Is dit wel een ss-pijp?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
(V)
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jul 2007 20:25
Locatie: Arnhem "de Afvoerput" Presikhaaf

Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door (V) »

Afbeelding

Ik was vandaag bezig mijn nieuwe uitlaat eronder te sleutelen, maar hij lijkt voor geen meter te passen. Ongeveer een jaar geleden besteld bij Loef, speciaal voor een SS50, maar ik twijfel.
Als ik de pijp goed in de kop wil hebben staat de pijp van bovenaf gezien in 'n hoek van zo'n 15 graden van het frame af, er is geen plaats voor de kickstarter en het smalle gedeelte lijkt een centimeter of 8 te kort te zijn. Het plaatje waar je normaal gesproken je uitlaat aan ophangt oogt ook een centimeter of 8 te ver naar achter te zitten.
Zie ik iets over het hoofd of moet ik maar hard op zoek naar een andere uitlaat?
Afbeelding

CB50dude
4T-MSB addict
Berichten: 969
Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(
Locatie: Eemnes

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door CB50dude »

Het lijkt er haast op of ze jou een stoterstangen of een C pijp hebben verkocht. :(
Ik heb er een paar dagen gelden bij mijn CD ook een C pijp opgedaan en de kickstarter komt tegen de pijp.

Dus kort antwoord..... nee.
Honda CoolDriver50

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door roow »

immi uitlaatjes passen vaak voor geen meter op een 50+ cc blok.
heb je trouwens wel halve maantjes voor bij de cilinderkop?

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door schwantz34 »

die gaat niet passen zo te zien.
heb zelf ook een immi laag sigaar pijpje erop zitten, en mijn "sigaar" begint pas een stukje voor de kickstartas.
t lijkt meer alsof je bocht veel te kort is.

zo zit de mijne erop:
Afbeelding

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door ciebie »

roow schreef:immi uitlaatjes passen vaak voor geen meter op een 50+ cc blok.
op welke blokken dan wel?

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door schwantz34 »

50+
dus wel 49CC ^^ :mrgreen:

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door Mano »

idd 49cc Honda of Bami no problemo (bij een CD dan)
AfbeeldingAfbeelding
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door Camiel »

Bij mij precies hetzelfde. Ook vanaf loef besteld, immi sigaar. Zit tegen de steppenbalk en voetrem aan met het begin van de sigaar, steekt schuin naar achter uit, plaatje heb ik maar met tierips aan de achterstepjes gemaakt.
Honda SS50 125cc 49cc

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door rikkieh »

Bij mijn 125cc ss (zongschen) past de originele uitlaat prima?
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1334
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door ildert »

montagepunten op een lage pijp voor c en cd zijn het zelfde, maar de plaat tussen pijp en broem verschillend...dus als dat niet past heb je het verkeerde plaatje. (of je hebt hem er achterstevoren opzitten?!)
rempedaal van een ss is voor bovenlangs uitlaat, en past niet (goed) met een lage uitlaat > neem er een van een cd, deze heeft een lagere knik.
en verder imi en pasvorm...tja....dat gaat niet samen....ik schroef het vaak vast in de kop en buig via de demper zodat alles past...tis toch bosbessenstaal..

...daarna even alles los halen en spanningsvrij monteren.
grote klappen, snel thuis

(V)
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jul 2007 20:25
Locatie: Arnhem "de Afvoerput" Presikhaaf

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door (V) »

@schwantz34: bocht lijkt anders te zijn.
@camiel: ik heb echt ter hoogte van de voetstepjes ruim 20 centimeter speling, dat is echt niet te doen om dat te overbruggen puur met tie raps, die mogelijkheid heb ik al bekeken.
@ilbert: daar ga ik dan toch echt 'n man bij nodig hebben, dingen verbuigen durf ik zelf nooit zo goed. Denk ook niet dat het voldoende gaat lukken, dan zal ik 'm eigenlijk echt goed moeten verhitten en dan wat verdraaien, maar dan is losslijpen en anders vastlassen makkelijker...

Maar ik hoopte gewoon nou eindelijk een keer makkelijk klaar te zijn met bedoelde onderdelen... :(
Kan wel uit de plaatjes opmaken dat ik toch gewoon echt een andere uitlaat heb... Als ik 'm bovenlangs doe en eigenlijk te ver naar boven laat steken duwt-ie het rempedaal al naar beneden.
Snif, mislukt experiment :p Nu maar kijken of ik m'n oude uitlaat terug kan krijgen ^_^
Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1334
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door ildert »

(V) schreef:... Als ik 'm bovenlangs doe en eigenlijk te ver naar boven laat steken duwt-ie het rempedaal al naar beneden.
ja..dat zeg ik...je pedaal is niet goed.....gewoon nix nog eens lief aankijken en je pedaal ruilen voor een cd pedaal.

(V) schreef: @ilbert: daar ga ik dan toch echt 'n man bij nodig hebben, dingen verbuigen durf ik zelf nooit zo goed. Denk ook niet dat het voldoende gaat lukken, dan zal ik 'm eigenlijk echt goed moeten verhitten en dan wat verdraaien, maar dan is losslijpen en anders vastlassen makkelijker...
welnee...vrouwen kunnen ook heel goed dingen verbuigen.....je haalt eerst het rempedaal er maar eens af...dan schroef je het juiste plaatje op je uitlaat...met het bevestigingsgat naar voren....dan schroef je de pijp in de kop vast (heb je halve maantjes voor nodig...die heb je ook?) ongeveer in de goeie richting...dan moet ie al een heel eind passen.
als het niet past, pak je de pijp bij het uiteinde, en zet rustig kracht in de goeie richting....je hebt nou een flinke arm om een dun buisje te buigen...dat gaat echt makkelijk....hoeft niet verhit, en slijpen en lassen zeker niet nodig

ohw en ik heet ildert...met een d
grote klappen, snel thuis

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door Camiel »

Beetje brute power! Ik heb m gewoon met draden heel strak gespannen (mijn rem was ook vol ingedrukt en kon niet eens door de schuurdeur vanwege breedte) maar na aansjorren kon ik die tierips erom doen om t vast te houden, en toen is het touwtje erop ingebrand, oeps.
Honda SS50 125cc 49cc

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door NIX »

Er zou inderdaad een C pook op moeten, want dit is een SS pook voor een hoge pijp waarmee ik het ding destijds heb uitgerust. Maar dan nog moet je het verschil qua bocht eens zien:

ori:
Afbeelding

imi:
Afbeelding
Ook met het juiste plaatje gaat dit niet goed komen en dat ligt niet alleen aan die halve cm die een 110 blokje langer is. Ik heb op dit moment ook ruzie met een imipijp die ik op een C50 wil zetten. Daar ga ik maar eens een oude gare ori pijp naast houden en hem manieren leren met de slijptol en het lasapparaat. Dat zal dat imi gedrocht leren!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Is dit wel een ss-pijp?

Bericht door Mano »

En denk ook aan de Kickstart-pook,, die moet er wel omheen vallen
Linker foto verkeerde, rechter foto Juiste pook

AfbeeldingAfbeelding
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Plaats reactie