schakelwals en vorken niet soepel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

schakelwals en vorken niet soepel

Bericht door motorboy »

Weet iemand hoe het komt wanneer de schakelvorken teveel spannen rond de schakelwals?
Zelfs zonder geleiderpen niet soepel
Echt vervelend want zoiets hoort toch soepel te draaien?
Zitten geen krassen in alleen is het net zoals nieuw maar dan nog, nieuw hoort dit toch niet te spannen?
Betreft schakelwals en vorken Honda C105 dus het zelvde ongeveer als de andere honda,s.
Ben er al lichtjes aan op gaan schuren met schuurpapier korrel 1000 voor eventueel film die zich er op bevind
maar er is nog werk aan .
Laatst gewijzigd door motorboy op 02 mar 2013 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996
Locatie: Hengelo

Re: schakelwals en vorken niet soepel

Bericht door Rob »

Klemt het over de hele wals of alleen een bepaald stuk?

Als het over de hele wals is zou ik denken dat het deel van de vork wat om de wals heen schuift ovaal is i.p.v. rond...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: schakelwals en vorken niet soepel

Bericht door butt head »

gaan de schakel vorken ook stroef zonder de geleider pennen om de vorken op de plek te houden?

mijn c100 heeft als hij koud is laten we zeggen de eerste 2km ook moeite met schakelen voornamelijk van de 2 naar de 3.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: schakelwals en vorken niet soepel

Bericht door motorboy »

butt head schreef:gaan de schakel vorken ook stroef zonder de geleider pennen om de vorken op de plek te houden?

mijn c100 heeft als hij koud is laten we zeggen de eerste 2km ook moeite met schakelen voornamelijk van de 2 naar de 3.
Ja die gaan dan ook stroef
Het blok had wel al lang stil gelegen moet ik zeggen
Wat ook vreemd is dat is het schakelpatroon want die is precies anders dan normaal?
Het is dan ook een C105 blok met de fameuze 54cc cilinder inhoud 8-)
normaal is het 1023 maar ik denk dat het 0123 is bij dit blok
Door het slecht werken van de schakelwals is het nog testen en zoeken
ik ga de schakelwals en vorken polieren tot het soepel draait

Plaats reactie