Ervaring met de hydraulische koppeling?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Ervaring met de hydraulische koppeling?

Bericht door RaRe »

Is er iemand op het forum die ervaringen heeft met die hydraulische koppelingen die er al enige jaren te koop zijn? Ik zat eraan te denken dit eens uit te proberen. Ik heb het dan over zoiets als deze Magura, maar er zijn ook talloze simplistische cilindertjes her en der te vinden om je eigen setje te maken natuurlijk.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaring met de hydraulische koppeling?

Bericht door MrSinga »

Al die goedkope chinese lekken als de pest. Heb er meerdere gekocht en allemaal binnen de week mogen terugsturen wegens lekken/iedere dag moeten ontluchten (en ontluchten zowel pneumatisch als manueel gedaan, net zoals remmen)

Die magura of deze die standaard op een aprilia ?rs? Zaten zijn top. Maar duur

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Ervaring met de hydraulische koppeling?

Bericht door RaRe »

Het is precies daarom dat ik even een vliegertje oplaat. Ik koop wel in China, maar sommige dingen laat ik echt liggen. Dn spaar ik liever even door voor een kwaliteitsproduct. Ik struin alle winkels eerst af voor ik iets koop, maar dit soort dingen kun je beter gewoon even vragen. Die Magura is waarschijnijk top, maar ligt gewoon te ver boven mijn budget voor zoiets als dit :|

Als er iemand is die een betaalbaar alternatief heeft voor zo'n losse cilinder (de rest sprokkel ik er wel bij) dan hoor ik dat graag :)
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaring met de hydraulische koppeling?

Bericht door MrSinga »

RaRe schreef: 10 okt 2021 09:43 Het is precies daarom dat ik even een vliegertje oplaat. Ik koop wel in China, maar sommige dingen laat ik echt liggen. Dn spaar ik liever even door voor een kwaliteitsproduct. Ik struin alle winkels eerst af voor ik iets koop, maar dit soort dingen kun je beter gewoon even vragen. Die Magura is waarschijnijk top, maar ligt gewoon te ver boven mijn budget voor zoiets als dit :|

Als er iemand is die een betaalbaar alternatief heeft voor zo'n losse cilinder (de rest sprokkel ik er wel bij) dan hoor ik dat graag :)
Dan zou ik kijken voor een 2de hands van aprilia ofzo. Ebay.de helpt dan meestal wel om die dingen te vinden

Plaats reactie