Monkey Hydro fourche vraag

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
koenkoenkoen
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
Locatie: amersfoort/amsterdam.

Monkey Hydro fourche vraag

Bericht door koenkoenkoen »

Hallo,

Mijn singa heeft een aantal jaren geleden een hydro fourche gekregen via daxboard.
Volgens mij zat er teveel olie in waardoor hij vrijwel niet veerde. (Nooit wat aan gedaan omdat ik er zelden op reed).

Omdat ik rond deze tijd een aantal dagen thuis ben leek het mij een goede idee om de fourche eens even goed aan te pakken. Omdat het sleutelen al een aantal jaren geleden is heb ik daxboard en 4takt.net afgezocht naar FAQ en topics over het olie verversen. Voila eigenlijk een fluitje van een cent.

Via de onderkant de oude olie eruit laten lopen, en de poten begonnen spontaan te veren. Nu moest er weer olie in. Echter viel me iets op toen ik de doppen van m'n fourche had geschroefd. (ik zal het proberen zo goed mogelijk te verwoorden).

In elke poot duwt een buisje tegen de bout aan. Zoals je op de foto's kunt zien steekt het buisje aan de linkerkant veel meer omhoog dan die aan de rechterkant. Wat betekent dit? Hoe los ik dit op?

(Ook als ik t voorwiel wel op de grond zet steekt het buisje aan de linkerkant stukken meer uit dan aan de rechterkant)

De buisjes zijn even lang. Tevens is de fourche nog gemonteerd en dus niet opengehaald.
Uit beide kanten is de olie verwijderd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

{EDIT} Vraag 2: Hoeveel CC olie is het beste? Ik lees echt 100 verschillende dingen


Foto 1 RECHTS
Afbeelding


Foto 2 LINKS
Afbeelding
Harrie piel zat op 't achterwiel


ʞοο ʞı

Plaats reactie