blokje tjoenen
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
blokje tjoenen
Nou ik toch mijn oude blokje open heb liggen, wil ik hem gelijk een beetje ''tjoenen'':
1) ik wil een inner rotor met lichtspoel erop zetten, dus heb ik dan iets van een contragewicht nodig om op die kant van de krukas (waar normaal de koppeling zit) te schroeven, of moet ik een hele andere kruk kopen? iemand meer info?
2) ik wil de koppeling van de kruk verplaatsen naar de versnellingsbak, wat heb ik ervoor nodig? (ik zat te denken aan langere versnellingsbak-as, ander koppelingscarter, ...) heb ik ook een andere koppelingsunit nodig? dus huis en tandwiel enzo? iemand meer info?
3) 90cc is het grootste wat op mijn carters kan (als de zuiger in odp staat, zit er ong. 4-5mm aan beide kanten voordat ie de carters raakt), kan ik dan beter een langere slag krukas kopen? want ik wil wel gewoon zo veel mogelijk cc tegen de laagste kosten... iemand meer info?
4) als ik dan een langere cilinder nodig heb, moet ik dan ook langere carterpennen?? (die stefan (dakana) laatst met kneedbaar metaal had gerepareerd) ? of zal het wel passen?
5) ik wil ook gelijk m'n blokje reviseren voor zover het nodig is. waar moet ik op letten? schakelvorken krom/krukas speling, wat nog meer?
nou, laat maar horen
mvg Roy
1) ik wil een inner rotor met lichtspoel erop zetten, dus heb ik dan iets van een contragewicht nodig om op die kant van de krukas (waar normaal de koppeling zit) te schroeven, of moet ik een hele andere kruk kopen? iemand meer info?
2) ik wil de koppeling van de kruk verplaatsen naar de versnellingsbak, wat heb ik ervoor nodig? (ik zat te denken aan langere versnellingsbak-as, ander koppelingscarter, ...) heb ik ook een andere koppelingsunit nodig? dus huis en tandwiel enzo? iemand meer info?
3) 90cc is het grootste wat op mijn carters kan (als de zuiger in odp staat, zit er ong. 4-5mm aan beide kanten voordat ie de carters raakt), kan ik dan beter een langere slag krukas kopen? want ik wil wel gewoon zo veel mogelijk cc tegen de laagste kosten... iemand meer info?
4) als ik dan een langere cilinder nodig heb, moet ik dan ook langere carterpennen?? (die stefan (dakana) laatst met kneedbaar metaal had gerepareerd) ? of zal het wel passen?
5) ik wil ook gelijk m'n blokje reviseren voor zover het nodig is. waar moet ik op letten? schakelvorken krom/krukas speling, wat nog meer?
nou, laat maar horen
mvg Roy
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Re: blokje tjoenen
1) Nee, contragewicht is niet nodig omdat je een inner rotor monteert. Misschien is het om andere redenen nodig, maar die weet ik niet.
2) Ja, je hebt alles anders nodig. Je kunt niet dezelfde koppeling gebruiken, want de koppeling op de bak moet veel meer koppel overbrengen dan de koppeling op de krukas (vandaar ook dat koppelingen op de bak vaak veel meer plaatjes hebben).
3) "90cc is het grootste wat op mijn carters kan"? Je bedoelt een bepaalde boring? Want als je een andere slag hebt, heb je meer dan 90 cc...
Maar je kunt inderdaad een lange slag krukas monteren.
4) Ja, volgens mij heeft nt c90 inderdaad langere tapeinden dan c50/c70. Je kunt trouwens ook lange slag met korte drijfstang monteren, kun je een korte cilinder gebruiken.
5) Ligt er aan, hoor je de kruk bonken? Of schakelt hij slecht? Als je blokje mooi loopt en fijn rijdt zou ik nog niks reviseren.
2) Ja, je hebt alles anders nodig. Je kunt niet dezelfde koppeling gebruiken, want de koppeling op de bak moet veel meer koppel overbrengen dan de koppeling op de krukas (vandaar ook dat koppelingen op de bak vaak veel meer plaatjes hebben).
3) "90cc is het grootste wat op mijn carters kan"? Je bedoelt een bepaalde boring? Want als je een andere slag hebt, heb je meer dan 90 cc...
Maar je kunt inderdaad een lange slag krukas monteren.
4) Ja, volgens mij heeft nt c90 inderdaad langere tapeinden dan c50/c70. Je kunt trouwens ook lange slag met korte drijfstang monteren, kun je een korte cilinder gebruiken.
5) Ligt er aan, hoor je de kruk bonken? Of schakelt hij slecht? Als je blokje mooi loopt en fijn rijdt zou ik nog niks reviseren.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
3) ik heb een singa blokje gebaseerd op een 6v ss blok, dus korte slag, en een? 52mm cilinder? (boring weet ik niet ... )
en als ik een andere kruk wil kopen, welke kan ik het beste nemen ivm met inner rotor?
5) voordat de ketting brak en de pickup aan gort sloeg, schakelde hij op z'n zachts gezegd belabberd... ik heb de koppelingsplaten al nagekeken, daar ligt het niet aan, die zijn nog in prima staat. (niet krom, genoeg voering)
-edit- niels was me voor
en als ik een andere kruk wil kopen, welke kan ik het beste nemen ivm met inner rotor?
5) voordat de ketting brak en de pickup aan gort sloeg, schakelde hij op z'n zachts gezegd belabberd... ik heb de koppelingsplaten al nagekeken, daar ligt het niet aan, die zijn nog in prima staat. (niet krom, genoeg voering)
-edit- niels was me voor
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
De 49cc OT en NT blokjes hebben beide 39mm boring en 41,4mm slag (oei, roy)
maar verschillen onder andere in de drijstanglengte en de kop.
maar verschillen onder andere in de drijstanglengte en de kop.
Laatst gewijzigd door nielspbr op 27 mar 2009 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
omdat ik anders me toch maar loop te vervelen, hier leer ik tenminste nog wat van...
trouwens, die koppeling, gaat deze passen? (op de versnellingsbak-as en koppelingscarter na):
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... aa362c24f0
anders, klik op winkel/onderdelen/koppelingen,en dan de een-na-laatste
-edit-
trouwens, die koppeling, gaat deze passen? (op de versnellingsbak-as en koppelingscarter na):
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... aa362c24f0
anders, klik op winkel/onderdelen/koppelingen,en dan de een-na-laatste
-edit-
Laatst gewijzigd door Monkeymadness op 27 mar 2009 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
De lange tapeinden van een 50cc blokje zijn net zo lang als de korte van een NT C90 blokje. Je moet dus alleen de lange tapeinden van een ontploft 90+ bamiblokje (lange cilinder) erbij scoren. Lijkt me geen probleem. Wil je met een korte cilinder blijven rijden, dan kun je een DRP kruk pakken met een slag van 52mm en een plat top zuigertje. Beetje afhankelijk van de keuze van de kop blijft de compressie binnen de perken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
en die koppeling, gaat die passen? en wat moet ik nog verder aanpassen voor die koppeling? ander carter scoren voor koppeling op de bak, heb ik nog een ander tandwiel nodig? en welke versn. bak-as moet ik hebben?
-edit-
deze as:
http://www.rovaza.nl/product/Secundaire ... k+as+ZS120
dit carter:
http://www.rovaza.nl/product/Koppelings ... +%2B+LF120
??
en bij rovaza hebben ze deze koppeling:
http://www.rovaza.nl/product/Compleet+K ... gset+LF150
die is compleet neem ik aan, en de van nemeco is 3x goedkoper, er zit alleen niet zo'n tandwiel bij, welke is dat?
-edit-
deze as:
http://www.rovaza.nl/product/Secundaire ... k+as+ZS120
dit carter:
http://www.rovaza.nl/product/Koppelings ... +%2B+LF120
??
en bij rovaza hebben ze deze koppeling:
http://www.rovaza.nl/product/Compleet+K ... gset+LF150
die is compleet neem ik aan, en de van nemeco is 3x goedkoper, er zit alleen niet zo'n tandwiel bij, welke is dat?
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld