Honda C310 opknappen. 0 ervaring met brommers.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hugo123
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2013 19:41
Bezit: C310

Honda C310 opknappen. 0 ervaring met brommers.

Bericht door hugo123 »

Hallo iedereen,

Wij hebben hier in de garage een oude Honda C310 staan. Erg leuk natuurlijk, maar na een goede 20 jaar stilstaan is het niet verwonderlijk dat hij niet meer start. Ook is de gashendel geblokkeerd. Volgens mij gaat het hier om een C310S.
Ik heb zelf totaal geen ervaring met het opknappen van brommers, toch wil ik graag leren en lijkt het me erg leuk dit zelf te doen. Is dit mogelijk om te doen voor een leek? Volgens mijn vader is de vlotter kapot. Hij zal me bij dit project helpen, maar door weinig tijd wil ik zelf zoveel mogelijk doen. Ik heb nog niet gekeken of de bougie vonkt, ik denk het eigenlijk niet aangezien de motor niet start, maar wel soepel loopt als je hem aan wil trappen. Verder had de koppeling behoorlijk wat speling, maar dat heb ik volgens mij verholpen.
Ik heb gezien hoe ik de gashendel los kan schroeven en ik ben van plan dit morgen/deze week te gaan doen om zo te kijken waarom je deze niet verder dan een paar centimeter kan draaien. Iemand een idee? Verder valt het met roest mee aangezien de brommer altijd binnen heeft gestaan. Waar moet ik verder op letten, wat zijn de do's en don't's van brommers op knappen en maak ik denk jullie meer kapot als ik zelf wat probeer, of is het wel degelijk te doen? Maakt het uit of de benzine gelood of ongelood is?
Alvast bedankt!
Hugo

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Honda C310 opknappen. 0 ervaring met brommers.

Bericht door Ben C50 »

Ja is wel te doen, klinkt als een leuk project! Deed hij het goed voordat hij in de winterslaap ging?