Bougie probleem?
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Bougie probleem?
Ik heb mijn blokje van 50cc met 50 kop omgebouwd naar 70cc met 50 kop. Met 50cc liep hij prima in alle toeren. Nu ik de 70 set er op heb zitten heeft hij net voor volgas een haperend stuk. Ik dacht eerst dat bij 70cc wel meer benzine gewenst was dus heb ik de gasnaald op verschillende hoogten in gesteld. van rijk naar arm. Niets hielp. Ik had wel het idee dat hij bij de allerrijkste instelling meer haperde.
Op een gegeven ogenblik trekt hij wel door dat haperende stuk heen als je heel voorzichtig het gas open draait. Dan komt hij boven een bepaalt toerental en vliegt ie er vandoor.
De carb is een nieuwe 17mm shengwei valstroom carb Die met 50cc prima reed dus). De onsteking is cdi.
Dr zit wel een 50 kop op met 16mm gat. (klein gat). De bougie is het c6hs type (std 50cc). Zou een c7hs een beter resultaat geven? Of is de kop het probleem?
Op een gegeven ogenblik trekt hij wel door dat haperende stuk heen als je heel voorzichtig het gas open draait. Dan komt hij boven een bepaalt toerental en vliegt ie er vandoor.
De carb is een nieuwe 17mm shengwei valstroom carb Die met 50cc prima reed dus). De onsteking is cdi.
Dr zit wel een 50 kop op met 16mm gat. (klein gat). De bougie is het c6hs type (std 50cc). Zou een c7hs een beter resultaat geven? Of is de kop het probleem?
Laatst gewijzigd door bagheera op 07 jul 2008 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
deze bedoelt Nix:
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=10356
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=10356
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Heb anders geen problemen met deze carb hoor. Hij doet het beter dan de ori Keihin die er op zat. Met 50cc loopt ie werkelijk als een zonnetje. Dat zou in theorie op 70cc niet anders moeten zijn.
Een grotere sproeier, ik weet het niet... Want het is een klein stukje van het toerental. Dus het eerste stuk gaat goed, dan haperderhaper, als ie daar doorheen is vliegt ie weer door! Naar mijn idee moet is dan blijven klapperen en dus niet later weer door trekken zonder problemen.
Dat nokkenas verhaal ga ik eens proberen. Zeker omdat het maar een klein stukje van het toerental gebeurt.
Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag!
Een grotere sproeier, ik weet het niet... Want het is een klein stukje van het toerental. Dus het eerste stuk gaat goed, dan haperderhaper, als ie daar doorheen is vliegt ie weer door! Naar mijn idee moet is dan blijven klapperen en dus niet later weer door trekken zonder problemen.
Dat nokkenas verhaal ga ik eens proberen. Zeker omdat het maar een klein stukje van het toerental gebeurt.
Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag!
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
is het een C50 met ori luchtfilter?
probeer eens te rijden en heel hard op 't witte kapje te duwen
bij mij stotterde hij toen niet
ik heb met vleugelmoertje dat ding strak gezet en nu doet ie 't niet meer
met grote voorbocht rijdt hij ook beter
het is een raar ding, met andere carb, met spruitstuk doet ie 't niet
probeer eens te rijden en heel hard op 't witte kapje te duwen
bij mij stotterde hij toen niet
ik heb met vleugelmoertje dat ding strak gezet en nu doet ie 't niet meer
met grote voorbocht rijdt hij ook beter
het is een raar ding, met andere carb, met spruitstuk doet ie 't niet
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Locatie: Ede
- Contacteer:
huh? zou ie dan teveel lucht krijgen? 4l heb inderdaad een origineel ot luchtfilter. hmmm dat ori ijzeren kapje kan ik er ook opzetten. dempt gelijk de herrie.
ik heb vandaag de kleppen ook even opnieuw gesteld. het leek wel een pendule daar in de kop. mogelijk dat dat een mede oorzaak is. teveel speling.
weer genoeg te experimenteren.
ik heb vandaag de kleppen ook even opnieuw gesteld. het leek wel een pendule daar in de kop. mogelijk dat dat een mede oorzaak is. teveel speling.
weer genoeg te experimenteren.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
- Locatie: Tussen Boutjes en Moeren
een c7hs of c8hs kan geen kwaad, en contoleer je carb.
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Problem solved!
Vroeger zat er in ori NL c'tjes een stalen huisje over het luchtfilter. Dat huisje heb ik nog. Op mijn 50cc config had ik dat ding er wel op zitten. Hij liep er bijzonder mooi mee. Toen ik 70cc gemonteerd heb, heb ik hem bewust weg gelaten omdat mijn redenatie was dat ie meer lucht nodig zou hebben en dat zo ook zou krijgen.
Maar om alles uit te sluiten heb ik hem er toch weer even op gezet, et voila! Lopen als een zonnetje! Ik denk dat bij een heleboel anderen soort gelijke problemen hier ook mee opgelost zouden zijn. Helaas vind je die huisjes bijna nooit meer. Dus heb je er één, koester het.
Dus 70cc met 50 kop en c6hsa bougie MET filterhuis = lopen als een speer. 8)
Vroeger zat er in ori NL c'tjes een stalen huisje over het luchtfilter. Dat huisje heb ik nog. Op mijn 50cc config had ik dat ding er wel op zitten. Hij liep er bijzonder mooi mee. Toen ik 70cc gemonteerd heb, heb ik hem bewust weg gelaten omdat mijn redenatie was dat ie meer lucht nodig zou hebben en dat zo ook zou krijgen.
Maar om alles uit te sluiten heb ik hem er toch weer even op gezet, et voila! Lopen als een zonnetje! Ik denk dat bij een heleboel anderen soort gelijke problemen hier ook mee opgelost zouden zijn. Helaas vind je die huisjes bijna nooit meer. Dus heb je er één, koester het.
Dus 70cc met 50 kop en c6hsa bougie MET filterhuis = lopen als een speer. 8)
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.