Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
sleufje in zagen met dremel of hand
redelijk diep
dan slagschroevendraaier erop
ff opwarmen
redelijk diep
dan slagschroevendraaier erop
ff opwarmen
ot dax c90 4bak blok geflowd
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Bedankt voor de adviezen en links! Ik kom weer een stapje dichterbij het rijden! Ik heb met dat werkplaatshandboek en youtube filmpje voorlopig voldoende lesmateriaal:D
Leren door te doen!
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Ik ben blij dat ik de brommer niet heb weggebracht en heb laten reviseren. Zelf doen is toch veel leuker en met deze hulp kom ik er wel^^
Splitten wacht ik vooralsnog mee omdat ik ook niet de benodigde gereedschappen in huis heb.
Rijdend krijgen is de eerste stap, daarna gaat het blokje een keer open.
Splitten wacht ik vooralsnog mee omdat ik ook niet de benodigde gereedschappen in huis heb.
Rijdend krijgen is de eerste stap, daarna gaat het blokje een keer open.
Leren door te doen!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 30 jul 2013 16:55
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
En is de brommer al af?
Fotootje ?
Fotootje ?
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 11 jul 2013 18:18
- Bezit: 2keer cd50 ,st70,c200,ss50,c310,c321,cx500,cb125,s65,s50,c100
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
De kruis koppen op honda's zijn JIS (japanisch industrial standard) even googlen en bit set aanschaffen die passen echt ipv wat er standaard in de europese sets zit.succes leuk project .
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
De brommer is weer voor 30 jaar de schuur in ben ik bang voor.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Het is op zich wel verstandig om de kop/cilinder even los te halen, maar je kunt geluk hebben dat alles gewoon netjes is. Dan instructies van bovenstaande mensen opvolgen. En kruiskoppen kunnen prima weer een beetje in model gehamerd worden, zoals eric zegt. Dat hebben Eric (en ik zelf) pas een paar 100 keer gedaan denk ik. Nog nooit iets kapot, en meestal wel succes met de schroef daarna.
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Draadje is twee jaar oud: ik betwijfel of de eigenaar van de C320 nog meeleest...
In the beginning there was nothing, which exploded.
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Ik lees nog mee, reparatie ook weer opgepakt
Leren door te doen!
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
De carburateur is open. Hij verkeerd naar eigen inziens in goede staat. Wel veel oud speersel/olieresten/vet wat ik moeilijk wegkrijg. 2 dagen in de cola is onvoldoende om de onderdelen goed schoon te krijgen. Heeft iemand nog een tip?
Leren door te doen!
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Drink die cola de volgende keer op en gebruik de dasty en kokend water om alle gum weg te krijgen. Of heb je de Dasty zelf opgezopen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Inmiddels de carb heel goed schoongekregen met behulp van remreiniger, benzine, dasty en een luchtpistool (compressor). Helaas bleef de stationair sproeier verstopt. Uiteindelijk ultrasoon laten reinigen bij Massink, maar ook dat mocht niet baten. Ik kon daar helaas ook geen nieuwe stationairsproeier kopen. Nu wil ik op het web kijken of ik er een kan bestellen maar er staan geen maten op, ook bij speciaalzaak Massink wisten ze niet wat voor sproeiertje het was. Kan een kenner op dit forum mij verder helpen?
Om mijn rit naar Massink de moeite waard te maken toch iets gekocht: 10w40 olie voor het blok en een opzetstuk om kabels makkelijker mee te olien.
Bij voorbaat dank!
Om mijn rit naar Massink de moeite waard te maken toch iets gekocht: 10w40 olie voor het blok en een opzetstuk om kabels makkelijker mee te olien.
Bij voorbaat dank!
Leren door te doen!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Wat ik altijd doe met verstopte stationairsproeiers:
Een oude binnenkabel pakken, uitelkaar rafelen, dus probeer 1 zo'n enkel draadje te pakken.
Met een scherpe kniptang een stukje van 5-10cm afknippen en een schuine punt afknippen.
Vervolgens draadje met een tang beetpakken en de sproeier al draaiend en zachtjes duwend over het draadje bewegen, zo 'boor' je het vuil weg....regelmatig een beetje wd40 erop spuiten en vanaf 2 kanten werken totdat je uiteindelijk erdoor bent.
Een oude binnenkabel pakken, uitelkaar rafelen, dus probeer 1 zo'n enkel draadje te pakken.
Met een scherpe kniptang een stukje van 5-10cm afknippen en een schuine punt afknippen.
Vervolgens draadje met een tang beetpakken en de sproeier al draaiend en zachtjes duwend over het draadje bewegen, zo 'boor' je het vuil weg....regelmatig een beetje wd40 erop spuiten en vanaf 2 kanten werken totdat je uiteindelijk erdoor bent.
Re: Honda c320s 1967 weer tot leven wekken
Ga ik direct proberen Suzuha! bedankt voor de tip!
Leren door te doen!