gasnaald verstellen, hoe?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Dilu

gasnaald verstellen, hoe?

Bericht door Dilu »

ik heb gister gekeken naar het spruitstuk van me pbr, want ik dacht dat daar van die ringen in zouden zitten. niet dus.
maar toen ik daarna ging rijden en weer was gestopt om aan de brommer van een vriend te werken wilde hij daarna niet meer starte...
bougie eruit, die was helemaal pikzwart, en hij vonkte niet meer als ik hem in de bougie dop deed en tegen het blok hield. dus we hadden dat ding gepoets en schoongemaakt enzo, erin gedaan nog steeds niks.
bougie werd wel nat, maar deed het nog steeds niet. eruit gehaald gepoetst en toen we hem tegen het blok hielde deed hij niks bij kicken.

toen hebbe we hem in de bougie kabel van die puch gedaan (stom?) en daar kwamen er wel mooie vonken uit.
toen weer bij mij, en nou deed hij het ook weer bij mij. aan de zijkant van die puntjes, niet aan de bovenkant er tussen maar meer de zijkant.
en het waren echt hele klijne vonkjes. veel klijner als aan de kabel van die puch...
uiteindelijk weer erin gedraait en toen starte die weer.
stukkie gereden. volgas, bougie eruit, en dat ding was pikzwart.
dus toen hebbe we gekeken of we de gasnaald konde verstellen. maar we wiste allebij niet hoe dat moet. we hebben dat dop achtige ding waar de gaskabel de carburateur in gaat losgedraait en opgetild.
toen kwam er een ding mee, gasnaal denk ik, met zo een veer en een zwart stukje waardoor hij in die buis paste.
maar geen clipje om die naald te verstellen. waar moet ik dat zoeken?
... en zou de bobine/bougiekabel op me brommer nog goed zijn.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

ik had er sowiesow een nieuwe bougie in gedaan ( kost ong. €4,- bij een fietsenzaak )

en dan draai je inderdaad het gaskabel"petje" eraf.. en dan komt de luchtschuif mee. met daaronder een naald ( gasnaald )
dan druk je die veer in.. dan kan je het losnemen.. naald eruit.. en het klipje (meestal op 5 manieren te verstellen ) op een ander punt van de naald zetten.. dan de veer ertussen.. en het weer op zn plek.. niet zo moeilijk..

Groet.
"ons kent ons"
PBC bv.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

hondaa48 schreef:ik had er sowiesow een nieuwe bougie in gedaan ( kost ong. €4,- bij een fietsenzaak )

en dan draai je inderdaad het gaskabel"petje" eraf.. en dan komt de luchtschuif mee. met daaronder een naald ( gasnaald )
dan druk je die veer in.. dan kan je het losnemen.. naald eruit.. en het klipje (meestal op 5 manieren te verstellen ) op een ander punt van de naald zetten.. dan de veer ertussen.. en het weer op zn plek.. niet zo moeilijk..

Groet.

Moet je wel even weten waar dat clipje zit.......


In je gassschuif (dat cylindertje met de naald eraan) zit dus een klein klemveertje om de gasnaald. Je kunt er alleen met een punttangetje bij. Die moet je dus los maken, gasnaald uit de schuif halen, klemringetje verstellen en de boel weer terug monteren.

Neem een keer de tijd om het alles goed te bekijken, dan kom je echt een heel eind.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Dilu

Bericht door Dilu »

ok bedankt :D

Dilu

Bericht door Dilu »

:P ff het hoogpolig tapijt uit me garage halen :P

ff zonder grappe: bedankt. het zou me zo gebeuren

Dilu

Bericht door Dilu »

het is gelukt 8)
me brommer loopt nogsteeds te rijk, tenminste, hij gaat bij volgas eenbeetje inhoude, en als ik dan me rechterpols een klijn beetje gas trug laat nemen, dan gaatie weer harder.
zal morgen nog ff naar de bougie kijken.
watvoor maat carb zit er standaard eigelijk op een pbr.
en hoe kan je dat meten?

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

Dilu schreef:het is gelukt 8)
me brommer loopt nogsteeds te rijk, tenminste, hij gaat bij volgas eenbeetje inhoude, en als ik dan me rechterpols een klijn beetje gas trug laat nemen, dan gaatie weer harder.
zal morgen nog ff naar de bougie kijken.
watvoor maat carb zit er standaard eigelijk op een pbr.
en hoe kan je dat meten?
volgens mij een 12mm carb met origineel een 8mm begrenste spruit..

Dilu

Bericht door Dilu »

moet je je vlotterbak eronder vandaan halen om bij je sproeier te komen of hoe moet het?
en staat de sproeiermaat op de sproeier?

Dilu

Bericht door Dilu »

die maat staat er bij mij dus ook niet op.
weet iemand de standaart maat van de sproeier in een skyteam pbr?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Vast 75 ofzo, kijk maar gewoon wat erin zit of koop een handvol nieuwe.

Plaats reactie