welke blokken hoeveel cc..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

welke blokken hoeveel cc..

Bericht door Rv51 »

ik wil dus een leuk honda blok in elkaar gaan zetten..
maar ik vroeg me af welke blokken kunnen nou tot hoeveel cc hebben
welke blokken zijn het best geschikt etc. etc.
om even duidelijk te maken wat ik precies wil weten heb ik er maar een paar vragen van gemaakt..

Ik ben al een beetje bekend met NICE. maar dat vind ik net even te duur.
het blok moet zowiezo handkoppeling hebben

1- tot hoeveel cc kan een std. honda ss50 blok hierbij mag de kop ook vervangen worden voor een grotere (eventueel aanpassingen erbij vermelden)
2- in welke honda blokken past een 5bak (honda ss50?)
3- stel ik wil een honda blok rond de 100cc maken, welk blok is hiervoor het meest geschikt.
4 als ik een 88cc of 100cc cilinderkit op honda basis zet met een geschikte carburateur, hoe is de snelheid dan in vergelijking tot een 125cc bamiblok.

ik wil het blok zelf in elkaar gaan zetten en dat op honda basis. het is niet (ALLEEN) om de uiteindelijke snelheid dan zou ik namelijk ook een goedkoop snel 125cc immi blok kunnen kopen.

het is de bedoeling dat het uiteindelijk onder een monkey komt.
alle info is welkom..
Laatst gewijzigd door Rv51 op 11 apr 2007 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda st70

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Re: welke blokken hoeveel cc..

Bericht door BasC50 »

Rv51 schreef:ik wil dus een leuk honda blok in elkaar gaan zetten..
maar ik vroeg me af welke blokken kunnen nou tot hoeveel cc hebben
welke blokken zijn het best geschikt etc. etc.
om even duidelijk te maken wat ik precies wil weten heb ik er maar een paar vragen van gemaakt..

Ik ben al een beetje bekend met NICE. maar dat vind ik net even te duur.

1- tot hoeveel cc kan een std. honda ss50 blok hierbij mag de kop ook vervangen worden voor een grotere (eventueel aanpassingen erbij vermelden)
2- in welke honda blokken past een 5bak (honda ss50?)
3- stel ik wil een honda blok rond de 100cc maken, welk blok is hiervoor het meest geschikt.
4 als ik een 88cc of 100cc cilinderkit op honda basis zet met een geschikte carburateur, hoe is de snelheid dan in vergelijking tot een 125cc bamiblok.

ik wil het blok zelf in elkaar gaan zetten en dat op honda basis. het is niet (ALLEEN) om de uiteindelijke snelheid dan zou ik namelijk ook een goedkoop snel 125cc immi blok kunnen kopen.

het is de bedoeling dat het uiteindelijk onder een monkey komt.
alle info is welkom..
het beste is om als basis een NT C90 blok te nemen. deze past zonder aanpassingen onder je singa/monkey/C/ss/cd

dit blokje heeft 82(?)cc en een N123 bak, 12Volt CDI
geweldige blokjes, dit is echt iets voor jou dus.

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Bericht door Rv51 »

is dat zoiets?
http://motor-brommer.marktplaats.nl/ond ... ge=1#photo

Of is dit blok niet zo veel..
vraag me ook af wat het draadje is dat uit de kop komt.
Honda st70

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Nee, dit is een OT 90cc blok en dat gaat helaas niet passen.

En dat draadje is voor de contactpunten:

Afbeelding

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Standaard heb je een 39mm boring en 41.4 slag krukas.
Die boring is er geloof ik t/m 52. Dan heb je dus 88cc.

Dan zet je er een lange slag krukas in. Die zijn er t/m 56mm slag.
Voor langs slag krukassen zijn er veel grotere cilinders.
De 59mm is met werk op je broem te klussen. Da's 153cc
En ik heb al verhalen gehoord over 61mm cilinders. Da's 164cc.
Voor die hele grote cilinders moet je je carters zo ver bewerken dat je ze bij de tapeindes best wel verzwakt.
Het is daar om aan te raden om op gewone carters niet verder te gaan dan 56 boring.
Dat is toch nog een indrukwekkende 138cc.

Van Nice blokken weet ik niet veel.
Ik heb verhalen gehoord van 65mm slag krukassen en 65mm boring cilinders. 216cc wordt dat.

Ik vraag me af wat er allemaal stuk gaat aan je 50cc fiets met zo veel cc's er onder.
Bovendien zegt de motorinhoud helemaal niet zo veel.
Als je een nette oud type 72cc van Honda hebt dan boek je de 110cc bamiblokken er uit. De 125cc bami's zijn zelfs bij te houden.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

@ Ivo denk je dat? :P ik boek met mijn C70 Blok echt geen 108 of 125cc bami eruit... weet ik wel zeker, aangezien ik me blok nou niet echt snel vind.

en ik haal denk ik ook niet meer dan 80/85
Laatst gewijzigd door Willem-Jan- op 11 apr 2007 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

ivo215 schreef:Standaard heb je een 39mm boring en 41.4 slag krukas.
Die boring is er geloof ik t/m 52. Dan heb je dus 88cc.

Dan zet je er een lange slag krukas in. Die zijn er t/m 56mm slag.
Voor langs slag krukassen zijn er veel grotere cilinders.
De 59mm is met werk op je broem te klussen. Da's 153cc
En ik heb al verhalen gehoord over 61mm cilinders. Da's 164cc.
Voor die hele grote cilinders moet je je carters zo ver bewerken dat je ze bij de tapeindes best wel verzwakt.
Het is daar om aan te raden om op gewone carters niet verder te gaan dan 56 boring.
Dat is toch nog een indrukwekkende 138cc.

Van Nice blokken weet ik niet veel.
Ik heb verhalen gehoord van 65mm slag krukassen en 65mm boring cilinders. 216cc wordt dat.

Ik vraag me af wat er allemaal stuk gaat aan je 50cc fiets met zo veel cc's er onder.
Bovendien zegt de motorinhoud helemaal niet zo veel.
Als je een nette oud type 72cc van Honda hebt dan boek je de 110cc bamiblokken er uit. De 125cc bami's zijn zelfs bij te houden.
die bamiblokken hebben wel meer koppel dan een 72cc ot hoor. optop zal het verschil gering zijn.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Ja.
Wel meer koppel.

Maar een nette OT 72cc is sneller.
Willem-Jan- schreef:@ Ivo denk je dat? :P ik boek met mijn C70 Blok echt geen 108 of 125cc bami eruit... weet ik wel zeker, aangezien ik me blok nou niet echt snel vind.
Monteer:
20mm carb.
Mitsubishi vervroeger.
Snelle nok.

Ga een paar middagen spelen met de afstelling van de punten en je carb.
Zorg er voor dat je kleppen echt goed afsluiten en je een net cilindertje en zuigertje hebt.
Zorg voor de juiste vertanding.
En uiteraard dat alles goed werkt. Dan is 95km/h te halen.
En er knorren 110cc bami's rond die niet harder gaan dan 80.


Maar mijn punt was dus dat je cilinderinhoud helemaal niet zo veel hoeft te zeggen ten opzichte van de snelheid.
Laatst gewijzigd door ivo215 op 11 apr 2007 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Heel lekker is inderdaad zoals gezegd een NT C90 blok.
Evt voorzien van 4bak handkoppeling, vind ik erg lekker.
OT70 kop kan er ook op, evt met snelle nokkenas. Dikke cilinder, het kan allemaal.

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Bericht door Rv51 »

wat ik dus begrijp is dat je met een standaard ss50 blok kunt bewerken naar 138cc? dat klinkt wel gaaf.

stel ik koop een goedlopend ss50 blok
wat zou ik dan allemaal moeten aanpassen tot ik dus bijvoorbeeld
138cc heb.
en eventuele prijs indicatie erbij..

Ook vroeg ik me af nu ik toch hier met vragen bezig ben, of een binnenrotor ontsteking wat extra snelheid geeft.
Honda st70

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Rv51 schreef:wat ik dus begrijp is dat je met een standaard ss50 blok kunt bewerken naar 138cc? dat klinkt wel gaaf.

stel ik koop een goedlopend ss50 blok
wat zou ik dan allemaal moeten aanpassen tot ik dus bijvoorbeeld
138cc heb.
en eventuele prijs indicatie erbij..

Ook vroeg ik me af nu ik toch hier met vragen bezig ben, of een binnenrotor ontsteking wat extra snelheid geeft.
Alles behalve de versnellingsbak ... werkelijk alles.
Dus dan hoef je ook niet een goed lopend blok te kopen. Eentje met een nette bak is voldoende.

Want je moet een andere krukas. Een andere cilinder en zuiger. Een andere kop. Een andere oliepomp. Een andere koppeling. En je moet je carters bewerken voordat die 56mm cilinder er in past.

Wat het kost?
Ehm ... meer dan een 125cc nieuw uit de doos Chinees blok in ieder geval ... veel meer.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

138 cc i.p.v. 50? ooit van gehoord? is dat wel mogelijk?

lijkt me moeilijk..
"ons kent ons"
PBC bv.

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Bericht door Rv51 »

beter ga ik dan tot 88cc.
wat moet er allemaal aangepast worden aan een standaard 50cc ss blok om een 88cc blok te krijgen met veel koppel.
Honda st70

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Ja hoor.

56mm lange slag krukas er in. En je oliepomp-as afdraaien, anders klemt die tegen de kruk.
56mm HA0 cilinder er op (en dus lange tapeindes) en een zuiger met een kort rokje er in (anders tikt die tegen de krukaswangen).
Cilinderkop er op. Een beetje leuke OT70 of een Astrea kloon.

Klaar: 138cc.

Tip voor de veel cc zelfbouwmannen:
Kijk eens op www.4-strokebikecentre.com
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Misschien is een ct70 blokje uit amerika wel wat. Heb je meteen een 4 bak en
dubbelplaats koppeling. Je hebt mooie 52mm krukjes met 6v tap. Heb je
geen andere ontsteking nodig. Met een 52mm cilinder krijg je mooi 110cc.
Ot70 kopje erop en dan ben je zowat klaar.

Plaats reactie