vliegwiel verdraaid

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Geert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:34
Locatie: erp (veghel)

vliegwiel verdraaid

Bericht door Geert »

mijn vliegwiel van mijn dax likt de hele tijd te verdraaien dit deed hij ook met spie gemonteerd daar ging hij gewoon over heen. Zou het dan kunnen dat het vliegwiel "uitgelubbert" is ?
zo ja dan moet ik snel een vliegwiel hebben voor de hdd.
John Deere DAX
Afbeelding

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

Is je spietje op? omdat het vliegwiel er steeds overheen gaat?


En zit je bout wel goed vast? van het vliegwiel...
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Geert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:34
Locatie: erp (veghel)

Bericht door Geert »

het was een nieuw spietje en de bout krijg ik niet vaster gedraaid dan hij nu zit
John Deere DAX
Afbeelding

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

arnold-d schreef:Is je spietje op? omdat het vliegwiel er steeds overheen gaat?
het spietje is alleen om je vliegwiel te richten (ivm timing). Een fatsoenlijk vliegwiel op een nette tap kun je ook zonder spietje monteren.
Dus: aan een versleten spietje ligt het niet. Wel aan een verkeerd spietje. Als je spietje te hoog is kun je het vliegwiel niet lekker laten aansluiten op de tap.
Een mogelijkiheid is het spietje bijvijlen totdat-ie nog maar een klein beetje boven de tap uit steekt. Je kan je vliegwiel dan nog prima richten.
Leen ook effe bij iemand een momentsleutel en zoek het aandraaimoment op. Gebruik ook de juiste ring onder de moer.
Gaat het vliegwiel dan nog steeds over je tap heen, dan is je tap en/of je vliegwiel aan vervanging toe.
cracque frontal

Geert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:34
Locatie: erp (veghel)

Bericht door Geert »

ik heb hem ook gemonteerd zonder spie en nog verdraaide hij. maar ik denk dat het danaan het vliegwiel moet liggen want hij heeft het volgensmij bij mijn oude blokje ook gedaan. maar ik vond het gek dat een massief blok zoals het vliegwiel uit kan "lubberen" .
John Deere DAX
Afbeelding

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door ruben »

Geert schreef:ik heb hem ook gemonteerd zonder spie en nog verdraaide hij. maar ik denk dat het danaan het vliegwiel moet liggen want hij heeft het volgensmij bij mijn oude blokje ook gedaan. maar ik vond het gek dat een massief blok zoals het vliegwiel uit kan "lubberen" .
als je vliegwiel uitgelubberd is kun je dat wel zien.
lijkt mij wel vaag trouwens

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

goed schhonmaken spie erin vliegwiel erop ik zelf zet er altijd een tang voor oliefilters op en dan met een moment sleutel aandraaien.

dacht dat het iets van 50N mag hebben uit mijn hoofd

Afbeelding

Plaats reactie