt: ik heb nog de gemerkte steeksleutels uit mijn roeierstijd (jopie goedkopie omdat je ze altijd kwijtraakte op de club), maar ondertussen ook duurdere stukgedraaid. En soms doet aldi gereeddschap het jarenlang, soms is het na enig gebruik stuk.
Echt goede degelijke schroevedraaiers zoek ik nog... Tips welkom!
In the beginning there was nothing, which exploded.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Gereedschap aanschaffen

Bericht door Eric »

Belzer. En gebruik het waarvoor ze gemaakt zijn. Koop van de grootte platte maar een stapel bij de action
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie