Lifan 125 cc blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Lifan 125 cc blok

Bericht door Bardiee »

Hallo,
Ik heb deze onderdelen van een lifan blok gekregen, ik weet alleen niet waar ze precies voor zijn, hoe ik ze moet monteren en of ik ze moet monteren? Misschien kan iemand mij dat uitleggen

Afbeelding

Dat zwarte blokje met dat groene lipje is volgens mij een spanningsregelaar. Dan heb je nog de bobine, links. Maar wat zijn die andere 2. Een CDI? En hoe monteer je dit alles (behalve de bobine dan, want dat weet ik wel)? En is die spanningsregelaar ook echt nodig? Met een nieuw blok heb je toch niet zo snel last van piekspanning lijkt me..

Verder loopt er nog een rubber slangetje vanuit het midden van me blok naar achter, waar dient dat voor?

Groetjes

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

Dat slangetje is je carter ontluchting waarschijnlijk, dus die moet blijven zitten. Dat zwarte blokje met groene lipje is waarschijnlijk de CDI (je foto's doen het trouwens niet). Een spanningsregelaar is een ijzeren ding met aan het einde een zwart dingetje waar 4 platte aansluitingen inzitten. Ik weet niet wat voor lampjes je hebt maar ze zullen met een 125cc bijna zeker weten doorbranden, vooral als je 6 volt hebt. Als je een 6volt draadboom hebt kan je bij loef een tussenboompje kopen van 12 naar 6 volt waar ook een stekkertje op zit om je cdi op aan te sluiten, hoef je ook niet moeilijk te doen.
CD50

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

Ja raar dat de foto het niet doet. Het is toch gewoon rechtermuisknop --> eigenschappen --> link kopiëren naar je bericht en dan selecteren en op Img drukken? Ik heb een honda ss50 met een 6V draadboom en 6V accu. Een 12V accu is volgens mij al gauw 40 euro toch? Dus ik denk dat ik het dan maar zonder accu doe. Alleen even de lampjes vervangen en zo'n tussenstukje kopen inderdaad, dat is wel handig. En hangt dat CDI unit gewoon los of moet je hem ergens op aarden?

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Foto's werken alleen als de link een jpg/png/gif of andere afbeeldingsextensie heeft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

Oke dan maar even zo, sorry:
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 01263.html
Het is de 4e foto.

Is dat zwarte blokje groene uitsteeksel m'n CDI? ? En wat is dat ding linksboven? Een startmotor misschien? En dat zwarte blokje met witte uitsteeksel? Dat is denk de spanningsregelaar, die ik niet heb. Als ik 12V lampjes neem is zo'n spanningsregelaar dan nog nodig?

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Linksboven startrelais, rechtsboven spanningsregelaar
Linksonder bobine, rechtsonder CDI.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

Werkt het allemaal ook zonder spanningsregelaar? Of stuur ik dan 30volt naar me lampjes, wat ze niet zullen overleven.. Iemand die zo'n regelaar misschien over heeft?

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Bedoel je trouwens niet 110cc ipv 125cc? (niet dat het écht wat uitmaakt..)

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

Nee het is een 125 cc, ik had dat blok van die advertentie alleen even als voorbeeld genomen. Maar is een spanningsregelaar noodzaak?
En moet je de CDI nog aarden ergens op je frame?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Als je lampjes lief zijn ja, is noodzakelijk. *zucht en een accu ook*

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

oke balen, die dingen zijn 22 tot 28 euro volgens mij?!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

6V, zonder accu, zonder spanningsbegrenzer en mijn bolletjes springen ééns per jaar ofzo... :?

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

Dan heb je zeker contactpuntjes? Dus 6V

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

ik heb ook 12v blok op 6v boom. Mijn 12 volt spanningsregelaar kreeg ik niet goed aangesloten zonder een accu dus heb ik er een 6v spanningsregelaar op gedaan, werkt prima alleen minder lichtopbrengst.
CD50

Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:26
Bezit: Honda CD50

Bericht door Bardiee »

Hoe sluit je zo'n regelaar ook alweer aan? Welke draadjes moeten er op die lipjes? En waar heb je hem op je frame ge-aard?

Plaats reactie