Advies voor zelfbouwblokje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Kun je anders niet je skyteam blok als basis nemen? En die dan wat sneller maken.

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1224
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

XoReP schreef:
nitelife schreef:nice is lelijk en lomp...

ik zou gaan voor een c90 blok, met 4bak en 2plaats koppeling... carters uitkotteren is het werk niet, kan je zelf doen met een vijl en als je 3tientjes over hebt is het beter om je carters naar asimo te brengen, dan ziet het er perfect uit...

als je maar 80 wilt... heb je aan de orginele krukas voldoende, voor de zekerheid ff een 52 boring erop. knallen maar... incl alle kleine spullen die je nodig hebt ben je denk 400-500e kwijt, nette prijs voor een blok mits goed in elkaar gezet, je niet in de steek laat
Dat klinkt misschien nog wel beter, alleen is de verkrijgbaarheid bij mij nog steeds een vraagpunt... :roll:

Hadden die blokken toevallig zelfs nog electrostart :lol: ?
Er zijn c90 blokken met een starter ja
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

XoReP schreef:Hadden die blokken toevallig zelfs nog electrostart :lol: ?
Er zijn NT C90 blokken met en zonder electro start dus dat kun je kiezen. Bij zo'n NT C90 blok zit gelijk ook een snelle CDI (als er de originele op zit)

Maar ze zijn inderdaad wel wat lastiger te vinden, je kunt misschien op http://www.ebay.co.uk kijken. Daar worden in iedergeval een hoop C90's aangeboden, en misschien ook wel losse blokken, moet je alleen nog zo'n Engelsman gek genoeg zien te krijgen het op te sturen.

Ik heb mijn NT C90 blok gewoon hier in Nederland gevonden, heb ik toen geruild tegen een imi 125cc blok wat ik op ebay.de had gekocht voor 100 euro. Dus ik had een NT C90 blok voor 100 euro, er zat al handkoppeling en een vierbak op/in/aan. Was alleen niet goed gemonteerd dus het werkte niet goed, dus even open gemaakt en alles volgens het boekje gemonteerd en gassen maar. Later het blok wel weer helemaal ori gemaakt met een ori C90 Semi koppeling en een ori C90 3bak. Het rijd heerlijk en die blokken zijn niet kapot te krijgen.

Ik heb toen wel geluk gehad met mijn NT C90 blok, maar als je goed zoekt zijn ze wel te vinden voor niet te veel geld. Je kunt misschien ook eens informeren bij de bekende 4takt winkels, of kijken of iemand hier misschien nog een NT C90 blokje heeft liggen. En op het Daxboard komen ze ook nog wel eens voorbij.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Dan is er wel wat mis met skyteam, geef het toe!

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

inderdaad niet aan beginnen.. elk schroefdraad van een chinees blok draai je dol, die carters zijn gemaakt van boter. verder heeft zon blok ook geen waarde, dus alles wat je er in stopt ben je kwijt.


ik ben nu zelf ook bezig met een soort van c90 blok... verkrijgbaarheid is wel goed, beetje spullen vragen op het msb en zoeken op ebay.. ik heb nu:
-49,5 slag krukas
-cdi ontsteking
-c90 koppleing(is volgens mij een 3plaats)
-xl70 4 bak van ebay, met nos primaire as en 1ste versnelling van de secundaire as.
-nos z50a middencarter
hiervoor ben ik tot nu toe 120e kwijt(exlusief het middencarter, die was wat duurder...)

dus best cheap maar der moet nog wat gebeuren aan de cdi(afgebroken pickup), natuurlijk nieuwe koppelingsplaatjes en wat kleine deeltjes van de koppeling... dus daar komt nog wel wat bij.

verder heb ik het voordeel dat ik een paar sloop blokken heb liggen, waar ik dus een goede schakelas en kickstarteras uit kan halen.
Laatst gewijzigd door nitelife op 19 mar 2007 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
TWD for life!

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

je neemt een nt c90 en monteert er een grotere carburateur op, bv. 20 mm.
klaar.
cracque frontal

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »


amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

je kan het altijd proberen
Misschien tegen een reele meerprijs?
Wie niet waagt wie niet wint

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Monkey NT blok is natuurlijk een prachtige basis, maar een beetje duur en schaars.
C90 blok is gewoon super. Heb je meteen de lange slag.

Ik heb eventueel een nieuwste type C90 onderblok te koop. Nieuwste type = dus; Bak met kogellagers rondom en Mitsuba ontsteking met spoelen in stervorm. Doesn't get any better!
Een normale SS/CD 4bak past er niet direct in, vanwege de kogellagers. Dan zou je van elke as 1 van de uiteinden af moeten (laten) draaien. Een klusje van nix voor iemand als Bartjooh of Asimo.
Standaard zit er een onverwoestbare 3bak in, ook leuk. Kan je voorzien van handkoppeling als je wil.
Ik heb ook handkoppelingsets te koop. Misschien zelfs wel een orgi HM 2plaats handkoppeling.
Orgi 4bakken heb ik ook wel. Zoncheng 4bak ook wel voor koppeling op primaire bak as. Die zou direct moeten passen, want komt uit een blok met kogellagers rondom. Dan moet je echter nog wel even een koppeling erbij zoeken.

Dan moet je een OT70 kopje hebben, lekker grote kleppen en ruime keus aan nokkenassen. Daar heb ik er ook een aantal va, meesten moeten ergens een helicoiltje.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

XoReP schreef:De verkoper van het ST70 onderblok zegt dat hij infeite hetzelfde is als een C90 blok. Klopt dat, want hij wist het niet zeker?
Nee.

Plaats reactie