Ervaringen met KMC kettingen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Ervaringen met KMC kettingen

Bericht door ivo215 »

Wat is jullie oordeel over kettingen van KMC ?
'k heb d'r eentje gekocht bij de fietsenmaker. Maar ik heb geen ervaring met dit merk.

Ik weet het, ik weet het, je moet een Regina, Iris of Wipperman hebben. Dat zijn de beste kettingen.
En de KMC kost maar een tientje voor 144 schakels en dat is minder dan de helft van de prijs van de andere kettingen. Dus een superkwaliteit verwacht ik niet.

Voor een tientje kan het toch geen miskoop zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met KMC ?
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Coos
SPONSOR
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:48
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Coos »

Ik heb er 1 op mijn ss...
Bij mij gaat het al 20.000 km mee :shock: hoe kan dat??
-Ook nieuwe tandwielen gemonteerd uiteraard...
-Kettingkast gemonteerd (er zit een c90 OT brug in mijn ss)
-Vaak smeren

Nu heb je in ieder geval al 1 goede ervaring te pakken!
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

Ik heb mindere ervaringen. Maar dat is wel van zo'n 10 jaar geleden. En zonder kettingkast.
Afbeelding

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: Ervaringen met KMC kettingen

Bericht door irmin »

ivo215 schreef:Wat is jullie oordeel over kettingen van KMC ?
'k heb d'r eentje gekocht bij de fietsenmaker. Maar ik heb geen ervaring met dit merk.

Ik weet het, ik weet het, je moet een Regina, Iris of Wipperman hebben. Dat zijn de beste kettingen.
En de KMC kost maar een tientje voor 144 schakels en dat is minder dan de helft van de prijs van de andere kettingen. Dus een superkwaliteit verwacht ik niet.

Voor een tientje kan het toch geen miskoop zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met KMC ?
KMC is voor mountainbikes een bekend en gewaardeerd merk. Dus dat je fietsemaker ze heeft is niet vreemd.
ik heb wel eens gelezen dat KMC kettingen maakt voor wipperman, maar dat stond op het internet dus of het waar is......

En ja, dingen veranderen in de loop der jaren, dus ik zou niet teveel op stoterstangen90 z'n oordeel afgaan, maar het gewoon proberen.

bijvoorbeeld: Toen ik een klein jochie was, waren pearl en tama drumstellen echt top. Ze zijn heden ten dage ver gezonken...... (behalve de Iron Cobra bass-klopper van tama)
Tja..... het kan verkeren.
cracque frontal

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Nou, ik heb hem er op zitten.
Zonder kettingkast.
En de eerste dag heeft hij overleeft!

De ketting zeg er verder prima uit. Ik kreeg niet de indruk dat het rommel was of zo. Maar bewezen is het nog niet.

Mijn laatste D.I.D. had overigens slechts een levensduur van 4000 km.
Zonder kettingkast en als ik het me goed herinner niet echt vaak gesmeerd of zo.
En omdat mijn achtertandwiel niet goed gecentreerd was (montagefout vorige eigenaar) en dat ontzettend naar rijdt heb ik de Regina ketting die er op zat in 1000 km afgeschreven. En Regina staat nou niet echt bekend als rommel of zo. Kan je nagaan hoe slecht het is voor je blok als je akw niet gecentreerd op het achterwiel zit.
Maar dat probleem is nu over (wat een verademing dat mijn brommer niet meer op en neer hobbelt tijdens het rijden!)

Maar goed. Terug naar de KMC ketting. Voor €10,- kan het geen miskoop zijn. Een ketting van D.I.D. of Regina kost meer dan het dubbele. Dus als ik de helft van de kilometers er uit haal is de KMC in elk geval financiëel aantrekkelijk.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

ivo215 schreef:Nou, ik heb hem er op zitten.
Zonder kettingkast.
En de eerste dag heeft hij overleeft!

De ketting zeg er verder prima uit. Ik kreeg niet de indruk dat het rommel was of zo. Maar bewezen is het nog niet.

Mijn laatste D.I.D. had overigens slechts een levensduur van 4000 km.
Zonder kettingkast en als ik het me goed herinner niet echt vaak gesmeerd of zo.
En omdat mijn achtertandwiel niet goed gecentreerd was (montagefout vorige eigenaar) en dat ontzettend naar rijdt heb ik de Regina ketting die er op zat in 1000 km afgeschreven. En Regina staat nou niet echt bekend als rommel of zo. Kan je nagaan hoe slecht het is voor je blok als je akw niet gecentreerd op het achterwiel zit.
Maar dat probleem is nu over (wat een verademing dat mijn brommer niet meer op en neer hobbelt tijdens het rijden!)

Maar goed. Terug naar de KMC ketting. Voor €10,- kan het geen miskoop zijn. Een ketting van D.I.D. of Regina kost meer dan het dubbele. Dus als ik de helft van de kilometers er uit haal is de KMC in elk geval financiëel aantrekkelijk.
tja, het eet je kettingwielen natuurlijk ook op, een versleten ketting.
Afbeelding

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Klopt.
Naarmate de ketting verder uit rekt wordt de trekkracht niet langer verdeeld over het hele kettingwiel, maar komt het puur op het laatste tandje te rusten. En daar gaan de kettingwielen erg hard van achteruit.
Dus de truc is om de ketting te vervangen voordat die te ver heen is. Dan blijven de kettingwielen veel langer goed.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

Maar is DID geen goed merk dan, of moet je echt voor de Iris Gold gaan oid?

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

D.I.D. is een prima merk hoor.

Maar weet je wat het is?
Al die merken maken ook allemaal een ketting die zo goedkoop mogelijk is.
En weet jij welk model ketting je koopt in de winkel?
Koop je het goedkope model of het standaard model?

Ik vermoed dat ik eens een keer het goedkope 3 euro model heb gekocht voor de prijs van de normale.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

De goedkoopste DID is net elastiek, blijft rekken. Goedkoopste Regina blijft met veel power (124cc takegawa) ook een beetje rekken. Nu heb ik een dure Tsubaki, die houdt zich beter. Denk dat dit voor de duurdere varianten van andere kettingen ook geldt.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

het is inderdaad met kettingen een kwestie van geluk hebben en vooral ook de naam..kettingen kun je ook voorgerekt kopen trouwens maar dat is meer in de machinebouw..

een ketting is opgebouwd uit een pen met daarom heen een bus..hoe nauwkeuriger je dit kan maken hoe langer hij goed blijft (maar word dus ook weer duurder)

Met did heb ik redelijke ervaring..maar ze gaan hard naar de knoppen..terwijl inderdaad de regine gold en dat soort duurdere kettingen gewoon beter zijn...het valt en staat ook met de tandwielen zelf; klopt de bemating wel met de ketting?? of te wel past de ketting wel goed en daar zitten soms erg kleine verschillen inn die je nauwelijks ziet maar die je zo een paar duizend kilometer kosten..

Ik heb al eens smeervrije ketting gemonteerd; deze was roestvrij met keramische rollen..voor de voedingsindustrie heb je dat soort apartigheid..en nee die was 1 niet te betalen en 2 zo nauwkeurig was hij niet...of waren de tandwielen nu weer bagger..

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

KMC is big pimpin in de fietsenbranche, voor brommers weet ik niet

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

ik heb vorige week een nieuwe iris silver ketting gekocht voor 11euro...
TWD for life!

Justice
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2007 18:24
Locatie: Plano, TX
Contacteer:

Bericht door Justice »

Als ik het me goed kan herrineren zat er een KMC op mijn 2takt. Die hield het niet zo lang vol, aangezien er op een gegeven moment gewoon een schakel brak.

De 50cc was wel opgefokt, liep 80, en trok zowat op z'n achterwiel. Maar toch. Later had ik een Regina eronder, en die bleef wel heel.
Justice to All

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

ik heb met een 70cc tweetakt ongeveer een jaar gereden met een Regina Goud ketting zonder dat hij brak.
Lichte vertanding, en bijna niks versleten, hij zat er nog prima op.

aantal km weet ik niet meer

Plaats reactie