Daytona 150 uitzetten
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10 aug 2012 11:05
- Bezit: Skyteam Dax 125, nu met 150cc 2v Daytona
Daytona 150 uitzetten
Hallo allemaal,
Ik heb een 2012 Daytona 150cc onder mijn 2008 Skyteam Dax gezet
Heb de bijgeleverde Daytona draadboom aangesloten op de Skyteam draadboom.
Helaas, er blijft een bedradingsprobleem.
Alles elektrische componenten lijken te werken, probleem is dat het blok niet uit te zetten is met het contactslot. Ook niet met een andere methode uitschakelbaar.
Als ik massa maak loopt het blok gewoon door. Er staat trouwens ook spanning op de Engine Stop draad, kreeg er een schok van?
Ik snap het principe van de gele 'Engine Stop' draad (killswitch draad) niet.
Moet deze massa maken zodat de ontsteking stopt?
Dank,
Hildo
Ik heb een 2012 Daytona 150cc onder mijn 2008 Skyteam Dax gezet
Heb de bijgeleverde Daytona draadboom aangesloten op de Skyteam draadboom.
Helaas, er blijft een bedradingsprobleem.
Alles elektrische componenten lijken te werken, probleem is dat het blok niet uit te zetten is met het contactslot. Ook niet met een andere methode uitschakelbaar.
Als ik massa maak loopt het blok gewoon door. Er staat trouwens ook spanning op de Engine Stop draad, kreeg er een schok van?
Ik snap het principe van de gele 'Engine Stop' draad (killswitch draad) niet.
Moet deze massa maken zodat de ontsteking stopt?
Dank,
Hildo
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 uitzetten
Klopt, uit is geel vanuit cdi naar massa leggen. Aansluiten op de draad die van de originele cdi(middelste pin vd cdi stekker in de draadboom) naar het contactslot gaat.
Re: Daytona 150 uitzetten
Je maakt kortsluiting waardoor de motor uit gaat.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10 aug 2012 11:05
- Bezit: Skyteam Dax 125, nu met 150cc 2v Daytona
Re: Daytona 150 uitzetten
Nou, dat is eenvoudig.
Maar het werkt niet, zo had ik 'm direct al aangesloten.
Ook direct massa maken met de gele Engine Stop draad vanaf de Daytona CDI unit (draad doorgemeten en hij máákt ook massa, en de massa zelf is ook goed) en de motor blijft doordraaien.
Dat betekend dat de CDI unit het niet doet zeker?
Hildo
Maar het werkt niet, zo had ik 'm direct al aangesloten.
Ook direct massa maken met de gele Engine Stop draad vanaf de Daytona CDI unit (draad doorgemeten en hij máákt ook massa, en de massa zelf is ook goed) en de motor blijft doordraaien.
Dat betekend dat de CDI unit het niet doet zeker?
Hildo
Re: Daytona 150 uitzetten
En als je de draad naar de bobine op massa zet? Als hij dan uitgaat, zou ik die 'engine stop' draad gewoon af-tapen en vergeten.
In de faq kan je vinden welke pin in de cdi waarvoor is.
Ben je trouwens DE Hildo?
In de faq kan je vinden welke pin in de cdi waarvoor is.
Ben je trouwens DE Hildo?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 391
- Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
- Bezit: ss50
- Locatie: zeist
Re: Daytona 150 uitzetten
je kan hem ook in z'n versnelling zetten en de rem inhouden en in 1 keer de koppeling loslaten
Incompetente droeftoeters.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 uitzetten
Deze variant heb ik laatst al eerder gelezen, daar werkte de "normale" gele draad ook niet.Eric schreef:En als je de draad naar de bobine op massa zet? Als hij dan uitgaat, zou ik die 'engine stop' draad gewoon af-tapen en vergeten.
In de faq kan je vinden welke pin in de cdi waarvoor is.
Ben je trouwens DE Hildo?
(En die gele draad staat nog wel zo mooi in het diagram van het bijgeleverde boekje. En bij mijn 2009 versie werkt dat toch echt.)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Daytona 150 uitzetten
Hildo,
Heb de foto's op het andere forum geplaatst
Heb de foto's op het andere forum geplaatst
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10 aug 2012 11:05
- Bezit: Skyteam Dax 125, nu met 150cc 2v Daytona
Re: Daytona 150 uitzetten
Ronaldo,
Voor de goede orde...
Mijn vraag op dit forum is niet dezelfde als wat ik op het andere gesteld heb...
Dubbel posten doe ik niet aan en dat was voor jou ook niet nodig geweest, denk ik.
Krijg, een heel klein beetje maar, het gevoel dat mij hier iets in de schoenen geschoven wordt. Is niet zo natuurlijk, ik ben gewoon een beetje te gevoelig.
De vraag hier was of de motor uit gaat als je met de gele Engine Stop draad massa maakt.
Niets meer, niets minder.
Dat is op dit forum beantwoord. De motor moet uit gaan.
Dat doet ie niet dus mijn probleem ligt elders.
Voor de leden van het Honda 4-takt Forum:
Ik krijg een nieuwe CDI gelevert, werkt ook dat niet dan heb ik een probleem die mijn pet te boven gaat. Dan tape ik die gele Engine Stop draad gewoon af en plaats ik een extra contactslot.
In der versnelling zetten en laten afslaan is een optie maar niet iedereen is even fatsoenlijk vandaar dat ik opteer voor het contactslot.
Mijn dank is groot voor de gegeven kennis.
Ik kan verder en binnenkort, hopelijk, eindelijk weer rijden
Enne, @Eric: DE Hildo ben ik niet. Die man is verantwoordelijk voor heel wat artistiek beeldhouwwerk waar we met z'n allen nog steeds van mogen genieten. Ik heb alleen twee linkerhanden. Blijkt maar weer.
Hildo
Voor de goede orde...
Mijn vraag op dit forum is niet dezelfde als wat ik op het andere gesteld heb...
Dubbel posten doe ik niet aan en dat was voor jou ook niet nodig geweest, denk ik.
Krijg, een heel klein beetje maar, het gevoel dat mij hier iets in de schoenen geschoven wordt. Is niet zo natuurlijk, ik ben gewoon een beetje te gevoelig.
De vraag hier was of de motor uit gaat als je met de gele Engine Stop draad massa maakt.
Niets meer, niets minder.
Dat is op dit forum beantwoord. De motor moet uit gaan.
Dat doet ie niet dus mijn probleem ligt elders.
Voor de leden van het Honda 4-takt Forum:
Ik krijg een nieuwe CDI gelevert, werkt ook dat niet dan heb ik een probleem die mijn pet te boven gaat. Dan tape ik die gele Engine Stop draad gewoon af en plaats ik een extra contactslot.
In der versnelling zetten en laten afslaan is een optie maar niet iedereen is even fatsoenlijk vandaar dat ik opteer voor het contactslot.
Mijn dank is groot voor de gegeven kennis.
Ik kan verder en binnenkort, hopelijk, eindelijk weer rijden
Enne, @Eric: DE Hildo ben ik niet. Die man is verantwoordelijk voor heel wat artistiek beeldhouwwerk waar we met z'n allen nog steeds van mogen genieten. Ik heb alleen twee linkerhanden. Blijkt maar weer.
Hildo
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 uitzetten
Hildo, er zitten 2 blauwe draden in het draadboompje (of 1 met 2 aansluitingen) Die zijn voor bobine en toerenteller. Als je één van die 2 bluwe aansluitingen aan massa legt gaat ie ook uit.
(De oplossing van Eric. Diverse belgen gebruiken ook die oplossing, daar zijn er ook een aantal waar die niet uit wil via geel.)
(De oplossing van Eric. Diverse belgen gebruiken ook die oplossing, daar zijn er ook een aantal waar die niet uit wil via geel.)
Re: Daytona 150 uitzetten
Even ter volledigheid. Ik zie wat kleuren langskomen, maar met kleuren weet je helaas nooit of je wel over dezelfde praat. En of de kleuren wel kloppen. Zeker met al die verschillende chinese motorfabrikanten.
Als je naar de CDI-unit kijkt: (links dus, rechts even vergeten, zit toevallig in hetzelfde plaatje)
Is het contactje met 'contactslot' de gene waarmee je de brommer uit hoort te zetten. Contact met massa = geen vonk.
Als dat niet werkt, kun je ook nog iets maken met het contactje 'bobine'. Als deze contact met massa maakt heb je ook geen vonk aan de bougie.
Dit alles is al gezegd, maar nu kun je het ook controleren op aansluiting in plaats van kleur.
Als je naar de CDI-unit kijkt: (links dus, rechts even vergeten, zit toevallig in hetzelfde plaatje)
Is het contactje met 'contactslot' de gene waarmee je de brommer uit hoort te zetten. Contact met massa = geen vonk.
Als dat niet werkt, kun je ook nog iets maken met het contactje 'bobine'. Als deze contact met massa maakt heb je ook geen vonk aan de bougie.
Dit alles is al gezegd, maar nu kun je het ook controleren op aansluiting in plaats van kleur.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 uitzetten
@jurrien, Daytona cdi is 8-polig.
Re: Daytona 150 uitzetten
Ah shit
Is daar ook niet zo'n afbeelding van zoals bovenstaand? Handig voor de FAQ
Is daar ook niet zo'n afbeelding van zoals bovenstaand? Handig voor de FAQ
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16210
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 uitzetten
Is er al: http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=14&t=18503
Alleen lijkt het killswitchverhaal(de gele draad) bij sommige daytona ontstekingen niet te werken.
Alleen lijkt het killswitchverhaal(de gele draad) bij sommige daytona ontstekingen niet te werken.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10 aug 2012 11:05
- Bezit: Skyteam Dax 125, nu met 150cc 2v Daytona
Re: Daytona 150 uitzetten
Heb net even geprobeerd de motor uit te zetten door contact met massa te maken via de blauwe draadnielspbr schreef:Hildo, er zitten 2 blauwe draden in het draadboompje (of 1 met 2 aansluitingen) Die zijn voor bobine en toerenteller. Als je één van die 2 bluwe aansluitingen aan massa legt gaat ie ook uit.
(De pulsdraad voor de, optionele, toerenteller)
Geloof het of niet maar die werkt óók niet, de motor blijft gewoon doorlopen.
Wel vreemd omdat, de blauwe draad uit de Daytona CDI unit, gesplitst wordt. Eentje gaat naar de bobine (de originele van Skyteam er nog opzitten) en de andere is dus voor die toerenteller.
Ik zou dus massa maken met de bobinedraad. Motor moet uitgaan... maar draait gewoon door.
De massa geeft contact, heb ik doorgemeten iets van 0.6 ohm?
Met de motor uit meet ik niets tussen massa en de blauwe bobine draad (links als je bovenop de bobine kijkt)
Meet ook niets tussen massa en de zwarte bobinedraad (rechts als je bovenop de bobine kijkt)
Inmiddels begrijp ik er echt niets meer van.
Moet wat over het hoofd zien... maar geen idee wat.
Hildo