Daytona 125cc onderbreken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16224
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door nielspbr »

Met de blauw aan massa sluit je de puls van cdi naar bobine kort, en krijgt je bobine geen puls meer = geen vonk. Dus ja dat kan ook.

NIX
chaly addict
Berichten: 18850
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door NIX »

Wat ik veel bijzonderder vindt is dat de min van de accu nergens op de massa is aangesloten. Zo doet niets het. Ook het uitzetten niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Zerulian
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2020 12:46
Bezit: Honda Dax ST70
Honda Chaly CF50
Zhenua Monkey 70cc

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Zerulian »

Opgelost!

De zwart/rode (die komt van de - als het contact uitgeschakeld is) moet dus wel degelijk aan de gele van de Daytona kabelboom (Engine Stop). Maar deze werkt alleen als op de lichtblauw (de puls voor de toerenteller) ook een massa zit.

Dus...: Op lichtblauw & geel van Daytona de massa aansluiten = geen vonk!

Bedankt voor de hulp allemaal :)

Zerulian
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2020 12:46
Bezit: Honda Dax ST70
Honda Chaly CF50
Zhenua Monkey 70cc

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Zerulian »

UPDATE:

Voor zij die er iets aan kunnen hebben post ik dit als laatste nog in deze topic. :)
Het is niet het meest professionele plan uiteraard, maar ik hoop dat het voor de mensen die er gebruik van kunnen maken, duidelijk is.

Afbeelding

Ter info, het gaat om de volgende setup:
- Chinese kabelboom (Madmunk/Jincheng/?)
- Daytona DT125 (volledig origineel)
- Meegeleverde Daytona kabelboom + CDI
- Nippon Seiki teller
- Schakelaar: Takegawa all-in-one
- Japanse bolpinkers & klein Japans voorlicht
- Geen elektrische start/killswitch/zijstand met onderbreking, enkel contactsleutel
- Kabelboom is 'aangepast' zodat alle elektronische onderdelen via de batterij gevoed worden
- Omdat ik geen witte kabel kan tekenen... de kabel die tussen de motor & spanningsregelaar getekend is, is grijs. Maar in realiteit is deze wit.
- Hetzelfde geldt voor de kabel tussen de koplamp en de schakelaar, deze is ook wit.
- De stippellijn duiden kabels aan die wit/kleur zijn. De massa is bv. een zwarte stippellijn: wit/zwart dus

Indien je de verlichting (of andere dingen) rechtstreeks op de motor wilt aansluiten gebruik je de gele kabel die gelabeled is met '12V AC'.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1941
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door lil »

bruikbaar, bedankt.

ziet er mooi en duidelijk uit eigenlijk, gebruik je daar nog een bepaald programma voor?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Zerulian
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2020 12:46
Bezit: Honda Dax ST70
Honda Chaly CF50
Zhenua Monkey 70cc

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Zerulian »

lil schreef: 06 aug 2020 15:16 bruikbaar, bedankt.

ziet er mooi en duidelijk uit eigenlijk, gebruik je daar nog een bepaald programma voor?
Ik gebruik Microsoft Visio, maar er zijn ook gratis alternatieven te vinden, de mogelijkheden daarin zijn wel iets beperkter.
Edraw is er bijvoorbeeld zo een.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1941
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door lil »

ktnx

een tip, misschien de achtergrond donkergrijs maken als je witte draden wil kunnen laten zien, en dan voor eventuele grijze draden een lichtere grijstint gebruiken. ;)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Bosbeerr
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2024 19:44
Bezit: Xr 70

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Bosbeerr »

Misschien een telate vraag op dit alles, maar ik heb pas een daytona dt 125cc lc 20-20 gekocht (chatona) voor onder mijn xr70, ik heb alles aangesloten met de bijgeleverde kabelboom. Hij draait maar daar is het ook met gezegd, heb totaal geen idee waar ik men lichten nu moet op aansluiten.. Of moet je altijd nog een monkey/da kabelboom bij leggen voor de lichten? Want normaal gezien zou die ook een lichtspoel hebben.. Sorry voor de laten reactie. Ik wilde hier ook niet echt een nieuw topic voor open maken.. Alvast bedankt!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2563
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door MrSinga »

zeker dat ie lichten heeft? Die fiddy racers bestaan in 2 soorten.

Bosbeerr
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2024 19:44
Bezit: Xr 70

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Bosbeerr »

MrSinga schreef: 04 mei 2024 14:35 zeker dat ie lichten heeft? Die fiddy racers bestaan in 2 soorten.
Yess, heb er gisteren even licht uitgekregen, maar zijn helaas kapot gesprongen, omdat er bij deze kabelboom geen zekering bij was. Dacht het te omzeilen maar helaas. ( en Electronica is helaas niet mijn sterkste punt) dus ik denk gewoon dat ik die andere kabelboom van daytona moet kopen. Was eerst nog aan het denken om te proberen op een batterij, maar mijn xr70 heeft niet echt de plaats om nog een batterij te plaatsen volgens mij.

Maar moest iemand nog een andere tip hebben, altijd welkom natuurlijk! Alvast bedankt 😊

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16224
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door nielspbr »

puntje, springende lichten hebben normaliter weinig met een zekering te maken maar alles met een niet aangesloten spanningsregelaar. Een accu helpt met dempen.

Bosbeerr
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2024 19:44
Bezit: Xr 70

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Bosbeerr »

nielspbr schreef: 05 mei 2024 15:47 puntje, springende lichten hebben normaliter weinig met een zekering te maken maar alles met een niet aangesloten spanningsregelaar. Een accu helpt met dempen.
Jaa wist ik dus niet, ik dacht de zekering. Zo goed is. Mijn kennis. Maar spanningsregelaar hangt er wel bij tussen, want die werd met de blok bij geleverd..

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2563
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door MrSinga »

Bosbeerr schreef: 06 mei 2024 09:22
nielspbr schreef: 05 mei 2024 15:47 puntje, springende lichten hebben normaliter weinig met een zekering te maken maar alles met een niet aangesloten spanningsregelaar. Een accu helpt met dempen.
Jaa wist ik dus niet, ik dacht de zekering. Zo goed is. Mijn kennis. Maar spanningsregelaar hangt er wel bij tussen, want die werd met de blok bij geleverd..
een zwarte blok? dat is dus je CDI en geen gelijkrichter... Je moet echt van de gele uit je blok naar de witte en de gele van de kabelboom gaan (die dan naar de gelijkrichter loopt)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16224
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door nielspbr »

psst, er zijn ook zwarte gelijkrichters. Het is in ieder geval een aluminium blokje met koelvinnen.

Bosbeerr
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2024 19:44
Bezit: Xr 70

Re: Daytona 125cc onderbreken

Bericht door Bosbeerr »

MrSinga schreef: 06 mei 2024 19:09
Bosbeerr schreef: 06 mei 2024 09:22
nielspbr schreef: 05 mei 2024 15:47 puntje, springende lichten hebben normaliter weinig met een zekering te maken maar alles met een niet aangesloten spanningsregelaar. Een accu helpt met dempen.
Jaa wist ik dus niet, ik dacht de zekering. Zo goed is. Mijn kennis. Maar spanningsregelaar hangt er wel bij tussen, want die werd met de blok bij geleverd..
een zwarte blok? dat is dus je CDI en geen gelijkrichter... Je moet echt van de gele uit je blok naar de witte en de gele van de kabelboom gaan (die dan naar de gelijkrichter loopt)
Jaa er zitte 2 zwarte blokjes bij. Een is idd het cdi en het ander is de gelijkrichter, is een aluminium blokje met koelvinnen..

Heb het probleem opgelost volgens mij. Enige die ik nu niet echt vind is waarom mijn rem en voorlicht uit gaat als ik rem, waarschijnlijk iets omgekeerd veronderstel ik, maar heb het nog niet gevonden.

In ieder geval al bedankt jongens! En sorry voor mijn domme vragen! Ik beloof dat ik ze verder tot een minimum zal beperken!

Plaats reactie