Honda xl50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
- Bezit: XL50
CB50 - Locatie: Loenersloot
Honda xl50
Ik heb een Honda XL50 gekocht.
hij schijnt 15 jaar stil gestaan te hebben nu heb ik de olie en benzine vervangen.
daar na ging ik een klein stukje rijden hij ging tegen de wind in maar 30 en toen ik terug reed ( wind mee ) ging hij wel 45
maar na een paar honderd meter liep hij langzaam weer naar 30/25 en viel zelfs uit op een gegeven moment.
toen ik thuis kwam ben ik naar de bougie gaan kijken of hij soms te rijk of te arm liep.
er zaten maar liefst 5 ringen om de bougie heen, dus verkeerde maat.
volgende dag heb ik er en goede bougie in gedraaid en weer stukje gaan rijden
maar nog steeds 30 tegen de wind en hij viel uit toen ik terug schakelde na ze 2 om om te draaien.
thuis aangekomen was het blok erg heet en rook ik beetje plastic zou dit komen omdat hij stil heb gestaan?
heb ook de bougie er uit gehaald maar die was koffie bruin.
wat doe ik fout of zou ik naar moeten kijken?
bvd
hij schijnt 15 jaar stil gestaan te hebben nu heb ik de olie en benzine vervangen.
daar na ging ik een klein stukje rijden hij ging tegen de wind in maar 30 en toen ik terug reed ( wind mee ) ging hij wel 45
maar na een paar honderd meter liep hij langzaam weer naar 30/25 en viel zelfs uit op een gegeven moment.
toen ik thuis kwam ben ik naar de bougie gaan kijken of hij soms te rijk of te arm liep.
er zaten maar liefst 5 ringen om de bougie heen, dus verkeerde maat.
volgende dag heb ik er en goede bougie in gedraaid en weer stukje gaan rijden
maar nog steeds 30 tegen de wind en hij viel uit toen ik terug schakelde na ze 2 om om te draaien.
thuis aangekomen was het blok erg heet en rook ik beetje plastic zou dit komen omdat hij stil heb gestaan?
heb ook de bougie er uit gehaald maar die was koffie bruin.
wat doe ik fout of zou ik naar moeten kijken?
bvd
Laatst gewijzigd door Luie op 25 okt 2012 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: xl loopt slecht
Het standaard riedeltje; klepspeling, ontstekingstijdstip, en blaas een beetje wind in de banden..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
- Bezit: XL50
CB50 - Locatie: Loenersloot
Re: xl loopt slecht
Bedankt wind in de banden had ik al gedaan was ook het makkelijkst
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: xl loopt slecht
Carb schoonmaken, kraantje schoonmaken, etc.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
- Bezit: XL50
CB50 - Locatie: Loenersloot
Re: xl loopt slecht
Ik hoef me vanavond niet te vervelen ik hou jullie op de hoogte
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: xl loopt slecht
check even of de olie wel in de kop komt, gewoon even kleppendeksel eraf halen en paar keer kicken.. moet je het zo tussen de nokkenas uit zien lopen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
- Bezit: XL50
CB50 - Locatie: Loenersloot
Re: xl loopt slecht
Gister avond dus even wezen kloten.
carb schoongemaakt en kleppen speling gecontroleerd
Blok loopt 10 x beter want er zat echt heel veel speling bij de kleppen.
toen ik even ging kicken om te kijken of er olie in de kop komt zag ik niet echt iets lopen kwa olie.
maar het was wel allemaal heel vet in de kop. klopt dit?
ook nieuwe accu ingezet maar toen in terug kwam van een bakkie koffie rookte het als een malle.
het ging om het zwarte blokje naast de accu die maakte kortsluiting.
volgens mij regelt dat blokje de stroom tussen de knipperlichten,
want na even wat wisselen met de stekkertjes achterin het blokje deden de knipperlichten het weer.
op het knipperen na ze branden dus alleen maar hoe heet zo een blokje dan kan ik hem bestellen?
onstekeningstijdstip heb ik nog niet naar gekeken want ik heb geen mooie grote schroevendraaier om het kapje er af te halen
bedankt voor jullie hulp:).
carb schoongemaakt en kleppen speling gecontroleerd
Blok loopt 10 x beter want er zat echt heel veel speling bij de kleppen.
toen ik even ging kicken om te kijken of er olie in de kop komt zag ik niet echt iets lopen kwa olie.
maar het was wel allemaal heel vet in de kop. klopt dit?
ook nieuwe accu ingezet maar toen in terug kwam van een bakkie koffie rookte het als een malle.
het ging om het zwarte blokje naast de accu die maakte kortsluiting.
volgens mij regelt dat blokje de stroom tussen de knipperlichten,
want na even wat wisselen met de stekkertjes achterin het blokje deden de knipperlichten het weer.
op het knipperen na ze branden dus alleen maar hoe heet zo een blokje dan kan ik hem bestellen?
onstekeningstijdstip heb ik nog niet naar gekeken want ik heb geen mooie grote schroevendraaier om het kapje er af te halen
bedankt voor jullie hulp:).
Re: xl loopt slecht
Je mag wel heel lang kicken voor je de olie naar boven hebt getrapt. Ik zou de brommer gewoon even zonder klepdop starten en dan kijken wat er boven komt. Hoeveel en hoe het uit het gat moet spetteren weet ik alleen niet bij een staande cilinder.
Dat blokje heet een knipperlicht relais of clignoteur.
Dat blokje heet een knipperlicht relais of clignoteur.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: xl loopt slecht
De olie die in de kop terecht moet komen, komt door het gietijzeren gedeelte waar de tuimelaars en nokkenas in zit.(en waar 4 kopmoeren op zitten)
Het kan zijn dat er eerder aan geknoeid is,en dat die tuimelaarhouder 180 graden gedraaid moet worden ,omdat nu (misschien)de oliekanalen niet overeen komen.
Zoals men al eerder zei; de olie moet écht tussen de tuimelaars en nokkenas uit druipen.
Het kan zijn dat er eerder aan geknoeid is,en dat die tuimelaarhouder 180 graden gedraaid moet worden ,omdat nu (misschien)de oliekanalen niet overeen komen.
Zoals men al eerder zei; de olie moet écht tussen de tuimelaars en nokkenas uit druipen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: xl loopt slecht
De tuimelaar houder kan maar op één manier erop, anders gaat het echt niet passen hoor;) maar als je een aantal keer kickt moet de olie gewoon tussen de nokkenas uitlopen (rechterkant van het blokje, rijrichting gezien dan)
ow, en die 'bakjes' waar onder andere de nokkenas overheen ligt MOETEN vol met olie zitten, anders NIET meer gaan rijden!
ow, en die 'bakjes' waar onder andere de nokkenas overheen ligt MOETEN vol met olie zitten, anders NIET meer gaan rijden!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
- Bezit: XL50
CB50 - Locatie: Loenersloot
Re: xl loopt slecht
Vandaag draaide 1 van me kopbouten(??) door.
toen ik me blok openmaakt om te kijken of ik hem er uit kon halen vond ik me zuiger er raar uitzien.
dus heb een paar foto;s gemaakt en wou jullie vragen of dat zo hoort.
er is ook iemand bezig geweest met me vliegwiel.
Als alles in elkaar zit ga ik wel weer kijken naar de olie
toen ik me blok openmaakt om te kijken of ik hem er uit kon halen vond ik me zuiger er raar uitzien.
dus heb een paar foto;s gemaakt en wou jullie vragen of dat zo hoort.
er is ook iemand bezig geweest met me vliegwiel.
Als alles in elkaar zit ga ik wel weer kijken naar de olie
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 07 apr 2012 18:44
- Bezit: Honda CB50
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: xl loopt slecht
die zuiger ziet er nieuw uit, wat vind je daar raar aan ? ( maar ik denk dat het geen originele is )
en wat is er met je vliegwiel ?
en wat is er met je vliegwiel ?
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: xl loopt slecht
Zuiger ziet eruit alsof ie de kleppen gekopt heeft en wat mankeert er aan dat vliegwiel?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
- Bezit: XL50
CB50 - Locatie: Loenersloot
Re: xl loopt slecht
die gaatjes in de zijkant of is dat normaal?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: xl loopt slecht
Laten we zeggen dat het vliegwiel in de fabriek is uitgebalanceerd voordat hij op het blokje is gemonteerd.
(Ik vermoed dat het uiterst zeldzaam is dat je een vliegwiel zonder balanceerputjes gaat tegenkomen. Zelfs de chinezen doen het.)
(Ik vermoed dat het uiterst zeldzaam is dat je een vliegwiel zonder balanceerputjes gaat tegenkomen. Zelfs de chinezen doen het.)