Achterlicht met knippers.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Achterlicht met knippers.

Bericht door JagerB »

Ik heb een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten aangeschaft en ik zit met het volgende probleem:

De knipperlichten branden samen met het normale achterlicht. Als ik de knippers aan zet knipperen ze wel, maar de ander blijft dan aan staan. Het remlicht werkt naar behoren.

Als ik de verlichting uit heb staan doen de knippers en remlicht het wel goed.

Ter illustratie een schematje:
achterlicht.png
achterlicht.png (65.68 KiB) 991 keer bekeken
Zoals te zien heeft de ori draadboom een aparte massa voor de knippers, de nieuwe lamp heeft maar 1 massa.
De rode lijn heb ik daarna geprobeerd om te kijken of dat het op zou lossen, daar voor heb ik de knipper massa niet gebruikt.
Als ik de rode lijn aansloot werkte het remlicht en knipperlicht wel, maar de normale verlichting werkte dan niet.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door nielspbr »

1. Heb je een relais gebruikt geschikt voor led's?
2. Achterlicht staat op wisselspanning, remlicht en knippers op gelijkstroom. (Op standaard honda en bamiballen met accu)

Zo te lezen gooit de wisselstroomverbinding van het normale deel van het achterlicht de boel in de soep.

Indien skyteam weet ik daar wel een oplossing voor. Gaat alleen wel alle verlichting, behalve de koplamp, aan zodra je het contact aanzet.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door JagerB »

1. Nope, heb aan de voorkant ook nog gewoon de normale lampjes. Vandaar de snelle knipper:


2. Dan zou ik die oplossing graag horen. Moet ik daarvoor m'n hele draadboom om gooien of is 't een easy fix? Dat m'n achterlicht gaat branden met contact aan neem ik op de koop toe.

EDIT: op het filmpje zie je overigens verlichting uit, met remlicht en knipper aan.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door Eric »

Je kunt de draad van het achterlicht even aan de accu knopen om te kijken of het probleem dan over is. Misschien even aan zwart, of even kijken wat de draad voor de accu voeding is. Anders kan je hem niet uitzetten met het contact,
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Threewoods
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 okt 2016 16:55
Bezit: Honda CB50J

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door Threewoods »

Ik vermoed ook dat de wisselspanning de boel in de war gooit, omdat je nu 1 massa draad hebt die in principe constant van stroomrichting wisselt. Een gelijkrichter maken voor het achterlicht zou het probleem denk ik ook moeten oplossen.
Let wel op dat je spanning dan stijgt met een factor 1.4 ivm de omzetten van AC naar DC.
Pas op uw kinderen, denk om mijn snelheid

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door butt head »

je weet dat er een bepaalde afstand tussen knipperlichten en achterlicht moet zitten.

ze kunnen er moeilijk over gaan doen.....
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door JagerB »

Jep, heb wel eens zoiets gehoord. Threewoods had het opgezocht geloof ik en die kon alleen wat vinden mbt motorfietsen. Maar wellicht dat ik nog kleine knippers er naast monteer.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Achterlicht met knippers.

Bericht door Eric »

Maar het achterlicht al op de accu gezet?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie