Welk blok raden jullie mij aan?
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Ach als je je rijbewijs maar mag houden
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
- Bezit: Masai DB50
- Locatie: Enschede
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Inderdaad daar gaat het me om.
IS het mogelijk om bijvoorbeeld die yx150 af te knijpen tot 60-70per uur met begrenzer, zonder al teveel gestotter.
Inclusief een 19mm carburateur.
IS het mogelijk om bijvoorbeeld die yx150 af te knijpen tot 60-70per uur met begrenzer, zonder al teveel gestotter.
Inclusief een 19mm carburateur.
Death is certain, life is not.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Als je een cdi neemt met een begrenst toerental dan zal ie op dat toerental inhouden en naar alle waarschijnlijkheid pruttelen.
Een deel van de agenten is a Technisch maar het deel wat dat niet is zal ook wel doorhebben dat er iets niet klopt als je een brommer op de rollerbank hebt en deze loopt heel rustig wat te pruttelen terwijl ie wel 45 op de rollerbank gaat.
En afknijpen op de inlaat met een busje of met een kleine carb maar dan lever je ook veel vermogen in...
En dan krijg je meteen weer het vraagstuk waarom zou ik een blok met zoveel vermogen nemen als ik die vervolgens toch erg afknijp?
Dan kun je beter een 70cc nemen en die met een inschakelbare cdi begrenzer gebruiken.
Groetjes Ilja
Een deel van de agenten is a Technisch maar het deel wat dat niet is zal ook wel doorhebben dat er iets niet klopt als je een brommer op de rollerbank hebt en deze loopt heel rustig wat te pruttelen terwijl ie wel 45 op de rollerbank gaat.
En afknijpen op de inlaat met een busje of met een kleine carb maar dan lever je ook veel vermogen in...
En dan krijg je meteen weer het vraagstuk waarom zou ik een blok met zoveel vermogen nemen als ik die vervolgens toch erg afknijp?
Dan kun je beter een 70cc nemen en die met een inschakelbare cdi begrenzer gebruiken.
Groetjes Ilja
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Of een 70c met 12mm carb.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
De YX150 gaat 60 in zijn tweede versnelling.. Dus nee, ik denk het niet. Tenzij je twee versnellingen uit het blok trekt..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
- Bezit: Masai DB50
- Locatie: Enschede
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Dus de YX125 is dus echt een betere optie voor op straat.Edo schreef:De YX150 gaat 60 in zijn tweede versnelling.. Dus nee, ik denk het niet. Tenzij je twee versnellingen uit het blok trekt..
Dan gewoon een eurobegrenzer nemen en een wat zachtere achterband.
Want ik ga niet een dik blok kopen en daarna afknijpen, dat is inderdaad zonde.
Ik wil gewoon lekker knallen en alleen in noodgevallen begrenzen.
Death is certain, life is not.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
In dat geval draai je bij de rollenbank gewoon je ventiel los. Hebben ze misschien nog medelijden ook
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
- Bezit: Masai DB50
- Locatie: Enschede
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Hahaha.
Maar Edo even serieus, denk je dat het mogelijk is om een YX150cc, i.c.m. een 19mm carburateur en een eurobegrenzer, platte achterband 60-70 te laten lopen?
Maar Edo even serieus, denk je dat het mogelijk is om een YX150cc, i.c.m. een 19mm carburateur en een eurobegrenzer, platte achterband 60-70 te laten lopen?
Death is certain, life is not.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
- Bezit: Masai DB50
- Locatie: Enschede
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Of eventueel de gaskabel nog wat uitdraaien
Death is certain, life is not.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Ik zou zeker niet voor een 150 blok gaan.. Met 110cc ga je als je pech hebt al 100. Maar alle maatregelen treffen zoals kleine gasslag, kleine carb, etc. En je kunt hem wel afregelen op 60-70 denk. Het 110 blok bedoel ik dan.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Had ik al vermeld dat mijn 49cc met 11mm en op 8" noppenbandjes al 60 op gps loopt en nog bijna 10km harder op een vermogensbank? (uitdraai van de afgelopen hondadag even niet bijdehand.)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Het afregelen van zo'n blok op die snelheid kost je ook heel veel vermogen en dan doe je de vermogens winst door de grotere inhoud ook weer voor een groot deel teniet.
Dus hoe goed doe je er aan om er zo'n blok onder te hangen om deze vervolgens met allerlei kunst en vliegwerk te knijpen.
Ik heb een ss met 70 en een lekkere teur er op.
Deze wilde ik ook afregelen op zo'n 60/65 km per uur.
Met een standaard carb lukte dat al amper maar je leverde ook meteen een heel stuk vermogen in omdat ie alles door een heel klein gaatje loopt te zuigen.
Dat zelfde verhaal geld natuurlijk ook voor de begrenzing met een busje.
Als ik deze set up dmv een begrensde cdi op die snelheid afknijp heb ik tot het max toerental bereikt is wel het volle vermogen van de 70cc..
En dan loopt dat ook nog eens lekker op dat moment.
Al zou je dit doen met een groot blok dan moet je dat blok al zo laag in de toeren begrenzen dat het eigenlijk geen rijden is.
Of de boel lekker op motorkenteken zetten als je een motorrijbewijs hebt....
Dan kun je bijna alles doen en laten wat je wil.
Dat is ook waarom ik zo blij ben met de DAX op motor kenteken....
Groetjes Ilja
Dus hoe goed doe je er aan om er zo'n blok onder te hangen om deze vervolgens met allerlei kunst en vliegwerk te knijpen.
Ik heb een ss met 70 en een lekkere teur er op.
Deze wilde ik ook afregelen op zo'n 60/65 km per uur.
Met een standaard carb lukte dat al amper maar je leverde ook meteen een heel stuk vermogen in omdat ie alles door een heel klein gaatje loopt te zuigen.
Dat zelfde verhaal geld natuurlijk ook voor de begrenzing met een busje.
Als ik deze set up dmv een begrensde cdi op die snelheid afknijp heb ik tot het max toerental bereikt is wel het volle vermogen van de 70cc..
En dan loopt dat ook nog eens lekker op dat moment.
Al zou je dit doen met een groot blok dan moet je dat blok al zo laag in de toeren begrenzen dat het eigenlijk geen rijden is.
Of de boel lekker op motorkenteken zetten als je een motorrijbewijs hebt....
Dan kun je bijna alles doen en laten wat je wil.
Dat is ook waarom ik zo blij ben met de DAX op motor kenteken....
Groetjes Ilja
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Het gaat nu al 6 pagina's over een te kiezen blok hè..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 26 dec 2012 16:56
- Bezit: Masai DB50
- Locatie: Enschede
Re: Welk blok raden jullie mij aan?
Ja, maar toch.
Er zijn blijkbaar veel verschillende meningen over bovenstaande keuzes.
Wat ik nu wil weten is alleen of het mogelijk is om een 150cc op de rollerbank 60-70 te laten lopen en daarbuiten gewoon voluit.
Er zijn blijkbaar veel verschillende meningen over bovenstaande keuzes.
Wat ik nu wil weten is alleen of het mogelijk is om een 150cc op de rollerbank 60-70 te laten lopen en daarbuiten gewoon voluit.
Death is certain, life is not.