Olie druppelt alleen kort na het rijden

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Eric schreef:
nielspbr schreef:Omdat de overdruk de olie langs de krukaskeerring drukt, zo het vliegwiel/onstekingscarter in.
Misschien zit er wel een slangetje op het nippeltje en zit die nu klem. [bang maak modus]Nog mooier zou zijn dat dat blok nu al gaar is en de ontbranding lekker langs de veren komt zetten.[/modus]
Wat heb jij voor probleem :roll: Dat is echt de reinste onzin.

Anyway, ik kan de ontluchting niet vinden, zou die onder de tank zitten in het frame? (dus aan het motorblok gedeelte dat met de bovenkant in het frame hangt? en wat je dus niet van buitenaf kunt zien?)

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Zit meestal achter de bovenste ophangpunt.

Afbeelding met het slangetje mee.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Laat die ontluchting nou maar voor wat het is, die doet het vast prima. Kijk nou eens goed waar die olie vandaan komt!

VERDOMME!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Jurrien schreef:Laat die ontluchting nou maar voor wat het is, die doet het vast prima. Kijk nou eens goed waar die olie vandaan komt!

VERDOMME!
Heb ik ook gedaan hoor :) Maar het is niet te zien, als je 1 post terug leest zie je dat ik dat heb gedaan.

SCHEISS!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Het laatste wat je over de olie hebt gezegd:
Marinus84 schreef:Ik heb niet kunnen vinden waar de olie vandaan komt!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Jurrien schreef:Het laatste wat je over de olie hebt gezegd:
Marinus84 schreef:Ik heb niet kunnen vinden waar de olie vandaan komt!
Heb achter het vliegwiel gevingerd en ik kon geen overmatige olie vinden. Jammergenoeg kan ik niet zonder vliegwieldeksel rijden want de spoel zit in het vliegwieldeksel :)

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Nou, prima, hij lekt dus niet meer, probleem opgelost!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Jurrien schreef:Nou, prima, hij lekt dus niet meer, probleem opgelost!
Bijdehandje. Het is alleen na het rijden.

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

Lekkage alleen NA het rijden is raar.

Maak je blokje even He Le Maal schoon, ga rijden en kijk waar het vandaan komt.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Bericht door bonjour »

Ach, als het goed is stopt het vanzelf met lekken.

Niks aan doen verder.


















:mrgreen:
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Ok, ik ga er nu weer even een stukje op rijden, hou de olie goed in de gaten. (ik recreëer het probleem, dan weet ik waar het vandaan komt)
Als ik terug ben sleutel ik het vliegwiel er af, en zal ik alle keerringen nalopen.

De olie komt uit een gaatje dat er speciaal voor gemaakt lijkt te zijn, aan de onderkant linksvoor is er een kanaaltje open gelaten in het buitenste carter op het laagste punt dus. Dit gaatje zit vlak naast het tandwiel van de startmotor, waar de ketting naar de krukas loopt.

Ik moet wel even weten wat ik precies moet doen, want dit type vliegwiel is mij onbekend. Is het voldoende als ik alleen de vliegwielmoer losdraai, of moet ik de drie imbusbouten ook losdraaien die in het vliegwiel zitten? Het lijkt alsof de imbusbouten een soort extra gewicht tegen het vliegwiel klemmen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Alleen de vliegwielmoer, en dan heb je nog een e-startvliegwieltrekker nodig. (3x woordwaarde)

loefbromfietsen.nl vliegwieltrekker skyteam(64097). of rovaza 900085P(staat bij rovaza alleen niet bij of het viertakt is :?)

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

nielspbr schreef:Alleen de vliegwielmoer, en dan heb je nog een e-startvliegwieltrekker nodig. (3x woordwaarde)

loefbromfietsen.nl vliegwieltrekker skyteam(64097). of rovaza 900085P(staat bij rovaza alleen niet bij of het viertakt is :?)
Ik heb een vliegwieltrekker liggen waar een stuk tap in zit met een buis die ik kan omkeren voor een dunnere diameter. Zal eens kijken of die erop past.

Heb net gereden en daarna achter het linker carterdeksel gekeken en lijkt toch alsof het een keerring is. Achter de krukas denk ik, en heel misschien die van de startmotor, maar ik geloof dat de startmotor geen olie krijgt, lijkt me eigenlijk best bizar.

Morgen haal ik het vliegwiel eraf en dan hou ik de brommer op zijn kant. Hopelijk stroomt de olie dat langs de keerring en weet ik wat het is! Heb niet zoveel tijd om te sleutelen want mijn vriendin ligt al sinds vrijdag in het ziekenhuis. De Hondadag is denk ik niet meer haalbaar helaas :( Maar morgen heb ik vrij, dus als ik erachter kom wat het is race ik op de cb500 even naar een winkel die open is!! En misschien kan ik morgenmiddag dan nog alles op elkaar sleutelen :D

Plaats reactie