Pagina 2 van 3

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 08:57
door DCtje
OK, nu heb ik tot 2 keer toe kromme kleppen.
Na de andere nokkenas en tuimelaars, alles in elkaar gezet te hebben, vliegwiel op T (niet los geweest dus spie is ok), merktekentje ok.
Nogmaals geverifieerd of de zuiger in de hoogste stand stond.
Met het handje aan het vliegwiel gedraaid....maar het voelde niet goed.

Zou de oorzaak kunnen zijn dat 1 van de tuimelaars kleiner (korter) is dan wat er origineel in de kop zat?
(links de oude, rechts de nieuwe)

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 09:26
door Daan1508
We spraken gisteren bij Leertouwer! Hoi!

Is het nokprofiel van de nieuwe nokkenas wel hetzelfde als dr oude?

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 10:28
door DCtje
Ja, is hetzelfde, opgemeten en ze zijn identiek Leertouwer had held geen andere kop.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 12:13
door Ben C50
Wat gebeurd er als je het met de oude tuimelaar in elkaar zet?

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 14:03
door NIX
Zo te zien heb je een CB tuimelaar gemonteerd.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 14:45
door DCtje
Ok, maar zou die CB tuimelaar dan de klep kunnen laten crashen?

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 18:43
door Daan1508
Zijn die dan een andere verhouding ofzo Nix?

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 19:45
door DCtje
....ja dus..... :-)
Nogmaals nieuwe kleppen erin geslepen en een stel verse tuimelaars....in dit geval de juiste en starten, lopen, oh nee starten, rijden.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 02 jun 2018 19:46
door Daan1508
Dat is goed nieuws :-)

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 06 jun 2018 13:45
door DCtje
Ok, het rijden, althans de proefrit ging goed, daarna toch even gecontroleerd of er genoeg olie in de kop kwam, het antwoord was nee.
Dus ook op aanraden van NIX maar richting het oliefiltertje, en als de boel dan toch los is dan meteen maar eens even kijken of dat oliekanaaltje richting de cylinder goed is.

Conclusie, oliefilter brandschoon, oliekanaal ook brandschoon...ok wat klopt hier niet?
Aha....de echte oorzaak van alle ellende....
Aha....de echte oorzaak van alle ellende....
Hmmm, daar ontbreken ook wat kogeltjes.....
Hmmm, daar ontbreken ook wat kogeltjes.....
Einde oliepomptandwiel....
Einde oliepomptandwiel....
Volgens mij is dit een takegawa oliepomp waarvan ze zeggen dat hij een grote doorvoer levert....enzovoort.
Maar volgens mij hebben ze niet echt nagedacht over het gebruik van een nylon / kunststof tandwiel.
Kortom, nieuwe oliepomp en krukas, ik denk dat het redelijk is afgelopen voor deze bami.....hoog tijd voor een nieuwe bami.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 06 jun 2018 14:39
door Ben C50
Poe, niet best. Heb je nu wel lekker veel reserveonderdelen.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 06 jun 2018 15:39
door Daan1508
Oh shit, da's jammer. Wel een fantastisch moment voor wat meer cc's!!

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 06 jun 2018 15:43
door wim V8
Ja, een 190cc!

Gr. Wim.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 06 jun 2018 16:17
door stoterstangen90
Zou mij niet verbazen als eerst het lager is doodgegaan en daarna het tandwiel.

Re: 125CC Bami 13000km tik / ratel

Geplaatst: 06 jun 2018 22:41
door NIX
Gewoon weer alles fixen, of is het bigend al dood?