Hallo,
Ik heb pas een honda ss50 gekocht
met een 5 bak blok.
Maar als je een stuk hebt gereden en hij is warm,
slipt de koppeling.
Weet je hoe dat kan?
of heb je een foto hoe het blok er van binnen in uitziet (koppelings kant)
Koppeling
Ik neem aan dat je de koppeling al gesteld hebt, dat ie niet te strak staat?
Misschien zit er aangekoekt vuil op de koppelingsplaten, dan kan spoelen met
terpentine of wasbenzine (weet even niet welke van de twee ) helpen..
succes
Misschien zit er aangekoekt vuil op de koppelingsplaten, dan kan spoelen met
terpentine of wasbenzine (weet even niet welke van de twee ) helpen..
succes
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Wacht nog even met je blok open schroeven en zo.
Probeer eerst of je het verholpen krijgt door de koppeling af te stellen.
De stelmoer van de koppelingskabel los draaien.
Het kapje over het stelmechanisme verwijderen. pas op dat het kleine ieniemini pinnetje er niet uit dondert.
Borgmoer ietsjes los draaien.
Stelboutje een flinke slag links om.
Daarna het stelboutje voorzichtig rechts om totdat je het punt bereikt dat hij weerstand begint te bieden. Niet verder draaien dan dit punt!
Zet de borgmoer weer vast en zorg er voor dat het stelboutje daarbij nietverdraait.
Zet het kapje er weer op.
Haal de speling uit de koppelingskabel met de stelmoer van de kabel.
Klaar, je koppeling is nu goed afgesteld.
Als het probleem aan houdt, dan is het zeer waarschijnlijk dat de koppelingsplaten versleten zijn.
Om deze te vervangen moet het blok open en heb je speciaal gereedschap nodig voor de koppeling. Het is geen klus die ik aan raad om te doen als je nog nooit aan het blok geschroefd hebt.
Dus eerst de koppeling stellen om te kijken of het simpelweg aan de afstelling ligt.
Probeer eerst of je het verholpen krijgt door de koppeling af te stellen.
De stelmoer van de koppelingskabel los draaien.
Het kapje over het stelmechanisme verwijderen. pas op dat het kleine ieniemini pinnetje er niet uit dondert.
Borgmoer ietsjes los draaien.
Stelboutje een flinke slag links om.
Daarna het stelboutje voorzichtig rechts om totdat je het punt bereikt dat hij weerstand begint te bieden. Niet verder draaien dan dit punt!
Zet de borgmoer weer vast en zorg er voor dat het stelboutje daarbij nietverdraait.
Zet het kapje er weer op.
Haal de speling uit de koppelingskabel met de stelmoer van de kabel.
Klaar, je koppeling is nu goed afgesteld.
Als het probleem aan houdt, dan is het zeer waarschijnlijk dat de koppelingsplaten versleten zijn.
Om deze te vervangen moet het blok open en heb je speciaal gereedschap nodig voor de koppeling. Het is geen klus die ik aan raad om te doen als je nog nooit aan het blok geschroefd hebt.
Dus eerst de koppeling stellen om te kijken of het simpelweg aan de afstelling ligt.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
die koppelingskabel kan echt niet hoor...die is veel te lang.
Het kan best zijn dat daardoor je koppeling een beetje ingedrukt blijft, als je hem net hebt ingeknepen en weer loslaat. verder kan het soms helpen om je koppelingsheveltje in je koppelingscarter even te smeren, zelfde geldt voor je koppelingskabel, maar die moet je in jouw geval gewoon vervangen voor de goeie.
Verder leuk ding!
Groeten
Dennis
Het kan best zijn dat daardoor je koppeling een beetje ingedrukt blijft, als je hem net hebt ingeknepen en weer loslaat. verder kan het soms helpen om je koppelingsheveltje in je koppelingscarter even te smeren, zelfde geldt voor je koppelingskabel, maar die moet je in jouw geval gewoon vervangen voor de goeie.
Verder leuk ding!
Groeten
Dennis
''UNOX MAN''