knal uitlaat versus uitlaat klep
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Op zich zijn het niet de klappen die je klep laten verbranden. Het knallen is een indicatie van een te arme afstelling. Bijvoorbeeld omdat een open uitlaat een rijkere afstelling nodig heeft. Door de te arme afstelling wordt de motor en met name de uitlaatklep waarlangs alle enorm en extra gassen eruit gaan veel heter dan bij een goed afgestelde motor. Dat is het verhaal. Dat we daarom hooguit een enkele bamiklep verbranden tekent de kwaliteit van de ori uitlaatklepjes..
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
- Locatie: Bennekom/EDE
dat klapte best, en ook mooi..roow schreef:Mijne klapt ook best.
Ook op de rollerbank@ HDD
Ik zelf heb dus ook klappen in de pijp,..
maar dat is echt alleen bij +- 7.000RPM het ergste,..
en alleen als ik flink optrek, en op de motor afrem vanaf de 9.000rpm ofzo.
Bij mijn 4cil cb350F
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
- Locatie: Groningen, Warffum
Dat knallen is heel normaal bij een open uitlaat. je maakt vlink wat touren en laat je gas los, of schakeld terug. Als je dan een uitlaat hebt die open is en met 1 bocht(moto(r)sport) dan knalt hij, soms met een vlam. Maar heb je meer bochten er in zoals een hoge SS uitlaat. heb je al geen vlammen meer.
Het kan ook na-ontsteking zijn.
Het kan ook na-ontsteking zijn.