cd 50 vraagjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

Mijn CD50 loopt net 50 op de teller. Ik vind dit niet echt hard. Onsteking staat goed, vliegwiel is vast gezet, kleppen sluiten goed en speling is goed, nokkenas staat goed.
vliegwiel is van michibuchi. Carb is 14 mm sproeier is 75. Brommer loopt mooi rustig stationair.trekt geen valse lucht alles gevlakt, Kan ik er van uit gaan dat alles goed loopt of is er iets mis als hij maar net aan 50 loopt?
Wat me vooral opvalt is dat hij bijna geen toeren maakt in de 4e versnelling, zou ik met wat lichtere vertanding door kunnen trekken richting 60 of moet ik er een grotere carb op zetten? Wat is een normale vertanding bij deze setup?
Ik haat onderschriften!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door Eric »

Dip in de 4 is redelijk normaal doordat de overgang wat lang is. Dan moet de wind meezitten of het duurt een week. Grotere carb kan een optie zijn, maar probeer eerst een de ontsteking vroeger te zetten.

Std twv is 12/13 voor en 42 achter
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

Eric schreef:Dip in de 4 is redelijk normaal doordat de overgang wat lang is. Dan moet de wind meezitten of het duurt een week. Grotere carb kan een optie zijn, maar probeer eerst een de ontsteking vroeger te zetten.

Std twv is 12/13 voor en 42 achter
Ga het proberen met die onsteking.
Ik haat onderschriften!

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door Jossvdijk »

Tandwiel verhouding aanpassen of 16mm carb monteren

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

Heb vandaag het 14 tandwiel voor voor een 13 verwisseld. HIj trekt wel lekkerder op nu, maar wil nog steeds maar met moeite 50 lopen.
Ga morgen toch nog wat proberen met de onsteking, maar ik vind het vreemd dat ik met een brommer die klinkt of ie mooi loopt en een 14 carb en 75 sproeier maar 50 haal.
Ik haat onderschriften!

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door apae01 »

Hoe bepaal je die 50 eigenlijk? Als dat met de normale teller is: kan die uberhaupt nog meer dan die 50 aangeven, of is ie stuk?
In the beginning there was nothing, which exploded.

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

apae01 schreef:Hoe bepaal je die 50 eigenlijk? Als dat met de normale teller is: kan die uberhaupt nog meer dan die 50 aangeven, of is ie stuk?
Goede vraag. De teller heb ik sowieso eerst geeikt en de snelheid klopt met de echte kms. Verder rijdt ik dagelijks op mijn daxje en ik weet dat die 65 boekt.
Dat haalt deze zeker niet. Ook heb ik twee noofs en die gaan 50 en die snelheid volet vergelijkbaar met die van de cd. Maar het belangrijkste is dat ik aan de moter
hoor dat deze niet meer toeren wil maken als ik tegen de 50 aanzit in zn 4 dus dan kan je er wel van uit gaan dat hij ook daadwerkelijk niet meer trekt. Komt nog bij
dat van de dijk af ik wel eens over de 50 ga op de teller, dus hij kan wel door.
Ik haat onderschriften!

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door Jossvdijk »

Wat voorn kleur heeft je bougie, misschien kan een grotere spoeier.

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

Jossvdijk schreef:Wat voorn kleur heeft je bougie, misschien kan een grotere spoeier.
Bougie is behoorlijk zwart. Dus ik denk dat er een kleinere spoeier in moet?
Ik haat onderschriften!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door nielspbr »

Dat kun je alleen controleren met een echte plugchop. Warmrijden, nieuwe bougie erin, volgastrajectje, stop de motor onder het rijden (koppeling intrekken, leuk met semi ;)) en bougie bekijken.

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door Jossvdijk »

Zoals Niels zegt. Zou eerst je afstelling in orde maken voor je de rest gaat veranderen. Nokkenasketting en gewone ketting ook op de juiste spanning?

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

beide kettingen staan goed. Onsteking staat ook goed.
Ik haat onderschriften!

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door Mano »

Jongens zijn jullie het nu al weer vergeten? de oplossing is natuurlijk 65CC :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

Heb dus net de bougie test gedaan. Ong 1 km volgas gereden met nw bougie daarna motor uit onder rijden en bekeken.
Zie er tussen caramel en wit uit. Ik dacht dus dat ik een grotere sproeier moest, dus 75 eruit 80 erin (tussenmaatje hadden ze niet)
Maar met 80 gaat hij sputteren/ inhouden.
Ik haat onderschriften!

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: cd 50 vraagjes

Bericht door lars »

Net even langs Loef in houten geweest Willem heeft een ritje gamaakt en zijn conclusie is dat de brommer goed loopt maar gewoon niet zo'n snel blok heeft.
Wil misschien toch wel wat harder dan 50kmh. Heeft een 18mm carb zin? (kan er nu een kopen toevallig) of kan ik beter een 70 cc setje aanschaffen?
Ik haat onderschriften!

Plaats reactie